Wereldpolitiek

Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

fred neerhoff schreef: vr 12 aug 2022, 09:54
Gerard R. schreef: vr 12 aug 2022, 00:05Er zijn zoveel niet-destructieve methoden om dingen 'te bewegen' in een overspannen wereld.
Je bedoelt het provocatieve bezoek aan Taiwan door de ego-tripper Nancy Pelosi?
Nee, daar had ik het ook over. Dank voor het meedenken.
Maar er gaat dus zoveel kapot een wat velen doen, al dan niet gek gemaakt door media b.v., het wij/zij denken...
Wij mensen zijn te dom opdat wij ons zouden realiseren, dat we allemaal op een heel fragiel schuitje in een schier oneindige zee zitten en dat onze kracht 'gezamenlijkheid' is, net als bij mieren. En zelfs dát garandeert NIETS.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

Gerard R. schreef: vr 12 aug 2022, 17:28Maar er gaat dus zoveel kapot een wat velen doen, al dan niet gek gemaakt door media b.v., het wij/zij denken...Wij mensen zijn te dom opdat wij ons zouden realiseren, dat we allemaal op een heel fragiel schuitje in een schier oneindige zee zitten en dat onze kracht 'gezamenlijkheid' is, net als bij mieren. En zelfs dát garandeert NIETS.
Klopt, met dit gemijmer kan je geen politiek bedrijven.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

fred neerhoff schreef: vr 12 aug 2022, 20:25
Gerard R. schreef: vr 12 aug 2022, 17:28Maar er gaat dus zoveel kapot aan wat velen doen, al dan niet gek gemaakt door media b.v., het wij/zij denken...Wij mensen zijn te dom opdat wij ons zouden realiseren, dat we allemaal op een heel fragiel schuitje in een schier oneindige zee zitten en dat onze kracht 'gezamenlijkheid' is, net als bij mieren. En zelfs dát garandeert NIETS.
Klopt, met dit gemijmer kan je geen politiek bedrijven.
Tsja.. een mens kán niet veel anders doen met zoveel onvermogen, vrees ik.
Die Aarde zou nog wel eens een veel lelijker kleurtje kunnen gaan hebben dan het azuur of lichtblauw van nu.
Ik hoop van niet, maar gezien het wanbeheer kán het vrijwel niet anders gaan. Op welke manier dan ook.
Klimaat, oorlogen, zie maar...

Slechts als iedereen zich NU ten diepste angstig gaat realiseren, dat we bijna bij het gaatje zijn, heb ik nog een sprankje hoop. En ik ben niet alleen.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

Gerard R. schreef: za 13 aug 2022, 23:15Slechts als iedereen zich NU ten diepste angstig gaat realiseren, dat we bijna bij het gaatje zijn, heb ik nog een sprankje hoop. En ik ben niet alleen.
Je kunt je met z'n allen natuurlijk ook langs de kantlijn de put inpraten. Maar realiseer je je dan wel dat je impliciet verraad pleegt jegens al diegenen die werk maken van al die crises? En voor spookjes moet je in de kerk zijn.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

fred neerhoff schreef: zo 14 aug 2022, 10:49
Gerard R. schreef: za 13 aug 2022, 23:15Slechts als iedereen zich NU ten diepste angstig gaat realiseren, dat we bijna bij het gaatje zijn, heb ik nog een sprankje hoop. En ik ben niet alleen.
Je kunt je met z'n allen natuurlijk ook langs de kantlijn de put inpraten. Maar realiseer je je dan wel dat je impliciet verraad pleegt jegens al diegenen die werk maken van al die crises? En voor spookjes moet je in de kerk zijn.
Nou... Fred, het begint wat bij te trekken door wat we nu mondiaal even mooi kunnen zien, maar we hebben zelfs op
dit moment nóg veel te veel ontkenners en Struisvogels.
Het beste zou zijn als de mensheid zich echt, werkelijk, waarlijk gaat inspannen voor redding van de planeet.
Met heel veel geld en middelen. (Dieren en planten zijn we al voor een aardig deel kwijt, oceanen gaat ook niet goed.)
Het moet meer worden dan slechts een goedbedoelend groepje met geringe middelen waar jij het over hebt. ;)
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

