Speech Thierry Baudet

hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Ook over het immigratieprobleem heeft hij louter theoretische kletsverhalen. Verhalen die dus geen zoden aan de dijk zetten. (Hij is helaas niet de enige ter zake.) Kijk maar: " Nederland beslist zelf wie wordt toegelaten
Restrictief immigratiebeleid
Visa naar Amerikaans model (Greencard) " Uit zijn verkiezingsprogram. Is er een teiltje?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Wat is er met marokkanen? Heeft ie daar iets over gezegd?
De suggestie van "bontkragen" was voor zijn enthousiaste gehoor al genoeg.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

In zijn speech illustreerde Baudet nog eens hoe hij de muziek van Bach adoreerde. De chaotische kristallijne structuur van materie zou door aanraking van de trillingen van muziek van Bach op slag veranderen in een keurig geordende structuur.

Een fysische mythe op het niveau van Maria-verschijningen.

Een echte intellectueel, die Baudet!
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Ja, zeker, maar de geborneerde lulligheid waarmee dat alles gebracht wordt, die is niet te harden.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Wat is er in godsnaam conservatief aan die Heemstedse kwal?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

Partijprominenten van Forum voor Democratie (Thiery Baudet, Theo Hiddema en Yernaz Ramautarsing) zijn er, net als de publicist Joost Niemöller, dol op om wetenschappelijke publicaties aan te halen die pretenderen aan te tonen dat er een (statistisch) verband zou zijn tussen IQ en ras.

Wat deze non-wetenschappers over het hoofd zien is dat sociale wetenschappen werken met zwak gedefinieerde, vaak ideologisch gekleurde modellen en constructen. De resultaten van sociaal-wetenschappelijk onderzoek zijn derhalve niet sterker dan die inherent zwakke schakel van hun onderzoek.

Boven genoemden, die deze slag niet om de arm houden, maar de discutabele resultaten van betreffende wetenschappelijke publicaties bewust voor hun politieke doeleinden gebruiken, en als waarheid verdedigen, ja, zelfs lijken toe te toejuichen, zijn onversneden racisten.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Partijprominenten van Forum voor Democratie (Thiery Baudet, Theo Hiddema en Yernaz Ramautarsing) zijn er, net als de publicist Joost Niemöller, dol op om wetenschappelijke publicaties aan te halen die pretenderen aan te tonen dat er een (statistisch) verband zou zijn tussen IQ en ras.

Wat deze non-wetenschappers over het hoofd zien is dat sociale wetenschappen werken met zwak gedefinieerde, vaak ideologisch gekleurde modellen en constructen. De resultaten van sociaal-wetenschappelijk onderzoek zijn derhalve niet sterker dan die inherent zwakke schakel van hun onderzoek.

Boven genoemden, die deze slag niet om de arm houden, maar de discutabele resultaten van betreffende wetenschappelijke publicaties bewust voor hun politieke doeleinden gebruiken, en als waarheid verdedigen, ja, zelfs lijken toe te toejuichen, zijn onversneden racisten.
Ik zit niet goed genoeg in dit onderwerp. Maar ik heb al moeite met het woord ras omdat in biologische zin alle mensen tot hetzelfde ras behoren. In dit artikel wordt waarschijnlijk naar genoemde discutabele resultaten verwezen: http://politiek.tpo.nl/2018/02/05/genet ... e-sluiten/ Het zou mooi zijn als je specifiek zou kunnen aangeven wat er discutabel is. Of wellicht heeft iemand anders dat al gedaan.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:omdat in biologische zin alle mensen tot hetzelfde ras behoren.
Is dat zo? ik weet dat zonet nog niet. Ikzelf vind dat de term "ras" gewoon in het dagelijkse spraakgebruik thuis hoort. https://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras Maar okay, met ras doel ik, zoals ook in de actuele discussie over dat onderwerp, op etnisch verschillende bevolkingsgroepen.
David Bakker schreef:In dit artikel wordt waarschijnlijk naar genoemde discutabele resultaten verwezen: http://politiek.tpo.nl/2018/02/05/genet ... e-sluiten/ Het zou mooi zijn als je specifiek zou kunnen aangeven wat er discutabel is. Of wellicht heeft iemand anders dat al gedaan.
Ik heb geen zin om het hele TPO-verhaal van ene Paul Hekkens door te spitten, maar de subtitel van zijn artikel, te weten "Misschien dat enige bevoogding van landen in Afrika toch niet zo’n slecht idee is" zegt mij wel veel over deze auteur.

Daarom een paar korte kanttekeningen bij dit type sociale 'wetenschap':

1. Het construct IQ is niet ondubbelzinnig gedefinieerd
2. Dat geldt evenzeer voor een etnische bevolkingsgroep
3. "Nature"(genetische aanleg) en "Nurture"(omgeving, cultuur) zijn in tegenstelling tot de aanname in meeste onderzoeken géén onafhankelijke variabelen
4. Het lijkt mij niet goed mogelijk om cultureel onafhankelijke IQ testen te ontwerpen
5. Ik acht de auteur Paul Hekkens als niet-psycholoog, niet-bioloog, niet-statisticus en niet-wetenschapper op het betreffende vakgebied, niet gekwalificeerd om een objectief oordeel ter zake IQ-testen te maken. Zijn vooringenomenheid blijkt bovendien duidelijk uit de subtitel van zijn artikel.
6. M.i. is er is een veel plausibeler verklaring voor de beweerde IQ-verschillen tussen witte en zwarte rassen. Zwarte culturen zijn immers pas recent bevrijd van wit kolonialisme. En nu zouden die zwarten objectief gemeten kunnen worden met de maatstaven van de witte ex-kolonisator? Denk even na, zeg!
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Kort samengevat en dat in het politieke vaak dringend noodzakelijk. De Heemsteedse drol trekt de laatste tijd erg de aandacht, maar concrete politieke vernieuwing zie ik bij hem niet, rechts van de VVD zoekt hij een plaatsje, het wordt daar een beetje krap.
Een verstandig, weldenkend politicus vermijdt het (on)begrip "ras". De reden, die historisch is, lijkt mij duidelijk.
Plaats reactie