Lijsttrekkersverkiezing.

Plaats reactie
hagenaars

Lijsttrekkersverkiezing.

Bericht door hagenaars »

Het CDA, met twaalf zetels in de peiling op een absoluut dieptepunt en met een afgebrande politieke leider, Maxime Verhagen, gisteren uitgebreid op T.V. gaat nu een kunstje uithalen, een slap kunstje. Dat wordt ook weer niets, denk ik. Maurice de Hond drukte het efficiënt en adequaat uit, de confessionele kiezer is allang vertrokken.

De duif is dood, zei Toon Hermans.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Lijsttrekkersverkiezing.

Bericht door David Bakker »

Wees een beetje optimistisch. Ze hebben nu het toetje van Mona: http://monakeijzer.nl/

Mona een inspirerende vrouw.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Lijsttrekkersverkiezing.

Bericht door David Bakker »

Ik geloof dat Mona ook humanist is. Ik lees op haar website:

"Ik sta voor een samenleving waar de mensen weten wat het is om Nederlander te zijn.
■In integratiecursussen worden mensen vertrouwd gemaakt met typisch Nederlandse gebruiken en tradities.
■Nederlanders moeten weten dat de rechtsstaat en de rechtscultuur die ons verbinden voortkomen uit de joods-christelijke-humanistische traditie.
■In Nederland zijn man en vrouw gelijk en moeten mensen elkaar aan kunnen kijken. Daarom ben ik voor een burkaverbod."
hagenaars

Re: Lijsttrekkersverkiezing.

Bericht door hagenaars »

Mona uit Ilpendam doet, gelukkig maar, niet of nauwelijks ter zake. De feiten zijn dat het CDA afgeschreven kan worden. Nu nog 21 zetels in de kamer. Straks, als het meezit, toch niet meer dan 16. Bron: Synovate.
anke zoutewelle

Re: Lijsttrekkersverkiezing.

Bericht door anke zoutewelle »

Het CDA is nog springlevend. ik heb veel respect voor de nieuwe lijsttrekker Sybrand van Haersma Buma die tijdens de door veel partijleden verfoeide samenwerking met de PVV als fractievoorzitter in de Tweede Kamer prima werk heeft verricht.
Het CDA staat midden in de samenleving, voert realistische politiek , heeft vele goede bestuurders in haar gelederen en zeer betrokken leden.
De voorzitter Ruth Peetom heeft veel goed werk verricht. De nieuwe koers is wekt veel vertrouwen.
Na het uitstapje naar Groen Links bij de vorige verkiezingen, zal ik het CDA op 12 september weer steunen.
Op naar de dertig zetels!

Anke Zoutewelle
hagenaars

Re: Lijsttrekkersverkiezing.

Bericht door hagenaars »

Ik vind jouw enthousiasme aanstekelijk. Toch heb ik nog een paar vragen.

Wat voldeed niet bij Groen Links? De huidige aanhang van het CDA is niet veel meer dan 16 zetels, zo'n tien procent. Je wilt dat verdubbelen met de nieuwe lijsttrekker Sybrand van Haersma Buma, maar waar komen die stemmen dan vandaan? Het is een aardige, beleefde maar verder weinigzeggende en nauwelijks grote groepen aansprekende figuur.
Want dat is het probleem met lijsttrekkers, ze moeten niet alleen de leden en trouwe stemmers aanspreken, maar relatieve buitenstaanders. Ik denk dat hij het in de competitie zal afleggen tegen figuren als Rutte en Roemers, om er twee te noemen die grote groepen ongebonden kiezers gemakkelijk aanspreken...
Ik las dat er een stuk of tien kopstukken bij het CDA de weg van Eurlings gingen en zich niet meer beschikbaar stelden. Is dat geen gevaar?
Ruth Peetoom is zeker een leuk mens, maar ik keek even in haar c.v. Ze moet nog wel groeien, lijkt mij:


•Oudercommissie BSO De Jutter sinds 2008
•Bestuur van Forum voor Democratische Ontwikkeling sinds 2006
•Regiocomité en Ledenraad van de VU-vereniging 2004-2006
•Commissie Dagarrangementen, Ministerie van SZW 2001-2002
•Afgevaardigde Reformed Eucumenical Council, Yogyakarta 2000
•Initiatiefgroep Stichting Doorwerking Christelijk Sociaal Congres 1992-1996
•Faculteitsraad Faculteit der Godgeleerdheid aan de VU 1989-1992
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Lijsttrekkersverkiezing.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ruth Peetoom is zeker een leuk mens
Ik vind haar een politiek correcte morele doofpot.
hagenaars

Re: Lijsttrekkersverkiezing.

Bericht door hagenaars »

Met virtueel niet meer dan 16 zetels...En dat al weken...
Plaats reactie