Wereldpolitiek

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

Eliyahu schreef: vr 01 jul 2022, 17:10Had ik al verteld dat in de recente geschiedenis europa al vier keer Rusland is binnengevallen? Met bij de laatste inval 20.000.000 dode russen?
Inderdaad min of meer onbetwiste feiten https://www.dbnl.org/tekst/_gid00119480 ... 1_0030.php, maar wel degelijk betwiste interpretaties. Want vertel je pro-Poetin verhaal maar eens aan de Polen, de Balten of de Finnen.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Wereldpolitiek

Bericht door David Bakker »

"Poland’s foreign ministry has intervened after Ukraine’s ambassador to Germany denied that Ukrainian national leader Stepan Bandera was responsible for the mass murder of ethnic Poles and Jews, and also sought to justify his collaboration with Nazi Germany." Bron: https://notesfrompoland.com/2022/07/01/ ... -and-jews/
Eliyahu
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 09:25

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Eliyahu »

Gerard R. schreef: zo 03 jul 2022, 12:06
Eliyahu schreef: vr 01 jul 2022, 17:10
Gerard R. schreef: vr 01 jul 2022, 16:02 https://vrtnws.be/p.nwD36RPQK
Bs"d

vrtnws.be/p.nwD36RPQK

19 doden in de oorlog. Vreselijk.

Had ik al verteld dat de nazi's in Oekraïne onlangs al 13.000 etnische russen in de Donbass uitgemoord hebben? Ik kan me voorstellen dat Poetin niet met zijn duimen blijft zitten te draaien.

Had ik al verteld dat in de recente geschiedenis europa al vier keer Rusland is binnengevallen? Met bij de laatste inval 20.000.000 dode russen?

https://tinyurl.com/si-vis-pax
O ja, niets aan de hand dus. Elke dag een nieuwe 'pesterij'.
Het gaat dus niet om aantallen, het gaat om misdadigheid onder het mom van 'speciale militaire operatie'. Zoiets als b.v. 'de politionele acties', die Nederland dacht te moeten doen in Indonesië, ook vrij dodelijk; geef het een opschriftje. Ethiek dondert niet.
En volgens mij wilde Europa Rusland b.v. 80 jaar terug helemaal niet binnenvallen. Maar ja, als er een misdadige staat wat gaat hobbiën... daar is niets tegen bestand. Verder houd ik niet van het goedpraten van misdadigheid door te vergelijken met andere misdadigheden. Europa was toen overigens een los rommeltje. Niet een 'verband' van staten.
Bs"d

Dus wat je nou probeert te zeggen is dat we 20.000.000 dode russen moeten negeren, want het gaat niet om aantallen, maar we moeten ons ontzetttend gaan opwinden over 19 doden.

Hmmm.... :?

Ik denk dat de russen dat toch heel anders zien....
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

Eliyahu schreef: zo 03 jul 2022, 21:54 [..]

Dus wat je nou probeert te zeggen is dat we 20.000.000 dode russen moeten negeren, want het gaat niet om aantallen, maar we moeten ons ontzetttend gaan opwinden over 19 doden.

Hmmm.... :?

Ik denk dat de russen dat toch heel anders zien....
20 miljoen of ongeveer 50 miljoen over de hele wereld, is moeilijk voor te stellen.
Maar ik zou dat zeker niet gaan vergelijken met wat er in Ukraine gebeurt.
Elke dode is afschuwelijk.
Maar ik geef toe: als je met getallen gaat vergelijken dan is Ukraine het noemen niet waard.
Dat is dus niet míjn maatstaf.

Mijn maatstaf en ergernis is een 'supermacht' die een autonome staat binnenvalt (oefent volgens Lavrov) en maanden
lang
en misschien wel veel langer nog 'at random' maar wat rondbombardeert. Liefst laf op flats waar mensen slapen of
winkelcentra of schooltjes of ziekenhuizen, dat geeft lekker veel slachtoffers.

Dat is redelijk dodelijk, dat maakt een hoop brokken, angst, honger in de wereld (graanproducent en kunstmest) en
vluchtelingen (dat mag de EU dan oplossen) en het liefst zouden die Russen zien dat dat hele volk Ukrainers van de
aardbodem verdwijnt (waar ken ik dat van..?) en het Westen ook. Ik ken die militaire of sub-militaire oplossingen wel, maar het is uiteraard allemaal pure misdaad. Niets meer en niets minder. Nu heb je een wereld in scherven; dit
krijgt een forse staart.

Kijk maar 's goed wat hij opwekt aan reactie. Begin maar bij de Navo. En de landen die zich willen aansluiten.
En dit alles vanwege een KGB-frustraatje in het Kremlin.

