ZZP'ers & Zorg

Plaats reactie
hans
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 10 jan 2020, 19:35

ZZP'ers & Zorg

Bericht door hans »

Ik las net een artikel waarin minister de Jonge betoogt dat "ZZP'ers niet in de Zorg thuis horen".

Uit onderzoek is gebleken dat juist de meest ervaren professionals de loondienst in de Zorg verlaten om ZZP'er te worden. De politiek vraagt zich nu af hoe dat komt... Wil hier verandering in....

Iedereen met een beetje verstand snapt natuurlijk wel hoe dit komt. De Zorg is de afgelopen jaren uitgekleed, naar de Markt gebracht. Geen geld voor een fatsoenlijk salaris, geen doorgroei mogelijkheden, een werkdruk die veel te hoog is, tja minister de Jonge, denk eens na.

Nu wil deze minister een wet fabriceren die verbied dat ZZP'ers in de Zorg werken, natuurlijk, iedereen terug in loondienst. Dat lost de problemen die er zijn wel op, duhhh.

Hoe ongelooflijk dom kan iemand zijn. Eerst de boel naar de mallemoer helpen en dan de mensen die het meest ervaren zijn wegjagen uit het werk waar hun interesse en gedrevenheid ligt. Het is te gek voor woorden.

Deze minister en dit kabinet moeten wel degelijk wat doen voor de Zorg:
Als eerste, een stuk wat de kabinetten Rutte verzekerd hebben te zullen doen maar nog steeds niet gedaan hebben, "de bescherming van onze kwetsbare medemens garanderen".

Als tweede, de andere verkeerde kant van de marktwerking, aan banden leggen.
De zorg-cowboys, de bemiddelingsbureau's, de "zorg-BV's" uit de Zorg schoppen.

Als laatste, zorg dragen voor een degelijke wet en regelgeving waarbij verantwoordelijkheid wordt genomen voor de zorgverlening/de uren die gewerkt zijn en wettelijke maximumtarieven introduceren waar ZZP'ers in de Zorg zich aan moeten houden.

Marktwerking hoort niet thuis in de Zorg, in het onderwijs, in de energie- en drinkwatervoorziening. Het werkt niet omdat er altijd "WINST" moet worden gemaakt. Dat is overigens iets heel anders dan werken als ZZP'er.

Hans
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: ZZP'ers & Zorg

Bericht door hagenaars »

Er zijn al meer dan dertig jaar mensen in de zorg die zich losgemaakt hebben van de organisaties en zich laten inhuren, ZZP- ers dus.
Is daar iets tegen? Als twee partijen een overeenkomst aangaan dan lijkt mij daar weinig bezwaar tegen.
Ik begrijp ook niet goed wat de minister beoogt?
Plaats reactie