Gerard R. schreef: zo 14 aug 2022, 13:53Het moet meer worden dan slechts een goedbedoelend groepje met geringe middelen waar jij het over hebt. ;)
Pardon? Spreekt uit jouw defaitisme niet minachting voor al diegenen die zich wèl inspannen om bijvoorbeeld de klimaat crises tegen te gaan? Uiteindelijk zal je het juist van hen moeten hebben om een klimaatvriendelijker energietransitie te kunnen realiseren.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

fred neerhoff schreef: zo 14 aug 2022, 15:44
Gerard R. schreef: zo 14 aug 2022, 13:53Het moet meer worden dan slechts een goedbedoelend groepje met geringe middelen waar jij het over hebt. ;)
Pardon? Spreekt uit jouw defaitisme niet minachting voor al diegenen die zich wèl inspannen om bijvoorbeeld de klimaat crises tegen te gaan? Uiteindelijk zal je het juist van hen moeten hebben om een klimaatvriendelijker energietransitie te kunnen realiseren.
Nee, je zult het moeten hebben van de massa's, die er werkelijk diep van overtuigd zijn dat de mens wat moet gaan doen als we de planeet willen redden. Dus dat begint bij jou en mij en strekt zich uit naar economie, grote werken, vliegen, varen en autogebruik. ;)
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

Gerard R. schreef: zo 14 aug 2022, 23:55 je zult het moeten hebben van de massa's, die er werkelijk diep van overtuigd zijn dat de mens wat moet gaan doen als we de planeet willen redden.
Zonder adequate kennis zijn jouw massa’s als een blinde die over kleuren oordeelt.

Nieuwe energiebronnen bijvoorbeeld zijn onontbeerlijk. Jij onderschat het belang van het intellect en inspanning om de noodzakelijke kennis te produceren.

Maar je hebt natuurlijk groot gelijk als je stelt dat de klimaatcrisis ook onder politici en beleidsmakers een veel grotere urgentie dient te krijgen.
Jouw defaitisme stimuleert juist niet tot actie: paniekroepers lang de kantlijn hebben een ondermijnend effect.
Gerard R. schreef: zo 14 aug 2022, 23:55Dus dat begint bij jou en mij.
Nee, een gemeenschap moet zijn existentiële problemen niet neerleggen bij de individuele burgers maar dient de gemandateerde machtigen onder hen hoofdverantwoordelijk te houden.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

fred neerhoff schreef: ma 15 aug 2022, 16:49
Gerard R. schreef: zo 14 aug 2022, 23:55 je zult het moeten hebben van de massa's, die er werkelijk diep van overtuigd zijn dat de mens wat moet gaan doen als we de planeet willen redden.
Zonder adequate kennis zijn jouw massa’s als een blinde die over kleuren oordeelt.

Nieuwe energiebronnen bijvoorbeeld zijn onontbeerlijk. Jij onderschat het belang van het intellect en inspanning om de noodzakelijke kennis te produceren.
Zon, water, wind, chemie, kernfusie als het er is en wie weet wat komt. Ik onderschat niets. Dat doen bestuurders.
Maar we moeten vele keren zo hard als nu daaraan werken. Zoals het nu gaat redt de aarde het niet, schat ik in.
Maar je hebt natuurlijk groot gelijk als je stelt dat de klimaatcrisis ook onder politici en beleidsmakers een veel grotere urgentie dient te krijgen.
Jouw defaitisme stimuleert juist niet tot actie: paniekroepers lang de kantlijn hebben een ondermijnend effect.
Waar zie jij paniek van mij? :) En roepen dat het wat constructiever moet is niet defaitisme hoor.
Gerard R. schreef: zo 14 aug 2022, 23:55Dus dat begint bij jou en mij.
Nee, een gemeenschap moet zijn existentiële problemen niet neerleggen bij de individuele burgers maar dient de gemandateerde machtigen onder hen hoofdverantwoordelijk te houden.
Daar heb je gelijk in. Dat schreef ik in feite dan ook. De massa's, daar horen bestuurders echt bij. Verrassing? ;)
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

Gerard R. schreef: ma 15 aug 2022, 17:39Daar heb je gelijk in. Dat schreef ik in feite dan ook. De massa's, daar horen bestuurders echt bij. Verrassing? ;)
Als de regering en betrokken bedrijven structureel de klimaatafspraken aan hun laars lappen dan lijkt een rechtsgang voor de hand liggend. Zie de rechtszaak tegen Shell https://milieudefensie.nl/actueel/break ... gIvJfD_BwE en de stikstofuitstoot beperkende acties door Johan Vollenbroek https://www.ad.nl/binnenland/door-johan ... ~a3837d14/

Dit alles zet meer zoden aan de dijk dan het lawaai dat de klimaat alarmisten produceren.
Plaats reactie