corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door wilfred degens »

Neerhoff schreef:
Dit is de kern van veel complottheorieën. Het is onmogelijk de waarheid, noch de onwaarheid van jouw stelling te bewijzen.
Ik heb geen stelling geplaatst. Ik vraag mij af, is geen stelling nemen.
Neerhoff schreef:
Nee Degens, kennelijk is jouw zieltje veel te teer voor een openbaar forum als dit. Je moet dan niet van suiker zijn als je tegengesproken wordt.
C'est le ton qui fait la musique! Wat u, waarschijnlijk vanuit uw achtergrond mijn tere zieltje noemt, heeft in mijn geval alles te maken met opvoeding! Het niet met mij eens zijn ervaar ik niet als een verbale oorlogsverklaring.
Wel uw narcistische wijze van uw verschil van mening uiten met alleen een stigmatiserende, verbaal ter dood verklaring!
Neerhoff schreef:
Als jij op dit forum schrijft "Laat de vrouw weer accepteren een vrouw te zijn, zoals zij van nature voor de hetero man bestemd waren" en ik je derhalve het prototype van een seksist noem, dan interpreteer jij mijn vaststelling als een belediging, en begin je wild om je heen te schelden. Zelfs nadat ik je gewezen heb op de letterlijke betekenis van 'seksist' ga je daar ongeremd mee door. Maar met je grote bek ontgaat het je dat jij degene bent die begint met ordinaire vuilspuiterij. Primitief en ordinair, vind ik dat.
Steeds meer jonge huwelijken lopen op de klippen omdat de mannen hun vrouwen niet meer verdragen of andersom.
Waar denk jij nou even buiten je politiek correct verwachte denken, dat dit aan ligt? Mannen breken hun verbale nek over het feministisch Venus gepraat van hun vrouwen. Geen rationeel touw aan vast te knopen dan om hun eigen nek zonder scheiding. Kinderen die van school thuis komen en onmiddellijk achter hun pc gaan gamen. De meest gewelddadige games waarvan we de invloed tegenwoordig in hun agressie tegen elkaar dagelijks kunnen lezen en de politie en jeugdwerkers vaak geen raad meer mee weten. Hoe dat zo komt? Mamma moet van het feminisme zo nodig onafhankelijk van hun man worden. Moet dus kiezen voor haar kinderen of voor het slijk der aarde en hun nieuwe onnatuurlijke ik in hun gezin. Je weet dat de natuur zich niet laat conformeren naar het politieke correct denken van op drift geraakte gefrustreerde muurbloempjes uit hun puberteit. Ik weet dat ik vloek in de kerk met mijn gedachten over dit onderwerp. Dat dacht ik hier zonder afgeserveerde kwalificaties op mij als persoon te kunnen ventileren.
Neen, jij verklaarde mij door jouw ultra narcistische attitude onmiddellijk de oorlog. En ja, ik heb mij op mijn kostscholen verbaal - en daarna zonder resultaat wegens de domheid van mijn opponent - fysiek leren weren! Dan schiet ik in mijn verdedigingsversnelling. Lijkt jou dit na je psychologie studie zo vreemd?
Jij hebt mij op een zeer aanvaardbare manier laten weten op dit forum dat niet iedere homo latent ook pedo is.
We waren het aanvankelijk niet eens echter vanwege je volkomen acceptabele attitude naar mij heb ik jouw zienswijze voor de mijne geruild. Hiermee is aangetoond dat ik wel voor rede vatbaar ben.
Mijn door jou genoemde vuilspuiterij is simpelweg het gevolg van jouw wijze van overheersend dominant reageren.
Daar ben ik inderdaad allergisch voor en dat stoort jou en hagenaars. Geen punt zover, met wederzijds respect, al is het van jouw kant slechts op gevraagd fatsoen gebaseerd, zal je van mij met je tegenspraak alleen geen vuilspuiterij meemaken. Respect naar iedereen in een vredessituatie staat hoog in mijn vaandel. Misschien nog levens soepel genoeg om dat te implementeren in je reacties? Iedereen hier aangemeld en lid geworden wilde gerespecteerd worden wanneer zij de illusie hadden hier hun gedachten vrij te kunnen lozen. Dat moet juist jij begrijpen.
Wanneer jij mijn hele ultra vrije leven zou weten, zou ik misschien veel meer reden hebben om mij superieur ten opzichte naar jou te mogen voelen. En die gevoelens heb ik niet. Voor mij is iedereen mijn respect waardig, totdat een misdadig tegendeel mij van die gedachte weerhoudt.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

