Israëlkritiek en antisemitisme.

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Israëlkritiek en antisemitisme.

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Het vluchtelingenprobleem, dat is ruime subsidierng door de UNHCR, bestaat al sinds 1948 en wordt door de V.N. in stand gehouden. De Joodse vluchtelingen bv. zijn allang geintegreerd. Ook elders bv. in India en Pakistan zijn geen vluchtelingenkampen meer. Maar er is meer, die Arabieren lijden verschrikkelijk, door eigen toedoen, want als je een raket afschiet op een sterke vijand dan weet je dat je de pieneut bent. Arabische krachten houden zo het anti Israel sentiment ten koste van de Arabieren in stand. De oplossing, al vele malen sinds 1948 geprobeerd, zou zijn de erkenning van de Joodse staat, grenzen vaststellen en gaan werken aan een goede toekomst. Ik denk dat het zo simpel is...
Maar Lex beweer je nou dat de UNHCR en de VN het vluchtelingenprobleem in stand houden? Dat kan toch niet. Het zijn toch zulke nobele organisaties? Dit is nog erger dan Poetin.
hagenaars

Re: Israëlkritiek en antisemitisme.

Bericht door hagenaars »

Het zijn bureaucratiën die de opdrachten van de Algemene Vergadering*) volgen. Er komt al een jaar of vijfentwintig niet zinnigs meer achter Ban KI Moon en zijn voorgangers vandaan.

*)De Algemene Vergadering neemt al jaren een anti Israel stanpunt in. De initiatieven voor de oplossing van dit vraagstuk liggen bij het Kwartet, maar dat is ook al jaren verlamd. Ik maak mij grote zorgen...Het meest schrijnende voorbeeld is de nieuwe Mensenrechtenraad, nu al weer gecorrumpeerd.

De Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties (United Nations Human Rights Council, UNHRC) is het orgaan van de Verenigde Naties (VN) dat zich richt op de naleving van de verdragen voor de mensenrechten. Alle landen zullen door deze raad beoordeeld worden, te beginnen met de landen die zitting hebben in de raad.

De Mensenrechtenraad is sinds 2006 het nieuwe orgaan van de VN dat zich met deze taakstelling bezighoudt. Het vervangt de politiek gestrande Mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties. In deze commissie, die in 1946 werd opgericht en in maart 2006 werd opgeheven, zaten te veel landen die zelf ook mensenrechten schonden en daarom werd de commissie door velen als tandeloos gezien.

De oude commissie had 43 rapporteurs en experts in dienst, die verschillende landen bezochten en soms vlijmscherpe rapporten over mensenrechtenschendingen opstelden. Het is nog onduidelijk of hun mandaat wordt verlengd onder de nieuwe Mensenrechtenraad.

Op 19 juni 2006 hield de raad zijn eerste officiële vergadering in Genève.

Afrikaanse landen (13) Aziatische landen (13) Oost-Europese landen (6) Amerikaanse landen (8) West-Europese landen & andere staten (7)
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Israëlkritiek en antisemitisme.

Bericht door David Bakker »

Dit soort initiatieven heb ik mijn buik ook vol van: http://keesjemaduraatje.blogspot.nl/201 ... sluit.html

En ook van dit soort gezeik: http://www.joodseomroep.nl/amerikaanse- ... in-spanje/
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Israëlkritiek en antisemitisme.

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Het vluchtelingenprobleem, dat is ruime subsidierng door de UNHCR, bestaat al sinds 1948 en wordt door de V.N. in stand gehouden. De Joodse vluchtelingen bv. zijn allang geintegreerd. Ook elders bv. in India en Pakistan zijn geen vluchtelingenkampen meer. Maar er is meer, die Arabieren lijden verschrikkelijk, door eigen toedoen, want als je een raket afschiet op een sterke vijand dan weet je dat je de pieneut bent. Arabische krachten houden zo het anti Israel sentiment ten koste van de Arabieren in stand. De oplossing, al vele malen sinds 1948 geprobeerd, zou zijn de erkenning van de Joodse staat, grenzen vaststellen en gaan werken aan een goede toekomst. Ik denk dat het zo simpel is...
Het gaat meer specifiek om de VN-organisatie United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East(UNRWA): https://nl.wikipedia.org/wiki/United_Na ... _Near_East

De UNRWA heeft een ruimer budget dan de UNHCR: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... lczusLFVkU#!
hagenaars

Re: Israëlkritiek en antisemitisme.

Bericht door hagenaars »

Maar dat is allemaal het gevolg van de koude oorlog tussen de Arabieren en de Joodse staat, een oorlog die al meer dan honderd jaar duurt. En die natuurlijk ook een godsdienstoorlog is. Zie verder https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 4873,d.d2s
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Israëlkritiek en antisemitisme.

Bericht door fred neerhoff »

Het religieus geïnspireerde zionisme heeft niet mijn sympathie. Voor het politieke zionisme heb ik wel begrip.
hagenaars

Re: Israëlkritiek en antisemitisme.

Bericht door hagenaars »

Het politieke zionisme is relevant, het religieuze veel minder. Israël is een Joodse staat, seculier en democratisch. Hoewel de zaken soms een beetje door elkaar lopen, Religie en staat bemoeien zich op een traditionele wijze en voor een gemiddelde Europeaan te veel met elkaar.
hagenaars

Re: Israëlkritiek en antisemitisme.

Bericht door hagenaars »

Het politieke zionisme is relevant, het religieuze niet of nauwelijks. Israël is een Joodse staat, seculier en democratisch, hoewel de religieuze invloed er wel groot is. De zaak loopt er een tikkeltje door elkaar. Staat en religie zijn op bepaalde fronten slecht gescheiden.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Israëlkritiek en antisemitisme.

Bericht door fred neerhoff »

Israël heeft onmiskenbaar de trekken van een theocratie en is zeker geen seculiere staat.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Israëlkritiek en antisemitisme.

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Het religieus geïnspireerde zionisme heeft niet mijn sympathie.
Dat lijkt mij inderdaad een open deur voor een vrijdenker! En dit zionisme is helaas groeiende is mijn indruk.
Plaats reactie