SGP en de media

Plaats reactie
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

SGP en de media

Bericht door David Bakker »

Ik ben niet eens met de achterlijke SGP-opvattingen op levensbeschouwelijk terrein. Desalniettemin heb ik toch enige sympathie voor de Tweede Kamerleden Dijkgraaf en Van de Staaij en waardering voor de wijze waarop ze met de media omgaan, zeker met de lastige interviewtechnieken van het Pownews. Kijk en geniet:

Elbert Dijkgraaf SGP tweede kamerlid politicus van het jaar bij Pownews:
http://www.youtube.com/watch?v=C7H5QeoV ... w&index=14

Kees van der Staaij krijgt van Rutger de vraag of hij er weer een keertje op mag (bedoeld wordt op zijn vrouw) met oud en nieuw. Vanaf 1 minuut 20 in dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=-VCJLyEM ... iw&index=4
hagenaars

Re: SGP en de media

Bericht door hagenaars »

Ik vind Pow nieuws overbodige flauwekul. Van der Staaij is door omstandigheden nu in een wip positie gekomen, ik ben het poilitiek als vrijdenker zeer oneens met deze druiloor. Dit SGP gedoe is zeer bedenkelijk. Je kent de geschiedenis van dominee Kersten?
Hij wordt nog altijd geëerd...(De Duitse bezetting in de Tweede Wereldoorlog zag hij als een oordeel Gods, in verband met onder andere de zondagsontheiliging, vooral omdat Prinses Juliana het land op een zondag was ontvlucht. Hij keurde verzet tegen de bezetter af (hetgeen hem zeer kwalijk werd genomen) niet uit pacifistische overwegingen maar vanuit een bepaalde gelatenheid en vrede met de vervolging - zijn houding en handelen tijdens de oorlog zijn later als antisemitisch omschreven.[2] Na de oorlog was er daarom voor de Zuiveringscommissie reden genoeg om te besluiten hem niet meer tot de Tweede Kamer toe te laten. Ook werd hem ontzegd gedurende tien jaar als journalist werkzaam te zijn. Hij legde zich toen tot zijn overlijden in 1948 op 66-jarige leeftijd toe op het schrijven van theologische werken, die in eigen kring nog steeds aanzien hebben.)
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: SGP en de media

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Ik vind Pow nieuws overbodige flauwekul....Je kent de geschiedenis van dominee Kersten?
Dominee Kersten is een ander onderwerp.

Ik vind Pow geen overbodige flauwekul. Ze stellen regelmatig zaken aan de orde die je in de normale, saaie actualiteitenrubrieken niet tegenkomt, en dit alles met veel humor vind ik. Denk bijvoorbeeld aan het item over Europese subsidies aan bijv. het blotevoetenpad. Kijk en geniet:

http://www.youtube.com/watch?v=f6b8lFp_UhM
hagenaars

Re: SGP en de media

Bericht door hagenaars »

Twee opmerkingen: Dominee Kersten is nog altijd een rolmodel bij de S.G.P. Lijkt mij van groter belang dan dat item over het blote voetenpad.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: SGP en de media

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Twee opmerkingen: Dominee Kersten is nog altijd een rolmodel bij de S.G.P. Lijkt mij van groter belang dan dat item over het blote voetenpad.

Twee opmerkingen: Misschien moet je een apart onderwerp over Dominee Kersten beginnen. Vind je verspilling van Europees gemeenschapsgeld: € 50.000 voor een blotevoetenpad en € 350.000 voor een naaiatelier niet de moeite waard om aan de orde te stellen?
hagenaars

Re: SGP en de media

Bericht door hagenaars »

Het is een idee, een item over die malle dominee. Ik zal er over denken.
Het subsidie is bedoeld om iets leuks te stimuleren. Bv. een blote voetenpad. Het lijkt mij zo gek nog niet. Is 50.000,- een klein deel van de kosten, verspilling? Geen idee. Rutger Castricum weet het ook niet.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: SGP en de media

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Het is een idee, een item over die malle dominee. Ik zal er over denken.
Het subsidie is bedoeld om iets leuks te stimuleren. Bv. een blote voetenpad. Het lijkt mij zo gek nog niet. Is 50.000,- een klein deel van de kosten, verspilling? Geen idee. Rutger Castricum weet het ook niet.
Iets leuks te stimuleren? Hallo zeg..
hagenaars

Re: SGP en de media

Bericht door hagenaars »

Nou, die Rutger leek zich wel te amuseren...(Het gaat mij om de journalistieke kwaliteit van de uitzendingen, er wordt veel gesuggereerd, maar nooit iets aangetoond.)

Is Europa slecht of verkeerd omdat er af en toe een minder goed doordacht subsidietje wordt verstrekt? Nee, toch?
hagenaars

Re: SGP en de media

Bericht door hagenaars »

Je blijft lachen:

SGP




Home


Zondag



AA

Zoek






Op zondag is deze website niet beschikbaar.
Plaats reactie