Spinoza

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Spinoza

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik meng mij niet in deze discussie
Nee, waarom zou je?
hagenaars

Re: Spinoza

Bericht door hagenaars »

Het gaat mij natuurlijk over de kwaliteit van het debat, maar dat is wel duidelijk.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Spinoza

Bericht door fred neerhoff »

fred neerhoff schreef:
hagenaars schreef:Het gaat er bij de vader van Theo van Gogh om dat je weliswaar alles kan en mag zeggen, maar het hoeft niet. Ik hoop dat het duidelijk is...
Nee dat is juist niet duidelijk. Zie mijn betoog hierboven. Je kan toch wel lezen?
Over kwaliteit gesproken!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Spinoza

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het kan niet altijd vermeden worden dat opinies strijdig zijn.
Toon die kwaliteit dan eens door helderheid te verschaffen omtrent de strijdigheid van jouw eigen opinies.
hagenaars

Re: Spinoza

Bericht door hagenaars »

We hebben onze opinies toch gewisseld? We blijken het niet eens, ik kan daar wel mee leven.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Spinoza

Bericht door wilfred degens »

Doet mij goed om te lezen dat u met neerhoff identieke communicatieproblemen ondervindt als ik.
En ik noem dat intolerant naar de mening van een ander. Leuk voorin de collegezaal tegenwoordig. Maar niet op een vrijdenkers forum, dunkt mij.
Ga gerust in discussie, maar probeer daarbij niet pas te stoppen wanneer je de ander exact op jouw spoor geforceerd hebt, lijkt mij.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Spinoza

Bericht door fred neerhoff »

Je vooroordelen stinken.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Spinoza

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:Je vooroordelen stinken.
Blablabla, zonder inhoud. Kreten in de ruimte, etiketten en clichés! Verder kom en kan jij niet onderbouwen waar je onzinnige oneliners steeds op slaan. Et voilà, hét forumvirus op vrijdenkers!
hagenaars

Re: Spinoza

Bericht door hagenaars »

Spinoza gaf het goede voorbeeld, er valt nog genoeg over hem te schrijven.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Spinoza

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Spinoza gaf het goede voorbeeld, er valt nog genoeg over hem te schrijven.
Nadat je The Bloomsbury Companion to Spinoza en Henri Krop resp. gelezen en gehoord hebt, lijken mij nieuwe aspecten over Spinoza nauwelijks meer te vinden. Vernieuwende feiten over de persoon Spinoza wel te verstaan. We kunnen natuurlijk grenzeloos ronddolen in zijn filosofische theorieën wanneer we daar behoefte aan hebben.
Plaats reactie