Monique schreef: Volgen de filosoof Habermas bestaan er verschillende discoursen: waarheid, normatieve juistheid en waarachtigheid.
Er bestaan ook boeddhisten die pleiten voor onthechting. Ik laat mij niet framen door de idealist Jürgen Habermas.
Monique schreef:Ik ben zelf ook geneigd mij heel erg vast te houden aan de mij voorgeschotelde al geframede realiteit en zou willen dat ik dat los kon laten om mijn hersens eens echt te laten kraken.
Hersens kraken? Op die gefantaseerde bullshit? Is jouw geframde realiteit dan ook zo vijandig tegen alles wat 'vreemd' is? In casu Chinezen?
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

Nee helemaal niet. Maar zo ik ervaar ik de bijdrages van deze deelnemer ook niet. Zegt u nu dat hij een soort vreemdelingenhaat heeft? Daar herken ik mij totaal niet in. Er wordt toch een totaal open vraag gesteld? Daar kun je in meegaan of niet, maar het zou leuk zijn er eens in mee te gaan en vanuit een onderzoekende geest een antwoord te formuleren in plaats van een deur gelijk dicht te gooien. Het onderwerp Poch bijvoorbeeld, kreeg deze deelnemer achteraf gewoon gelijk. Prachtige discussie trouwens, met voor- en tegenargumenten waarbij ik mij ook in kon leven in de argumenten van lieden die deze deelnemer opponeerden. 'Gefantaseerde bullshit' bestaat wat mij betreft niet op dit forum en jammer dat u zo'n term gebruikt. Het is krenkend. Laat elke gedachte nou vrij opkomen zonder 'm gelijk dood te slaan met een waardeoordeel. Overigens wel heel benieuwd naar 'Het vliegende spaghettimonster' nu.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

Monique schreef:Zegt u nu dat hij een soort vreemdelingenhaat heeft?
Voor de 1 zijn het de Russen, voor de ander de Chinezen. Maar geen van hen lijkt te beseffen dat de NSA van de Verenigde Staten machtiger is, in casu de nationale AIVD en de MIVD (althans tot op heden, de Chinezen zullen hen op den duur wel overtreffen).
Monique schreef: het zou leuk zijn er eens in mee te gaan en vanuit een onderzoekende geest een antwoord te formuleren in plaats van een deur gelijk dicht te gooien.
Er werd reeds eerder gewezen op de reden waarom het viruswapen nutteloos is: het treft een ieder, ook de eigen bevolking.
Monique schreef:Het is krenkend.
Het is nu wel duidelijk dat je selectief leest.
Monique schreef:Overigens wel heel benieuwd naar 'Het vliegende spaghettimonster' nu.
Ook godgelovigen klampen zich vast aan hersenschimmen - zie Wikepedia.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door wilfred degens »

Neerhoff heeft god en de aarde geschapen, althans dat moet hijzelf denken, zoals hij met gelijkwaardige medemensen omgaat. Kan hij verder niets aan doen, want hij heeft dat niet door en is daarom op geen enkele manier nog te cureren. Hij haalt van alles uit zijn horrorgeest om iemand, waar hij van meent die genoeg te kennen om een bloedhekel aan te hebben, op dit forum te elimineren. Hij heeft ook niet in de gaten hoe doorzichtig hijzelf is. Gewoon een heel nare man zonder enig sociaal fatsoen. Ik heb zoveel plezier gehad tijdens mijn China bezoeken met de chinezen die ik daar ontmoet heb. Wat een dwaas om mij een China hater te noemen. Geeft aan dat hij een verwarde kletsmajoor op zijn 76ste geworden is. Trieste man voor de wereld om hem heen maar niet voor hemzelf, zolang hij niet weet hoe intolerant, arrogant, superieur en dominant de wereld om hem heen hem moet vinden. Zoals ik al vaststelde: intellectuele corrosie in vergaande staat.

China heeft volgens het CNN news grotendeels hun eigen virusverspreiding onder controle gekregen.
Ze gaan productief al weer langzaam over tot de orde van de normale dag. Hoe kan dat?
Hongkong (China) heeft 100 besmettingen gehad met slechts 1 dode.
Zij gaan spoedig economisch weer met volle zeilen vooruit.
De militaire strategen vragen zich ongetwijfeld af hoe dit kan.
Neerhoff, voor je weer gaat zeuren, neem je pillen op tijd in. Misschien scheelt dat!
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door wilfred degens »

