Oorlog is Vrede Vrijheid is Slavernij Onwetendheid is Mach

hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Oorlog is Vrede Vrijheid is Slavernij Onwetendheid is Ma

Bericht door hagenaars »

Wist u trouwens dat de oude dr. Willem Drees ( Willem Drees (Amsterdam, 5 juli 1886 – Den Haag, 14 mei 1988) was een Nederlands politicus van de Sociaal-Democratische Arbeiderspartij (SDAP) en de latere Partij van de Arbeid (PvdA). Hij was minister-president van Nederland van 1948 tot 1958, en wordt door menigeen beschouwd als een van de belangrijkste naoorlogse Nederlandse politici. Onder zijn leiding vonden zowel de dekolonisatie van Nederlands-Indië als de wederopbouw van Nederland plaats. Drees was een overtuigd sociaaldemocraat, maar wel zeer pragmatisch ingesteld ('niet alles kan, en zeker niet alles tegelijk'). reeds waarschuwde dat Nederland geen immigratieland moet worden?
Eric de Boer
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 14 aug 2019, 15:39

Re: Oorlog is Vrede Vrijheid is Slavernij Onwetendheid is Mach

Bericht door Eric de Boer »

Het MH17-onderzoek is een sprookjes verhaal dat je niet wilt geloven

Afbeelding

Het is zeven jaar geleden dat vlucht MH17 boven Oost-Oekraïne uit de lucht werd geschoten. Alle 298 inzittenden kwamen om het leven.

Gedurende 7 jaar werk van het onderzoeksteam (het JIT en Openbaar Ministerie), evenals van internationale rechters, zijn 65 duizend pagina's van de strafzaak geschreven, zijn honderden uren aan video-opnames gevonden, maar is er geen enkel direct bewijs van iemands schuld gevonden. Het hele proces is gebaseerd op indirect bewijs, evenals de bevindingen van Britse journalisten van Bellingcat, die actief samenwerken met de Britse inlichtingendienst.

Vrijwel onmiddellijk werd de hoofdschuldige (de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne) in deze tragedie gevonden, en pas later begon het internationale onderzoeksteam JIT de hele onderzoekslijn rond deze theorie op te bouwen. Om de leugen waarheid te laten worden, werden veel van de feiten uit het dossier genegeerd, en sommige feiten verschenen plotseling maanden en jaren na het MH17-ramp.

Burgerjournalisten, waaronder ikzelf, hebben bijvoorbeeld vaak het Openbaar Ministerie en de rechtbank gevraagd waar de Amerikaanse satellietbeelden zijn die de voormalige Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry beloofde vrij te geven. Pas dit jaar kregen we een reactie van de Amerikanen. Washington weigerde satellietbeelden te publiceren. Dat zou niet kunnen om ‘de bronnen van inlichtingen te beschermen’.
Het belang van deze satellietbeelden ligt in het feit dat de Verenigde Staten op basis daarvan de Oekraïense separatisten beschuldigden van de crash van MH17. John Kerry zei tegen de hele wereld: “We zagen de lancering, we zagen de raketbaan en we zagen de inslag.”. Nu is het duidelijk dat Washington geen bewijs heeft. Een belangrijk detail voor de oplossing van deze zaak gaat verloren. Foto’s van een verkenningssatelliet zouden een einde maken aan het onderzoek naar het MH17 ramp.

Op één vraag hebben we antwoord gekregen, maar er zijn nog veel punten waarover de JIT-onderzoekers en rechters zwijgen. Waarom is de Oekraïense luchtverkeersleider Anna Petrenko, die op het laatste moment van koers veranderde, geen getuige in deze zaak? Waarom verbergt het onderzoek ze en geeft het geen antwoord op de vraag wie het bevel heeft gegeven om de vliegkoers te wijzigen? Waarom zijn niet alle BUK-installaties in Oekraïne en Rusland gecontroleerd? Het JIT heeft niet eens geprobeerd om deze installatie te vinden. Waarom zijn er geen echte getuigen? Sommigen van valse getuigen hoorden alleen de lancering van de BUK-raket, maar zagen het niet. Waarom ondervraagt ​​het onderzoek geen mensen die in de buurt van de voorgestelde raketlanceringsplaats wonen? Waarom mocht Oekraïne wel deelnemen aan het onderzoeksproces en Rusland niet? Waarom is Oekraïne vrijgesproken van de beschuldiging dat de Oekraïense autoriteiten het luchtruim boven het oorlogsgebied niet hebben gesloten? Dit zijn niet alle vragen die onbeantwoord blijven. Maar het is duidelijk dat ze de sleutel in dit onderzoek zijn.

