Speech Thierry Baudet

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

Tijdens het Forum voor Democratie Partijcongres 2017 afgelopen weekend kraamde Baudet baarlijke nonsens uit en oogstte daarmee applaus: https://www.youtube.com/watch?v=ByAbBHR8Mu4

Blijkbaar is een deel van het electoraat zo ontevreden over het beleid dat mens zelfs bereid is achter deze fopintellectueel aan te lopen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

Inderdaad, als je Baudet aanhoort, weet je dat je te maken hebt met een hol intellectueel vat. Een vat zonder enige materiële basis. Met een benepen cultuuropvatting zonder enig benul van de impact van harde wetenschap en techniek, en zonder enig benul van materiële belangen. In plaats daarvan draagt hij een geromantiseerde opvatting uit van het Europese kolonialisme.

Hij noemt zijn club van naïeve romantici "een renaissance partij", en ook "een partij van de liefde". Hoe kom je er op!

Ik vind Baudet een onversneden reactionair, met een cryptofacistische agenda.
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Is de geschiedenis van 'Hadjememaar' bekend? Leuk!

Cornelis de Gelder, beter bekend onder de bijnaam Had-je-me-maar, was een zwerver, straatmuzikant en kandidaat-gemeenteraadslid. Hij was lijsttrekker van de Rapaille Partij die in 1921 in de gemeenteraad van Amsterdam werd verkozen. Wikipedia

Geboren: 22 november 1856, Amsterdam
Overleden: 30 november 1931, Amsterdam
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Is de geschiedenis van 'Hadjememaar' bekend? Leuk!

Cornelis de Gelder, beter bekend onder de bijnaam Had-je-me-maar, was een zwerver, straatmuzikant en kandidaat-gemeenteraadslid. Hij was lijsttrekker van de Rapaille Partij die in 1921 in de gemeenteraad van Amsterdam werd verkozen. Wikipedia

Geboren: 22 november 1856, Amsterdam
Overleden: 30 november 1931, Amsterdam
Leuk weetje maar wat is je punt?
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Inderdaad, als je Baudet aanhoort, weet je dat je te maken hebt met een hol intellectueel vat.
Niet iedereen lijkt hier door heen te kunnen prikken. Er wordt gesteld dat het Forum van Democratie van Baudet een gezond conservatisme behelst (op de radio hoorde ik Wierd Duk, die zich cultuurchristen noemt: https://www.nd.nl/nieuws/leven/wierd-du ... ign=buffer, FvD een gezond conservatieve partij noemen) en een prima alternatief voor hen die de PVV te extreem vinden.

Baudet is een alliantie aangegaan met Leefbaar Rotterdam van Joost Eerdmans. Ik weet niet of dit past. Eerdmans lijkt me meer 'down to earth' dan Baudet.
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Beste David,
Dat is toch duidelijk? De formele democratie zal in tijden van crisis baldadigheid de ruimte laten. En dat is goed en niet iets om je druk over te maken. De bekende vrijdenker van Dantzig zei eens: er zijn er velen die een beetje therapie wel kunnen gebruiken. Hij kon het weten, want verdiende zijn brood met 'de divan'.
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Wilders heeft trouwens wel een punt, hoor.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Wilders heeft trouwens wel een punt, hoor.
Welk punt? We hadden het overigens over Baudet. Op diens congres trad overigens ook nog het politieke dwaallicht Paul Cliteur op: https://www.youtube.com/watch?v=Bipi5VLuAoU
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:het politieke dwaallicht Paul Cliteur
Grappig. Maar inderdaad, ik krijg ook het gevoel dat de beste man aardig van het padje af is.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Ik vind Baudet een onversneden reactionair, met een cryptofacistische agenda.
Ik neem aan dat je de term "cryptofacistisch" hier niet gebruikt als scheldwoord voor "het kwaad" dat Thierry Baudet heet maar meer doelt op de oorspronkelijke kenmerken van het fascisme (negeren klassen- en belangentegenstellingen).

http://politiek.tpo.nl/2017/03/27/forma ... zich-ziet/
Plaats reactie