Nogmaals, het vrije woord.

hagenaars

Nogmaals, het vrije woord.

Bericht door hagenaars »

Ik ben geroyeerd als lid van De Vrije Gedachte, omdat ik de waarheid ben toegedaan. De zoektocht wat waar is en wat gelogen is de hoofdtaak van vrijdenkers. Het lijkt eenvoudig, maar het is het niet.
Fred toont aan dat de Erasmus mythe niet helemaal klopt, hij blijkt een overtuigde antisemiet, een jodenhater. Hem (Fred dus) wordt het publiceren onmogelijk gemaakt. Een schandaal...
Ik heb nog twee mooie voorbeelden: (1) In 1945 loopt de oorlog op zijn eind, op 7 mei van dat jaar is het definitief afgelopen, de Duitsers capituleren in Reims, maar de drie hoge heren, namelijk Churchill, Truman en Stalin wilde het feit geheim houden. Gek hè?
Nee, want eerst mocht Stalin Berlijn binnentrekken. Die geheimhouding heeft uiteraard slachtoffers geëist. Een journalist werd ontslagen omdat hij het embargo doorbrak. Hij is postuum in zijn eer als journalist herstelt. De waarheid...(Bron: F.D. 5 mei.)

(2) Prof dr.Bram de Swaan geeft een uitstekend antwoord op de vraag, hier ook wel gesteld: Wat is er loos met Breivik, de Noor die het doden niet kon laten? De ziekte van Breivik, is zijn simpele, maar eerlijk antwoord.
Geniaal, een uitstekende kandidaat voor Vrijdenker van het jaar. Dus niet Piet Borst, een groot geleerde, maar geen vrijdenker, lijkt mij. Maar ik hoor graag wat het bestuur DVG heeft bezield.
Plaats reactie