Ik zal vanzelfsprekend niet opschrijven wat ik hem en de Russen die hem steunen toewens. :)
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
Eliyahu
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 09:25

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Eliyahu »

Gerard R. schreef: zo 03 jul 2022, 23:02
Eliyahu schreef: zo 03 jul 2022, 21:54 [..]

Dus wat je nou probeert te zeggen is dat we 20.000.000 dode russen moeten negeren, want het gaat niet om aantallen, maar we moeten ons ontzetttend gaan opwinden over 19 doden.

Hmmm.... :?

Ik denk dat de russen dat toch heel anders zien....
20 miljoen of ongeveer 50 miljoen over de hele wereld, is moeilijk voor te stellen.
Maar ik zou dat zeker niet gaan vergelijken met wat er in Ukraine gebeurt.
Elke dode is afschuwelijk.
Maar ik geef toe: als je met getallen gaat vergelijken dan is Ukraine het noemen niet waard.
Dat is dus niet míjn maatstaf.
Bs"d

En dat is natuurlijk wel de maatstaf van de russen, en van elk rationeel denkend mens.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

Eliyahu schreef: ma 04 jul 2022, 18:28
Gerard R. schreef: zo 03 jul 2022, 23:02
Eliyahu schreef: zo 03 jul 2022, 21:54 [..]

Dus wat je nou probeert te zeggen is dat we 20.000.000 dode russen moeten negeren, want het gaat niet om aantallen, maar we moeten ons ontzetttend gaan opwinden over 19 doden.

Hmmm.... :?

Ik denk dat de russen dat toch heel anders zien....
20 miljoen of ongeveer 50 miljoen over de hele wereld, is moeilijk voor te stellen.
Maar ik zou dat zeker niet gaan vergelijken met wat er in Ukraine gebeurt.
Elke dode is afschuwelijk.
Maar ik geef toe: als je met getallen gaat vergelijken dan is Ukraine het noemen niet waard.
Dat is dus niet míjn maatstaf.
Bs'd
En dat is natuurlijk wel de maatstaf van de russen, en van elk rationeel denkend mens.
Tsja... dat is de wérkelijke oorlog van deze tijden. Rationeel denken of wat gezonde empathie en/of enig verantwoordelijkheidsgevoel voor medemensen of 'broeders'.
Met dit soort oorlogen en dit soort aanvallers is bij die aanvallers geen plaats voor empathie (trouwens bij de verdedigers
ook niet betreffende de aanvallers, dat spreekt). Reuze ziek allemaal.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

Verder is op dit moment een enorm probleem heel in het kort dat informatie over een en ander ongelooflijk wordt
gemanipuleerd.

Zo denken veel Russen op dit moment dat er in Ukraine door hun leger een prachtige taak wordt vervuld met het
eruit tremmen van Facisten en Nazi's van Ukrainse zijde. En wij hier krijgen het verhaal van Zelensky en zijn
mensen, commandanten, soldaten en burgers. En wij gaan er vanuit, dat zij het verhaal haarzuiver duiden...
In een tijd van 'fake' en 'deepfake', waarin je mensen in filmpjes van alles kunt laten zeggen..

?!?

Even persoonlijk: ik heb tegenwoordig echt veel momenten, dat ik denk "la maar". Het heeft geen zin meer.
Maar dan zie ik die doden en al die destructie en dan vorm ik wederom mijn mening. :?
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
Eliyahu
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 09:25

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Eliyahu »

Gerard R. schreef: ma 04 jul 2022, 21:52 Maar dan zie ik die doden en al die destructie en dan vorm ik wederom mijn mening. :?
Bs"d

https://tinyurl.com/opin-Aholes
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

Eliyahu schreef: di 05 jul 2022, 19:13
Gerard R. schreef: ma 04 jul 2022, 21:52 Maar dan zie ik die doden en al die destructie en dan vorm ik wederom mijn mening. :?
Bs"d

https://tinyurl.com/opin-Aholes
Je bedoelt, dat iedereen beter zijn mond kan houden? :lol:
Ja, zo werkt autocratie.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
Eliyahu
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 09:25

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Eliyahu »

Gerard R. schreef: di 05 jul 2022, 23:00
Eliyahu schreef: di 05 jul 2022, 19:13
Gerard R. schreef: ma 04 jul 2022, 21:52 Maar dan zie ik die doden en al die destructie en dan vorm ik wederom mijn mening. :?
Bs"d

https://tinyurl.com/opin-Aholes
Je bedoelt, dat iedereen beter zijn mond kan houden? :lol:
Ja, zo werkt autocratie.
Bs"d

Ik bedoel dat je gezonde verstand gebruiken en gaan bij logica en rede veruit te verkiezen is boven je te laten leiden door je emoties.
Plaats reactie