Wereldpolitiek

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

Gerard R. schreef: di 08 mar 2022, 15:44Het zal wel nooit wat worden met de mens.
Misschien zijn wij in het Westen tot op heden een beetje verwend geweest ten opzichte van de rest van de wereld. Je zou daarom wat minder moeten klagen. We leven immers niet in een sprookje.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Wereldpolitiek

Bericht door hagenaars »

Ik ontmoet regelmatig mensen, bijv., , een Oekraïense, opgegroeid in Letland en een Russische woonachtig in Sint Petersburg. Een Russische met een mooie hond woonachtig in mijn woonplaats. Er blijkt op individueel niveau echt niks mis met de mensheid. Ook de Westerse cultuur is over het algemeen best te pruimen en ik zou dan ook niet snel van verwenning willen spreken.
Neerhoff heeft gelijk een sprookje is het leven helaas niet...Maar die Poetin deugt natuurlijk niet, al poneer ik daarmee geen opmerkelijk nieuwsfeit.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

Poetin's uitvoering is gruwelijk.
Hij is dus de maatvoering kwijt, weliswaar onder de paraplu van de geo-politiek met bijbehorende bommen en granaten, drijfveren van bedenkelijke aard enz..
Maar hij gebruikt zijn leger om onschuldigen te vergruizen. Dat doet mij aan dingen van vroeger denken.
Daar dien je je leger niet voor te gebruiken. Ja, heeeel vroeger.
Dat zóu hem nog wel eens kunnen opbreken. Ik hoop dat in ieder geval. En ik ben niet de enige...
Zelfs de vrienden, de Chinezen, vinden eigenlijk dat dit niet kan. Maar ja... belangen hè?
Toch willen ze bemiddelen. Dat kan ook iets prettigs opleveren...
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Wereldpolitiek

Bericht door hagenaars »

Er wordt gelukkig onderhandeld. Partijen hebben beide belang bij een snelle en een goede oplossing. Ik denk dat er weinig behoefte is aan de Chinezen. Turkije en Israël vormen een ruim voldoende koppel. De hoop doet leven, zeggen we dan....
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

Met zijn nucleaire dreiging heeft Poetin het Westen schaakmat gezet.

Klagen en kreunen helpt niet. Maar zonder een effectieve respons is het Westen zijn wereld hegemonie definitief kwijt.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

Ach ja, zo kan iedereen het, zelfs mijn kleine broertje.
Chantage met kernbommetjes.
Arme civilisatie....
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

Ter verdediging van de EU zou opnieuw het idee van een raketschild overwogen dienen te worden. https://www.nemokennislink.nl/publicati ... nhaalbaar/
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Wereldpolitiek

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef: di 15 mar 2022, 15:49 Met zijn nucleaire dreiging heeft Poetin het Westen schaakmat gezet.

Klagen en kreunen helpt niet. Maar zonder een effectieve respons is het Westen zijn wereld hegemonie definitief kwijt.
Rusland heeft behalve kernwapens ook hypersonische raketten die niet kunnen worden onderschept. Rusland heeft die, bij wijze van waarschuwing, al een keer gebruikt in Oekraïne. Deze kunnen ook op Europese steden worden afgevuurd bijv. in geval de NAVO besluit om in te grijpen. https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... apens.html
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef: ma 28 mar 2022, 09:46Rusland heeft behalve kernwapens ook hypersonische raketten die niet kunnen worden onderschept.
Het punt is nu juist om middels o.a. nieuwe technologische inzichten en inspanningen zo'n onderschepping wèl mogelijk te maken.

Het enige alternatief is m.i. "alle kernwapens de wereld uit". Zie jij dat gebeuren?
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

David Bakker schreef: ma 28 mar 2022, 09:46
fred neerhoff schreef: di 15 mar 2022, 15:49 Met zijn nucleaire dreiging heeft Poetin het Westen schaakmat gezet.

Klagen en kreunen helpt niet. Maar zonder een effectieve respons is het Westen zijn wereld hegemonie definitief kwijt.
Rusland heeft behalve kernwapens ook hypersonische raketten die niet kunnen worden onderschept. Rusland heeft die, bij wijze van waarschuwing, al een keer gebruikt in Oekraïne. Deze kunnen ook op Europese steden worden afgevuurd bijv. in geval de NAVO besluit om in te grijpen. https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... apens.html
Tsja, het begint toch tijd te worden voor afscherming met hoge energie lasers.
Daar is al wel fors mee geexperimenteerd door de VS.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
Plaats reactie