Immanuel Kant, een overschatte filosoof

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Immanuel Kant, een overschatte filosoof

Bericht door fred neerhoff »

Volgen Van der Pijl wordt de huidige oorlogshetse tegen Rusland georchestreerd door existentiële belangen van de Amerikaanse Deep State.

De urgente vraag is: hoe een oorlog tussen Rusland en Amerika op Europees grondgebied te voorkomen?
hagenaars

Re: Immanuel Kant, een overschatte filosoof

Bericht door hagenaars »

Mallotiger kan ik mij niet voorstellen...Oorlog in Europa met Rusland? Laat me niet lachen. (America first.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Immanuel Kant, een overschatte filosoof

Bericht door fred neerhoff »

Jij lacht maar. Wel eens van de opkomende macht China gehoord? Denk jij nu echt dat Amerika zijn dominante positie zomaar opgeeft?
hagenaars

Re: Immanuel Kant, een overschatte filosoof

Bericht door hagenaars »

De 'dominante' positie van de USA wordt op geen enkele wijze bedreigd door de politiestaat China. Ik citeer Welingelichte Kringen:
De Chinese overheid heeft vergevorderde plannen voor een zogenoemd ‘sociaal kredietsysteem’. Met behulp van big data wil China elke burger een score geven voor zijn gedrag. Goede burgers worden beloond, wie fouten maakt, krijgt straf.
Rood licht
Los je een lening niet op tijd af, heb je kritiek op de regeringspartij, rijd je door een rood licht of zorg je niet goed voor je ouders, dan kun je daarvoor puntenaftrek krijgen. En dat kan gevolgen hebben voor je hele leven: hoeveel je mag lenen, waar je kinderen naar school mogen, of je een tafel krijgt in een restaurant en of je mag reizen.
Alle data die over je beschikbaar zijn, worden verzameld op één plaats en gerankt op basis van hun politieke, commerciële, sociale en juridische score. Goed gedrag levert punten op, slecht gedrag kost je punten en de Communistische Partij is de ultieme rechter.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Immanuel Kant, een overschatte filosoof

Bericht door fred neerhoff »

Doof, dom en blind.

Daar kan je met weinig inspanning wat aan doen: lees Kishore Mahbubani's boek Is het Westen de weg kwijt?(2018)
hagenaars

Re: Immanuel Kant, een overschatte filosoof

Bericht door hagenaars »

Waarom moet ik dat lezen? En waarom zwijg je over de Chinese werkelijkheid?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Immanuel Kant, een overschatte filosoof

Bericht door fred neerhoff »

Je moet niks. Je wilt het ook niet. Je kijkt liever weg.

Verder gaat het hier niet om morele kwesties maar om de geo-politieke realiteit.
hagenaars

Re: Immanuel Kant, een overschatte filosoof

Bericht door hagenaars »

Ik bedoel natuurlijk, wat zijn de argumenten die mij tot lezen van dit boek zouden brengen. Dat ik niet wegkijk mag blijken over wat ik uit The Economist haalde over de politiestaat China.

Een politiestaat legt het natuurlijk af tegen de USA.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Immanuel Kant, een overschatte filosoof

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Een politiestaat legt het natuurlijk af tegen de USA.
Je staart je blind op morele kwesties.

Probeer eens te kijken naar het reële machtspotentieel van China en India.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Immanuel Kant, een overschatte filosoof

Bericht door David Bakker »

USA is hard op weg een politiestaat te worden: https://www.mintpressnews.com/amazons-f ... rk.twitter
Plaats reactie