Speech Thierry Baudet

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:
David Bakker schreef:omdat in biologische zin alle mensen tot hetzelfde ras behoren.
Is dat zo? ik weet dat zonet nog niet. Ikzelf vind dat de term "ras" gewoon in het dagelijkse spraakgebruik thuis hoort. https://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras Maar okay, met ras doel ik, zoals ook in de actuele discussie over dat onderwerp, op etnisch verschillende bevolkingsgroepen.
Ik bedoelde dat alle mensen zich met elkaar kunnen voortplanten.

Verder: https://www.parool.nl/opinie/-wat-hebbe ... ntent=free
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

"Soort" en "ras" zijn verschillende begrippen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Een verstandig, weldenkend politicus vermijdt het (on)begrip "ras". De reden, die historisch is, lijkt mij duidelijk.
Niettemin kan het wel degelijk zinvol zijn om verschillen in menselijke rassen te onderkennen. Bijvoorbeeld bij het toedienen van medicijnen. Daarbij worden verschillende rassen onderscheiden op basis van DNA-verschillen.
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Er zal denk niemand bezwaar maken tegen mensen die zekere medicijnen moeten krijgen of juist niet, maar daarvoor is het (on)zin begrip "ras" niet nodig.
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Het echte probleem is dat het begrip vaak, meestal misbruikt wordt om mensen te vernederen. Het is een wapen in handen van diegenen die ongelijkheid*) willen.
*) Bedoeld is natuurlijk onterechte ongelijkheid.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

Omdat er nu eenmaal racisten zijn en blijven, zou je niet meer mogen spreken van rassen? Ik denk eerder dat acceptatie van zulke geforceerde taboe's racisten juist zullen uitlokken tot provocatie!

Bovendien is het een anti-wetenschappelijke stelling om een verbod te verdedigen voor de studie naar etnische achtergrond. (Etniciteit en ras worden vaak door elkaar gebruikt.) Dan zou je de wetenschappelijke discipline van de genografie ook moeten verbieden.

Verder: Geert Wilders is wegens zijn "minder minder" uitspraak justitieel veroordeeld voor racisme, terwijl Wilders met die uitspraak ten duidelijkste verwees naar (islamitische) Marokanen - hoezo racisme? En dat, terwijl Wilders zich in tegenstelling tot Baudet inhoudelijk altijd verre heeft gehouden van juist dat discriminerende racisme! Hoe gek moet het nog worden?
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Verder: Geert Wilders is wegens zijn "minder minder" uitspraak justitieel veroordeeld voor racisme, terwijl Wilders met die uitspraak ten duidelijkste verwees naar (islamitische) Marokanen - hoezo racisme? En dat, terwijl Wilders zich in tegenstelling tot Baudet inhoudelijk altijd verre heeft gehouden van juist dat discriminerende racisme! Hoe gek moet het nog worden?
Jij denkt dat Wilders het over Marokkaanse nationaliteit had en niet over Marokkanen als etnische groep in Nederland?

Ik denk dat je toch iets meer moet verduidelijken waarom Baudet verder gaat dan Wilders met zijn 'minder, minder'-uitspraken.

Uit Telegraaf-interview met Hiddema https://www.telegraaf.nl/nieuws/1633462 ... volkertjes:

"Yernaz Ramataursing, de kandidaat voor de Amsterdamse gemeenteraad, met wie dit allemaal begon, trekt een verband tussen IQ en volkeren.

„Nou, wat is daar nou weer mis mee? Dat is al lang bewezen. Dat is wetenschap.”

Moet FvD niet veel voorzichtiger worden? De uitspraken van Ramataursing, het etentje van Baudet met Jared Taylor – een Amerikaanse nationalist, die omstreden is vanwege zijn rassentheorieën – dat kan stemmen kosten.

„Ja, omdat anderen ermee aan de haal gaan. En daar moet ik ook voor oppassen, want ik ben nogal spotzuchtig. Maar je moet ook een zekere mate van intelligentie hebben om mijn ironie op gepaste wijze tot je te nemen. Maar ironie is verschrikkelijk gevaarlijk. Want als je dat in het publieke debat doet, dan gaan je tegenstanders er al snel mee aan de haal en die uitspraken gaan ze dan uitventen bij hun achterban. Die roepen dan: foei, foei, foei. Terwijl ze best wel weten hoe ik het bedoel.”

Maar je hoeft toch niet 5 uur met zo’n Taylor te dineren?

„Wat is daar nou mis mee? Die vent heeft naar mijn weten een blanco strafblad, hij valt zijn buren niet lastig, heeft zijn huis op orde. Hij heeft een bepaalde theorie ontwikkeld over rassen, voor zo ver ik weet. Dan kan het zijn dat bij de wetenschapper Baudet de nieuwsgierigheid gaat opspelen. Hoe komt die man nu tot die bevindingen, waar wij verder geen brood van lusten? Baudet is een wijsneus, zo nieuwsgierig als de pieten. Hij wil gewoon het naadje van de kous weten.”
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Jij denkt dat Wilders het over Marokkaanse nationaliteit had en niet over Marokkanen als etnische groep in Nederland?
Het gaat Wilders om een geloof, de islam. Etniciteit of ras is geen issue voor Wilders.
David Bakker schreef:Ik denk dat je toch iets meer moet verduidelijken waarom Baudet verder gaat dan Wilders met zijn 'minder, minder'-uitspraken.
Geloof kan je kiezen of afzweren (Wilders). Ras-kenmerken (DNA) kun je niet kiezen (Baudet). Het racisme van FvD gaat daarom verder dan het anti-islam standpunt van de PVV.
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Ik citeer De Telegraaf: "Tegen weblog GeenStijl verklaart de partij dat Baudet racistische en antisemitische denkbeelden ’verre van zich’ werpt. „FVD staat voor een open, tolerant, democratisch Nederland waar individuele eigenschappen bepalend zijn; en niet sociale klasse, huidskleur, ras, geslacht of seksuele geaardheid.”

FVD erkent dat het zich heeft verdiept in de extreemrechtse Alt-Right beweging, waar Taylor als uithangbord van wordt gezien. De Amerikaan heeft het geregeld over het ’blanke ras’, dat met uitsterven bedreigd zou worden.
Taylor is in oktober vijf uur met Baudet gesignaleerd, meldt de Correspondent, die een ’jarenlang patroon’ ziet in het gedrag van de FVD-leider. Maar volgens FVD mag uit de ontmoeting niet geconcludeerd worden dat Baudet of Forum het eens zijn met de beweringen van de Amerikaan."

Wat een kut-smoesje...
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:
David Bakker schreef:Jij denkt dat Wilders het over Marokkaanse nationaliteit had en niet over Marokkanen als etnische groep in Nederland?
Het gaat Wilders om een geloof, de islam. Etniciteit of ras is geen issue voor Wilders.
David Bakker schreef:Ik denk dat je toch iets meer moet verduidelijken waarom Baudet verder gaat dan Wilders met zijn 'minder, minder'-uitspraken.
Geloof kan je kiezen of afzweren (Wilders). Ras-kenmerken (DNA) kun je niet kiezen (Baudet). Het racisme van FvD gaat daarom verder dan het anti-islam standpunt van de PVV.
Ik dacht dat Wilders met die minder, minder uitspraak doelde op de etnische groep van Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken.
Plaats reactie