Arabist Hans Jansen In Europees parlement?

Plaats reactie
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Arabist Hans Jansen In Europees parlement?

Bericht door David Bakker »

De arabist Hans Jansen staat op de kieslijst van de PVV voor de verkiezingen van het Europese parlement. Moeten we op hem gaan stemmen? Als je een EU-kritische stem wil uitbrengen is de PVV eigenlijk het enige serieuze alternatief. Als je bijv. de VVD stemt krijg je Guy Verhofstadt er gratis bij.

Hans Jansen verzorgde overigens ooit (2006) de Anton Constandse lezing. Naar aanleiding daarvan ontstond enige commotie (zie: http://www.vrijdenkersforum.nl/wp-conte ... rtboek.pdf).
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Arabist Hans Jansen In Europees parlement?

Bericht door fred neerhoff »

Ik vind Hans Jansen een nogal reactionaire christen. Misschien is Artikel 50 een alternatief? Ofschoon die natuurlijk nog geen deuk in een pak boter kunnen slaan kan een stem op hen niettemin een wake-up call voor de huidige EU-believers zijn.
hagenaars

Re: Arabist Hans Jansen In Europees parlement?

Bericht door hagenaars »

Ik was toevallig bij die lezing, Objectief en geleerd sprak Prof.Hans Jansen.

Het federatief vergezicht van Guy Verhofstadt lijkt mij niet onlogisch, jammer ,dat we niet op hem kunnen stemmen, maar ik vind wel een andere liberaal

Zijn broertje Dirk Verhofstadt sprak de lezing ook een keertje uit. http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7471,d.ZWU
Victor Onrust
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 20 feb 2012, 14:01

Re: Arabist Hans Jansen In Europees parlement?

Bericht door Victor Onrust »

Ik zou Jansen politiek als een libertair willen karakteriseren. Richting Tea-Party zeg maar. Neemt niet weg dat de enige manier om een "stinkvinger" naar de EU te maken een stem op de PVV is. Dat moet misschien maar (met frisse tegenzin) Ik ben voor (NW) Europa en tegen de EU.
hagenaars

Re: Arabist Hans Jansen In Europees parlement?

Bericht door hagenaars »

Ik ken de man vrij goed, maar libertair is hij niet. Hij is een kritische geest, gelovig, een beetje burgerlijk. Beslist geen politicus...Een leuke vent, Amsterdammer. Kenner van de Arabische wereld. Zijn keuze voor de abjecte Wilders, deel ik natuurlijk als vrijdenker niet.
Plaats reactie