Politieke Unie gewenst

hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Over Afrika, waar geen politieke unie gewenst is, zouden we een rubriek kunnen openen. :|
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door David Bakker »

Lex , wat vind je van de EU-politiek t.a.v. Israel en de Palestijnse Arabieren?
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Ik kan met deze vraag, die ik verwachtte, verschillende kanten op. Is het Kwartet nog actief genoeg, bv. Is de Eu goed bezig? Wat vind ik van de benadering van Israel? En wat van Nethenyahou http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... gVsw-jIXXA

We zouden voor een relevante discussie een beetje specifieker moeten zijn...

Kijk voor inspiratie: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=e ... 9PCmwUVMIQ
Victor Onrust
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 20 feb 2012, 14:01

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door Victor Onrust »

De verzuchtingen van Lex gaan steeds politiek correcter klinken. Nog even en hij is, door de vraag van David, in het kamp van de Gutmenschen Bontje & van Hooff beland. Dan zou alle gedoe van afgelopen jaren voor niets zijn geweest. Hou op met te denken dat je in het hier en nu iets aan het lot van mensen in verwegistan kan verbeteren zonder eerst orde op zaken te stellen in je eigen omgeving. Alleen als je machtig en sterk genoeg bent kun je echt iets voor anderen betekenen. NL en EU zijn voorlopig wel genoeg om je druk over te maken.

Terzijde: Gisteren alle "Vrijdenkers" weggegooid. Ruimt heerlijk op.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Over Afrika, waar geen politieke unie gewenst is
Dit getuigt van een wel erg stuitend paternalisme! Maar daar denk jij ongetwijfeld heel anders over!
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Ik kan met deze vraag, die ik verwachtte, verschillende kanten op. Is het Kwartet nog actief genoeg, bv. Is de Eu goed bezig? Wat vind ik van de benadering van Israel? En wat van Nethenyahou http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... gVsw-jIXXA

We zouden voor een relevante discussie een beetje specifieker moeten zijn...

Kijk voor inspiratie: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=e ... 9PCmwUVMIQ
Ik bedoel meer dit (een citaat uit inteview met Bat Ye'orr zie: http://hoeiboei.blogspot.nl/2009/07/het ... .html#more):

"Wat zijn de voorbeelden van hedendaags Europese dhimmitude?
Ik beschrijf in mijn boek Eurabia verschillende voorbeelden van dhimmitude zoals de Europese huiver voor het beledigen van de islam, terwijl kritiek op andere religies geen haan doet kraaien. Terrorisme als een tactiek van de jihad creëert in de westerse samenleving een gevoel van kwetsbaarheid. Onveiligheid in bijvoorbeeld scholen en de publieke ruimte, ondermijnt de wet en het respect voor de mensenrechten van iedereen behalve van de daders. De internalisering en institutionalisering van dit gevoel van onzekerheid is het directe gevolg van het verzuimen van de Europese regeringen om de terreur als zodanig te benoemen en te behandelen. Het begon met de Palestijnse aanslagen in de jaren zeventig en tachtig, tegen Europese Joodse burgers in synagogen, restaurants en vliegtuigen. In plaats van af te rekenen met het Palestijns terrorisme, gaven de Europese regeringen liever de schuld aan Israel.

Dergelijke ontkenning van de jihadistische wortelen van de terreur zijn een weergave van het traditionele angstvallig kruiperige dhimmi-reflex. Liever tonen Europese leiders zich bezorgd over de mogelijke vernedering en uitsluiting van Arabieren. Maar er is geen volk dat zo omzichtig wordt behandeld als zij. Zonder enige controle betaalt de Europese belastingbetaler via de EU miljarden aan de Palestijnse Jihad. Dat kan je vergelijken met de wijze waarop vroeger dhimmi’s werden afgeperst om een soort van bescherming af te kopen. Toen onlangs in Irak, een christelijke gemeenschap weigerde om nog langer voor hun veiligheid te betalen werd hun bisschop ontvoerd en vermoord. In andere woorden: bescherming is geen onvervreemdbaar recht maar een gunst waarvoor je moet betalen.

Dhimmi’s moesten altijd de superioriteit van de islam over de ongelovigen erkennen en diep respect betuigen tegenover de islam. Net zoals tegenwoordig Europese leiders dat doen in diverse toespraken, waarin zij bevestigen dat Europa haar beschaving en wetenschap te danken heeft aan de Arabieren. Zoals bijvoorbeeld Hans Dietrich Genscher, die verklaarde hoeveel Europa de Arabieren verschuldigd was, of Chirac die in Le Figaro verklaarde dat “de Europese wortels net zo goed islamitisch zijn als christelijk”. Op een Unesco top in 2001 beweerde hij weer dat “de Arabische cultuur de Europese architectuur, poëzie en wiskunde, bepaald heeft”. Alsof de Faraonische, Griekse, Romeinse en Byzantijnse architectuur afstamt van de Arabische Bedoeïenentent."
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door David Bakker »

Lees ook het bijgevoegde artikel.
Bijlagen
The Euro-Arab Dialogue.pdf
(141.43 KiB) 252 keer gedownload
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

@ Fred Neerhoff: ik bedoel natuurlijk dat er door Afrikanen geen politieke unie of iets dergelijks gewenst wordt.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Onrust probeert, denk ik, zijn geweten te schonen.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

@ David: Ik zal het artikel herlezen en dan een commentaar op de prikkelende vraag opstellen. Leuk!

(Terreur is effectief, zoals we weten.)
Plaats reactie