Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Nu wil het geval dat ik het met jou absoluut oneens ben inzake deze grote figuur met een vooruitziende blik.
Ja, ik ken je valse mantra. Want dat die mantra vals is, is hier ruimschoots aangetoond.

Als gezegd, blijk je omtrent Leo Polak zo gesloten als een oester voor elke inhoudelijke kritiek op zijn handelen en denken. Opmerkelijk vind ik het brede arsenaal van draaierijen dat je daarbij van stal haalt.

Zo maak je bijvoorbeeld als het je uitkomt geen verschil tussen de tragische persoon die Leo Polak was en zijn denken.*) Ook veins je soms niet te weten wat ik bedoel. Of negeer je botweg mijn expliciet geformuleerde kritiek op een letterlijk citaat of een specifiek idee van Leo Polak. Vaak ook probeer je weg te duiken naar weer een andere bewering, tekst of boek van Leo Polak zonder inhoudelijk in te gaan op mijn kritiek waarop je reageerde. Of verwijs je naar anderen of verval je in zinledige herhalingen, alweer zonder inhoudelijk in te gaan op mijn kritiek. Dan weer bagatelliseer je de feiten, verdraai je de context waarin die feiten zich voordoen of doe je onwaarachtige suggesties.

Enfin, het is klaar en duidelijk dat je de waarheid omtrent Leo Polak met alle mogelijke middelen achter wilt houden. Ik heb zelfs het idee dat die waarheid je een worst zal zijn, als jij je adoratie voor Leo Polak maar niet hoeft op te geven. Precies hetzelfde liedje dus als je met overtuigde gelovigen probeert te discussiëren!

*)Als aanvulling op inhoudelijke kritiek op het denken van Leo Polak , beveel ik het boek van de historicus Klaas van Berkel aan: ‘Academische illusies, de Groningse Universiteit in een tijd van crisis, bezetting en herstel, 1930 – 1950’, Uitgeverij Bert Bakker, 2005.
hagenaars

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door hagenaars »

Ik ken het boek van van Berkel natuurlijk. Ik veins niets, hoor. Ik ben ook voor mijn doen nogal uitgebreid ingegaan op jouw kritiek en heb die waar ik kan, weerlegd. Dat jou dat niet bevalt, begrijp ik...Ik adoreer niemand, ook Prof. mr. dr. Leo Polak niet, die onder uiterst moeilijke omstandigheden een nieuwe tijd voorzag, programmapunten, zoals bv. de sexuele revolutie aangaf, die eerst na de oorlog geleidelijk gestalte kreeg. Enfin, jij denk er anders over, het zij zo.

De waarheid, ja, daar gaat het om.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door fred neerhoff »

Uiteraard ontken je alles. Ik had niet anders van je verwacht.
hagenaars

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door hagenaars »

We kennen elkaar!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door fred neerhoff »

Ik weet wie dat zegt.
hagenaars

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door hagenaars »

Uiteraard ontken je alles. Ik had niet anders van je verwacht.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door fred neerhoff »

Papegaai.
hagenaars

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door hagenaars »

Uiteraard ontken ik alles. Je had niet anders van mij verwacht.

Ik ken het boek van van Berkel natuurlijk. Ik veins niets, hoor. Ik ben ook voor mijn doen nogal uitgebreid ingegaan op jouw kritiek en heb die waar ik kan, weerlegd. Dat jou dat niet bevalt, begrijp ik...Ik adoreer niemand, ook Prof. mr. dr. Leo Polak niet, die onder uiterst moeilijke omstandigheden een nieuwe tijd voorzag, programmapunten, zoals bv. de sexuele revolutie aangaf, die eerst na de oorlog geleidelijk gestalte kreeg. Enfin, jij denk er anders over, het zij zo.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door fred neerhoff »

Kinderachtig en kleinzielig, dat is wat ik er van vind.
hagenaars

Re: Over de humanist en vrijdenker Leo Polak

Bericht door hagenaars »

Dat verbaast mij niet.
Plaats reactie