Speech Thierry Baudet

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Ik dacht dat Wilders met die minder, minder uitspraak doelde op de etnische groep van Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken.
Goed gedacht. Bravo.

Maar het gaat Wilders natuurlijk niet om de Marokkaanse nationaliteit an sich, maar wel om de veronderstelde negatieve invloed van de islam op onze cultuur.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:
David Bakker schreef:Ik dacht dat Wilders met die minder, minder uitspraak doelde op de etnische groep van Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken.
Goed gedacht. Bravo.

Maar het gaat Wilders natuurlijk niet om de Marokkaanse nationaliteit an sich, maar wel om de veronderstelde negatieve invloed van de islam op onze cultuur.
Nee maar jouw stelling dat het Wilders niet om etniciteit gaat is natuurlijk wel makkelijk onderuit te halen met zijn minder/minder-uitspraak.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

Het valse juridische geneuzel van het OM gaat inderdaad geheel voorbij aan wat iedereen weet, namelijk dat het Wilders gaat om de islam.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Het valse juridische geneuzel van het OM gaat inderdaad geheel voorbij aan wat iedereen weet, namelijk dat het Wilders gaat om de islam.
Ik heb liever een krachtig secularisme. De Graaf (PVV) hoorde ik onlangs stellen dat we moskeeën moeten sluiten en de-islamiseren. Je moet mensen niet aanspreken op hun geloof maar duidelijk maken aan welke regels ze zich hier hebben te houden.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

Ik ben het oneens met de politieke analyse van Geert Wilders.

Niet de islam alleen, maar de maatschappelijke invloed van het orthodoxe geloof moet aangewezen worden als oorzaak van teruggang en achterlijkheid. Of dat nu het jodendom, christendom, hindoeïsme of de islam betreft.

Tevens moet je geen gematigd verlichte culturen als de westerse, willen mengen met grote aantallen migranten uit feodale culturen.
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Je weet het natuurlijk, maar immigratie is net als emigratie van alle tijden. Een staat, een cultuur, een samenleving is zelden een statisch geheel. Ook religieuze orthodoxie, nog maar onlangs bij ons nagenoeg verdwenen, is van alle tijden, na een of twee generaties wordt al allengs veel minder, al blijven er altijd pockets achter.
Culturen staan op die wijze dus altijd bloot aan verandering. Zo ook de onze.
En de maatschappelijke weerstand tegen "uit den vreemde" maakt het alleen maar hardnekkiger.
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Het meest opvallende aan Wilders is, dat hij zo weinig succesvol is. Zo kwam hij enige tijd geleden met de navolgende uitspraken. (September 2017 ANP.)

"PVV-leider Geert Wilders wil in de wet vastgelegd hebben dat de islam geen godsdienst is maar een volgens hem “totalitaire, gevaarlijke en gewelddadige ideologie, verkleed als een religie.”
Wilders zegt dat in een interview met De Telegraaf (Blendle-link). Hoe dat juridisch geregeld moet worden zegt hij “niet te weten, maar het is zeker de moeite waard om dat te gaan bestuderen”, zegt hij.
Wilders zegt dat “tijdens de regeerperiode van het kabinet Rutte II er 100.000 moslims zijn bijgekomen in Nederland. Dat zijn niet allemaal terroristen of foute mensen, maar het is wel 100.000 keer islam wat Nederland binnenkomt.”
Op de vraag of hij de islam in Nederland wil verbieden antwoordt Wilders: “Ik sluit niet uit dat het op termijn nodig kan zijn. Het gaat dan om de uitingen. Je kunt niet een idee verbieden, dat is onmogelijk. Je kan ook niet het communisme verbieden.”. Einde citaat.
Anp

Hij levert niet alleen stellingen maar ook de argumenten waarom ze niet opgaan. Een echte parlementariër.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Ik ben het oneens met de politieke analyse van Geert Wilders.
Het is de vraag in hoeverre je van een analyse kan spreken. Een verkiezingsprogramma van 1 A4'tje: https://www.pvv.nl/visie.html Waar slaat dat op? De ideologische diepgang van een bord pap.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door fred neerhoff »

Niettemin blijft de PVV van groot belang als tegenwicht voor al die partijen die al op hun rug gaan liggen als ze een zielige moslim zien, laat staan in actie komen bij het horen van het woord "sharia"!

Zonder Fortuyn of Wilders was ons land reddeloos verloren geweest: de overgave aan de islam zou compleet zijn. Ik vind dan ook dat deze twee politici daarvoor de volle erkenning behoren te krijgen.
hagenaars

Re: Speech Thierry Baudet

Bericht door hagenaars »

Je bent veel te negatief, hoe kom je er bij dat ons land reddeloos verloren zou zijn geweest zonder genoemden? De islam heeft nauwelijks aantrekkingskracht voor de Nederlander. Ik ken maar een persoon die bekeerd is. Het is en blijft een heimwee geloof.
De invloed van beide heren is minimaal. Politiek stellen hun bewegingen niets voor en cultureel zijn ze marginaal. Allen de onderklasse van zeer laag geschoolden voelt zich misschien tot de ideeën aangetrokken.
Plaats reactie