Monique schreef:Nee helemaal niet. Maar zo ik ervaar ik de bijdrages van deze deelnemer ook niet. Zegt u nu dat hij een soort vreemdelingenhaat heeft? Daar herken ik mij totaal niet in. Er wordt toch een totaal open vraag gesteld? Daar kun je in meegaan of niet, maar het zou leuk zijn er eens in mee te gaan en vanuit een onderzoekende geest een antwoord te formuleren in plaats van een deur gelijk dicht te gooien. Het onderwerp Poch bijvoorbeeld, kreeg deze deelnemer achteraf gewoon gelijk. Prachtige discussie trouwens, met voor- en tegenargumenten waarbij ik mij ook in kon leven in de argumenten van lieden die deze deelnemer opponeerden. 'Gefantaseerde bullshit' bestaat wat mij betreft niet op dit forum en jammer dat u zo'n term gebruikt. Het is krenkend. Laat elke gedachte nou vrij opkomen zonder 'm gelijk dood te slaan met een waardeoordeel. Overigens wel heel benieuwd naar 'Het vliegende spaghettimonster' nu.
Wat een verademing om in dit topic ook een neutraal en vrijdenkende deelneemster te treffen. U brengt het voortslepende communicatie manco op dit forum zuiver in beeld. Terwijl u als vrouw genoeg reden zou kunnen hebben om mij te haten via het topic, "Topvrouwen zijn niet top,"
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Neerhoff heeft god en de aarde geschapen
Als jij dat zegt zal dat wel waar zijn Degens. Platvloers schelden schijn je normaal te vinden. Ik niet. Op elk ander forum had je allang een ban gekregen.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door wilfred degens »

Je weet kennelijk niet wat platvloers schelden inhoud. Zeker is, dat ik niet platvloers op je scheld wanneer ik je als enige in je leven een spiegel voorhoud. Alsof jij geen aanleiding geeft voor mijn terugkaatsen van jouw vuile ballen. Doe nou niet zo puberaal zielig, maar verander je manier van inhoudsloos afserveren van wat ik vrij denk. Jouw schofferingen alleen op mij persoonlijk wegen gelijk op met mijn "platvloerse" repliek daarop. Zo te zien vinden de verborgen lezers het wel grappig.
Nogmaals: what goes around comes around. Wanneer jij je naar mij behoorlijk gedraagt, doe ik dat zeker naar jou en naar je evenknie hagenaars. Probeer het anders eens uit als je kunt!
Ik kan en wil nog normaal en met respect naar jou doen, kan jij dat ook voor iedere andere vrijdenker dan hoe jij ergens over denkt? Laten we het doen!
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door David Bakker »

wilfred degens schreef:Je weet kennelijk niet wat platvloers schelden inhoud. Zeker is, dat ik niet platvloers op je scheld wanneer ik je als enige in je leven een spiegel voorhoud. Alsof jij geen aanleiding geeft voor mijn terugkaatsen van jouw vuile ballen. Doe nou niet zo puberaal zielig, maar verander je manier van inhoudsloos afserveren van wat ik vrij denk. Jouw schofferingen alleen op mij persoonlijk wegen gelijk op met mijn "platvloerse" repliek daarop. Zo te zien vinden de verborgen lezers het wel grappig.
Nogmaals: what goes around comes around. Wanneer jij je naar mij behoorlijk gedraagt, doe ik dat zeker naar jou en naar je evenknie hagenaars. Probeer het anders eens uit als je kunt!
Ik kan en wil nog normaal en met respect naar jou doen, kan jij dat ook voor iedere andere vrijdenker dan hoe jij ergens over denkt? Laten we het doen!
Degens gedraag je. Dit laatste waarschuwing. Volgende keer krijg je een ban.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Je weet kennelijk niet wat platvloers schelden inhoud. Zeker is, dat ik niet platvloers op je scheld wanneer ik je als enige in je leven een spiegel voorhoud. Alsof jij geen aanleiding geeft voor mijn terugkaatsen van jouw vuile ballen.
Zolang jij teksten schrijft als "Laat de vrouw weer accepteren een vrouw te zijn, zoals zij van nature voor de hetero man bestemd waren" voel ik de vrijheid jou een seksist te noemen. Nogmaals, nu voor de derde keer, dat is geen schelden Degens, dat is een feitelijke vaststelling. Jij bent degeen die als reactie op mijn vaststelling al scheldend op hol slaat. Het zegt niets over mij maar alles over jou.
wilfred degens schreef:Wanneer jij je naar mij behoorlijk gedraagt, doe ik dat zeker naar jou en naar je evenknie hagenaars.
Ik peins er niet over om mijn gedrag naar jouw maatstaven aan te passen.
Gesloten