Spinoza

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Spinoza

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:We blijken het niet eens, ik kan daar wel mee leven.
Het punt is niet dat wij het onderling oneens zijn, dat is immers gefundenes Fressen. Maar mijn opmerking wijst nu juist op jouw eigen inconsistenties, vergelijk http://www.vrijdenkersforum.nl/forum/vi ... t=30#p6242
hagenaars

Re: Spinoza

Bericht door hagenaars »

Het zijn vaak moeilijke keuzes, tussen de zorg voor vrijheid en de wens de zaak een beetje leefbaar te houden. Jij weet net als ik dat het lang niet altijd de vrijheid tot spreken is, die dan wint. (Ik moest daaraan denken bij het laatste bezoek van Ayaan Hirsi Ali aan ons land .)

Heretic: Why Islam Needs a Reformation Now by Harper Publications (March 2015). Hirsi Ali makes a case that a religious reformation is the only way to end the terrorism, sectarian warfare, and repression of women and minorities that each year claim thousands of lives throughout the Muslim world. ISBN 978-0062333933
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Spinoza

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het zijn vaak moeilijke keuzes, tussen de zorg voor vrijheid en de wens de zaak een beetje leefbaar te houden.
Het al dan niet moeilijk zijn van een keuze is niet het onderwerp.

Bovendien denk ik dat het toegeven aan censuur en intimidatie weliswaar op de korte termijn jouw leefbaarheid dient, maar op lange termijn zal uitlopen op de overwinning van een religieuze dictatuur.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Spinoza

Bericht door wilfred degens »

Religieuze dictatuur zal in het westen nooit mogen worden toegestaan. Of die dictatuur nu werkelijk door censuur op de lange duur die gevreesde religieuze dictatuur in de hand werkt betwijfel ik zeer.
Onze intimidatie is reageren op de manier die zulke lieden het beste verstaan. Is namelijk hun eigen "taal".
hagenaars

Re: Spinoza

Bericht door hagenaars »

Ik heb geen enkel geloof in de overwinning van de dictatuur, welke dan ook. Ik hoop niet dat ik verdacht wordt van censuur?

Nota bene, het onderwerp werd door jou aangedragen Neerhoff. Toen je wees op inconsistenties in mijn opvattingen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Spinoza

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik heb geen enkel geloof in de overwinning van de dictatuur, welke dan ook.
Je gaat toch niet ontkennen dat de meningsvrijheid in toenemende mate onder druk staat?
hagenaars schreef:Nota bene, het onderwerp werd door jou aangedragen Neerhoff. Toen je wees op inconsistenties in mijn opvattingen.
Klopt. En daar blijf ik bij.
hagenaars

Re: Spinoza

Bericht door hagenaars »

Je kunt in Nederland en de wijde omgeving alles wat je hartje begeert lezen en zien.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Spinoza

Bericht door fred neerhoff »

Hoe weet jij dat? Je paternalisme reikt wel erg ver!
hagenaars

Re: Spinoza

Bericht door hagenaars »

Pardon? Wat heeft paternalisme hier nu mee te maken. Je kunt in de Europese Unie van alles lezen en zien, toch?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Spinoza

Bericht door fred neerhoff »

Beslis jij nu maar voor jezelf, okay? Ik op mijn beurt weet dat de meningsvrijheid onder toenemende druk staat. Niet alles kan, en zal meer woorden gezegd. Zie de moord op Theo van Gogh.
Plaats reactie