Eigen volk eerst.

Plaats reactie
hagenaars

Eigen volk eerst.

Bericht door hagenaars »

De Europese gedachte is gebaseerd op vrije handel, vrije vestiging en vrij verkeer tussen de lidstaten. Onze minister snapt dit niet helemaal en gaat voor het gehate ´eigen volk eerst´.
Jammer is dat en willekeurig.

http://www.nu.nl/politiek/3211616/-assc ... oatie.html
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Eigen volk eerst.

Bericht door David Bakker »

Waar is het landsbelang het meest mee gediend?
hagenaars

Re: Eigen volk eerst.

Bericht door hagenaars »

Dat is toch duidelijk? (1) Veel lagere lonen zodat we weer kunnen concureren op het werldniveau, (2) veel meer Europese eenwording, zodat we de interne markt versterken, (3) een hartelijk welkom aan 100.000 Kroaten, zij kunnen de haperende Nederlandse economie een enorme ´boost´geven.
Daarbij moet er bedacht worden dat een fors deel van de Nederlandse misère is gelegen in de ruim honderd duizend openstaande vacatures.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arb ... es-art.htm
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Eigen volk eerst.

Bericht door Frans van Dongen »

Europa bezwijkt zowat onder haar schulden. Een flink aantal armoezaaiers erbij is volgens mij juist ongunstig.

Denk aan de Westduitsers; die zijn nu nog aan het betalen om de "Ossies" te laten eten en wonen.
hagenaars

Re: Eigen volk eerst.

Bericht door hagenaars »

Jij bent goed op de hoogte, zeg, wat brengt je op de gedachte dat Kroaten armoezaaiers zijn?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kroaten
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Eigen volk eerst.

Bericht door Frans van Dongen »

Ik heb weinig vertrouwen in de Balkan landen. Ik ben bang, dat we er alleen maar een hoop ellende mee binnen halen.
Vergeet niet: we hadden Griekenland ook nooit toe moeten laten (Bolkestein was er nog tegen).
Ik ben überhaupt voor een kleinere Europese Gemeenschap:
Benelux, Duitsland en Oostenrijk
Frankrijk en Engeland
Scandinavische landen

MEER NIET !

Zeg maar: Noord-West Europa

De andere landen hebben economiën, die niet met die van genoemde staten convergeren. In tegendeel: zij hebben belang bij een zwakke munt. Wij juist niet !
hagenaars

Re: Eigen volk eerst.

Bericht door hagenaars »

Ook hier blijkt je goed op de hoogte, alle Zuid Europese landen kiezen en kozen voor de Euro. Ra ra hoe zit dat?
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Eigen volk eerst.

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Ook hier blijkt je goed op de hoogte, alle Zuid Europese landen kiezen en kozen voor de Euro. Ra ra hoe zit dat?
Tuurlijk kiezen ze daarvoor omdat ze dan hun schulden kunnen overhevelen naar Noord Europa.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Eigen volk eerst.

Bericht door Frans van Dongen »

Eens met David. Die nieuwe aansluiters gaan er op vooruit, maar wij gaan er op achteruit. Nogmaals, denk maar aan de Duitse hereniging; daar moet nu nog geld bij.
Wat dacht je dat alleen Griekenland al gekost heeft ? En hoeveel het nog gaat kosten ?
En hoeveel armoezaaiers melden zich nog meer aan de poort ? Cypres ? Portugal ? Who knows ?
Wie denken ze dat we zijn ? Moeder-Theresa of zo ?

Ik vind dat een (te) dure hobby. En daarom ben ik tegen Europa. Althans, ik wil een kleiner Europa (Noord-West Europa)

Waarom is Brussel zelf voor ?
Omdat ze dan meer macht krijgt.
hagenaars

Re: Eigen volk eerst.

Bericht door hagenaars »

Ik begreep dat de stelling was dat Zuid Europa een zwakke munt nodig had. Dat blijkt dus niet het geval. Uiteindelijk is het saldo voor de deelnemets positief. Meer vrede, meer welvaart, meer handel en stabiliteit. Eigen volk eerst is strijdig met het ideaal, isolationisme werkt maar heel even...Lijkt mij geen oplossing voor onze problemen. De Duitse hereniging, zou je die alsnog ter discussie willen stellen?
Plaats reactie