Speech Thierry Baudet

hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Het zal, denk, ik niet eenvoudig zijn een dergelijk kostbaar onderzoek gefinancierd te krijgen.
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

In de Groene deze week een uitvoerig verhaal over onze (anti)held. Door Chris van der Heijden, die een literatuur- kritische beschouwing maakt over Thierry Baudet. Hij bespreekt een stuk of zeven publicaties. De boeken gaan tegen 'abstracties' , zoals Europa, natuurtoestand of oorspronkelijke soevereine rechten. Hij heeft wel grote belangstelling voor het machtsspel tussen elite en volk. Later wordt dit zijn strijdpunt tegen het partijkartel. Hij blijft geboeid door elite.
Morele waarden daar draait het bij hem om en die zouden van binnen uit moeten komen. Conservatieve vooruitgang om een ander slagwoord te noemen. Hij ziet revolutionair verval. Hij heeft grote twijfel bij De Verlichting en de Romantiek. Baudet is een conservatief, zo concludeert van der Heijden. Uitgesproken en overtuigd en van het romantische soort.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

Meer weten? Gewoon een cursus volgen: https://twitter.com/FVDrenaissance/stat ... 1456036865
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Te laat voor 1 april grap...
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Ander onderwerp, ik zag deze Baudet toevallig+) flink "afgaan" in de Kamer en afgedroogd worden door de heren van dienst, u kent ze wel Pechtold, Haersma Buma etc.

Ik weet niet of dit een goeie manier is om deze Hadjememaar onschadelijk te maken...Er is behoorlijk wat cynisme in ons landje aan de zee en zo'n kroegjool is natuurlijk olie op het vuur...++)

+) … geen tijd voor kijken naar Algemene Beschouwingen, ik lees het resultaat het liever in de krant.

++) Kijk voor de gevolgen van zo'n vuur: Fear van Bob Woodward , Trump in the White House. Vermakelijk. Maar ook riskant.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

In zijn overwinningsspeech dd. 20 maart 2019 na de verkiezingen van de Provinciale Staten, sprak Baudet over de grandeur van onze cultuur van gisteren, over mythen, het belang van de geschiedenis, de kunsten en de muziek en de ondermijnende moderne architectuur (waar heb ik dat meer gehoord?), maar zweeg over het belang van de harde wetenschappen, de banken, de ongelijkheid van kapitaal verdeling, flexibele contracten, wonen, lonen, onderwijs en gezondheidszorg.

Ooit was de NSB ook een grote partij!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

Het verlies van de SP is volgens mij te wijten aan hun stilzwijgen over immigratie, als gevolg van wankelmoedigheid van de partij leiding over dit heikele onderwerp.

De ene helft van de Partij eist actie op ongecontroleerde immigratie, terwijl de andere helft (nog steeds!) bang is om (volslagen onterecht!) als fascist te worden weggezet. Eerste Kamer lid Tiny Kox sprak ter verdediging van dit opmerkelijke stilzwijgen over 'angst voor het vreemde'. Enfin, dan weet je het wel!
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Die speech was louter potsierlijkheid. De NSB was in, een gans andere tijd, nooit erg groot. Slechts een keer haalde ze, in Drenthe, dubbele cijfers. (De NSB werd opgericht in december 1931. De partij haalde bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten in 1935, de eerste verkiezing waar de partij aan deelnam, 295.000 stemmen, dat is 8% (7,9%) van het totale aantal uitgebrachte stemmen. Bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer in 1937 kreeg ze 4,2% van de stemmen en bij de volgende Statenverkiezingen in 1939 legde ze beslag op 3,9% van de stemmen (zie o.a. De Jong, 1969-1991, deel 1; Minderaa, 1982: 38-39). Die laatste Statenverkiezingen vonden plaats op 19 april 1939, bij de allerlaatste verkiezingen voor de oorlog, die voor de gemeenteraad op 14 juni (Kooy, 1964: 88, 142) deed de NSB in de meeste gemeenten niet mee. Daarna werden tot na de oorlog geen verkiezingen meer gehouden. Uit Mens en Maatschappij 2008 nr.1. Henk Flap en Peter Tammes, de electorale steun voor de NSB.)
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Gisteren werd ik door een journaliste van De Groene gebeld voor een interviewtje over mijn vriend Prof mr. dr. Paul Cliteur. Ik ben benieuwd.
Paul Bernard Cliteur is een Nederlandse rechtsgeleerde politicus en filosoof, alsmede opiniërend columnist en publicist. Hij staat bekend om zijn rechts-liberale inslag, zijn atheïsme, republicanisme en inzet voor dierenrechten. Hij is lid van De Vrije Gedachte. Cliteur is ook bestuurlijk en politiek actief. Wikipedia
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

De heren doen er ( gelukkig maar!) het zwijgen toe. Theo Hiddema en Paul Cliteur zijn vriendelijke en vooral gezellige mensen. Dat de partij een beetje in de rui is, deert hen kennelijk +) niet. Waarom zouden ze?

+) Nieuwsuur dinsdag 27 augustus. Mr. Paul Cliteur en mr. Theo Hiddema werden geïnterviewd over hun Forum voor Democratie. Geen nieuws dus...
Plaats reactie