Elk jaar 17 juli herdenken we de tragedie van het MH17-ramp, waarbij 298 levens aan boord waren. Ze zullen de zon nooit meer zien, ze zullen de wind niet voelen waaien, ze zullen de branding niet horen. De wereld merkt de dood van één persoon niet, maar grote tragedies zoals MH17 doen je afvragen hoe gemakkelijk het is om dit leven te verliezen. Ik betuig mijn medeleven aan de families van de slachtoffers en verlies de hoop niet dat ik op een dag de waarheid zal achterhalen, zodat de wereld eindelijk zal weten wie er achter de crash van Boeing MH17 zit.
Eric de Boer
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 14 aug 2019, 15:39

MH17-ramp: ongewenste waarheid

Bericht door Eric de Boer »

Afbeelding

Na 7 jaar van het MH17-ramp gebruiken de nabestaanden (vaders, moeders, kinderen, broers en zussen) hun spreekrecht om voor de rechtbank Den Haag het verhaal van hun dierbaren te vertellen. De rechters hebben van plan meer dan 90 nabestaanden te horen. Bij andere rechtszaken is spreekrecht maar een klein onderdeel van het proces, maar bij het MH17-strafproces zijn er drie weken voor de verklaringen van nabestaanden uitgetrokken.

Veel van de nabestaanden zijn al voor de rechtbank verschenen. Hun verhalen breken het hart. Voor deze mensen is het niet alleen een tragedie, maar een gebeurtenis die hun leven volledig heeft veranderd. Iemand verloor zijn ouders, enkele kinderen, broers of zussen. Op een gegeven moment stopten hun harten met kloppen. De tijd stopte.

Ik leef mee met de nabestaanden en deel hun pijn. Voor mij is de MH17-zaak persoonlijk geworden, dus in deze zaak wil ik de waarheid vinden. De pijn van het verlies van een dierbare kan alleen worden begrepen door iemand die ook een dierbare heeft verloren. Geloof me, ik begrijp hun pijn.

Emotionele verklaringen maakten kennis met de persoonlijke verhalen van inzittenden op de vlucht MH17. Veel sprekers eisten harde straffen voor degenen die verantwoordelijk zijn voor de dood van hun dierbaren. Volgens het Joint Investigation Team (JIT) ligt de verantwoordelijkheid voor de crash van de Boeing bij 4 personen die de leiders zijn van de separatisten in het Oosten van Oekraïne. Waarom zijn ze precies?

Laten we eens kijken waar de belangrijkste bevindingen van het JIT-onderzoeksteam op zijn gebaseerd. Drie dagen voor de tragedie wordt de website van de Britse groep 'onafhankelijke' journalisten Bellingcat gemaakt, die onmiddellijk enorme subsidies begon te ontvangen van de NAVO en de Britse speciale diensten. Een paar dagen na de tragedie levert een onbekende groep journalisten uit Bellingcat op basis van gegevens uit open bronnen bewijs van de schuld van de pro-Russische separatisten. Een officieel onderzoek begon. Het JIT vertrouwt bij zijn werk alleen op bewijs van Bellingcat en negeert de meningen van de onafhankelijke experts en journalisten.

Al vijf jaar heeft het onderzoeksteam geen onomstotelijk bewijs van iemands schuld gevonden. Bovendien kwam veel van indirect bewijs enkele jaren na de Boeing-crash naar boven. Bijna alle nieuwe feiten werden geleverd door Oekraïne. Het is niet duidelijk waarom Kiev actief betrokken is bij het onderzoek en het recht heeft om een ​​veto uit te spreken over elk JIT-besluit. De voormalige leiding van dit land heeft het luchtruim boven het oorlogsgebied niet afgesloten en is in ieder geval juridisch verantwoordelijk voor het MH17-ramp.

Op basis van indirect bewijs begint een rechtsproces, waarvan de uitkomst al lang vaststaat. Dankzij onafhankelijke journalisten en de advocaten van de beklaagde werden belangrijke vragen aan de rechters gesteld. Velen van hen waren in tegenspraak met de hoofdversie van het JIT. Bij het onderzoek werd gevraagd waar de satellietbeelden zijn, waar is de luchtverkeersleider Anna Petrenko, die de koers van de vlucht veranderde, waarom Oekraïne het luchtruim niet heeft afgesloten en waar is het Buk-luchtafweersysteem?

Op deze vragen hebben we antwoord gekregen. Volgens internationale rechters weigerden de Verenigde Staten satellietbeelden te verstrekken, die ze eerder aan de wereld hadden beloofd. Luchtverkeersleider Anna Petrenko leeft, maar ze zal niet worden opgenomen in de lijst van getuigen. Trouwens, zij was het die de vliegkoers 13 minuten voor de tragedie veranderde. Wie haar dit bevel heeft gegeven, is niet bekend. Oekraïne heeft het luchtruim boven het oorlogsgebied niet gesloten, maar dit is geen basis voor beschuldigingen, zeggen de rechters. In Koersk (Rusland) wordt gezocht naar het Buk-luchtafweersysteem, waarbij lokale bewoners worden gevraagd waar het zich bevindt. In Oekraïne is niemand op zoek naar dergelijke installaties.

Ik denk dat het veel zegt. In ieder geval dat het te vroeg is om conclusies te trekken en dat het rechtsproces niet in december 2022 zal eindigen, zoals de rechters beloven.

Blijf ongemakkelijke vragen stellen, je kunt niet zwijgen en het onderzoek alleen conclusies laten trekken op basis van indirect bewijs. Vroeg of laat zal de hele wereld de waarheid kennen die achter de crash van Boeing MH17 zit.
Plaats reactie