Gaza en Iran.

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Gaza en Iran.

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Ja, die van Bommel laat teveel toe, vind ik.
Pardon wat bedoel je? Ik word al vergeleken met ene dr. Goebbels, dus het gaat de goede kant op.
hagenaars

Re: Gaza en Iran.

Bericht door hagenaars »

Allemaal flauwekul, trouwens hij studeerde in Limburg 1), jij niet. Waarom zou er geen Palestijnse staat voor de Arabieren kunnen komen? Wie had in de eerste jaren van vorige eeuw gedacht dat de Zionisten zouden slagen? Jo met de banjo en Mien met de mandolien.
http://www.bing.com/videos/search?q=+me ... FORM=VIRE8

Toch is het gelukt...Ik zie niet waarom de Arabieren niet ook zoiets tot stand kunnen brengen. Ik snap hun woede, maar gramschap is nooit een argument.


(Palestina (bestaande uit het huidige Israël, de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook) en Transjordanië (tegenwoordig Koninkrijk Jordanië) waren indertijd allemaal onderdeel van het Britse Mandaatgebied Palestina. Revisionistische Zionisten claimden dit volledige gebied als onderdeel van de Joodse staat. Vandaar, dat ze vele decennia na de stichting van de staat Israël weigerden het bestaan van Jordanië te erkennen, en de claim pas in de jaren '90 van de vorige eeuw werd opgegeven.) De V.N. bracht al in 1946 een verdeelplan op tafel, twee staten een joodse en een arabische.

1)Wiki:Joseph Goebbels was een zoon van de Duitse boekhouder Fritz Goebbels en Maria Odenhausen[1], een smidsdochter uit het Nederlandse Waubach. In Kerkrade volgde hij in 1917 een opleiding aan het Jongenspensionaat Bleijerheide. Hij werd in de Eerste Wereldoorlog afgekeurd voor militaire dienst wegens een misvormde voet. Hij studeerde letteren en filosofie aan verschillende Duitse universiteiten en promoveerde in 1921 in Heidelberg op een proefschrift over de 19e-eeuwse romantische schrijver Wilhelm von Schütz
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Gaza en Iran.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Waarom zou er geen Palestijnse staat voor de Arabieren kunnen komen?
Zolang het niet tegen de natuurwetten ingaat kan inderdaad alles.
hagenaars

Re: Gaza en Iran.

Bericht door hagenaars »

We zijn het eens, saai hè?

(Volgens mij is het een politieke kwestie, wij zouden het probleem in een uurtje brainstormen wel kunnen oplossen, maar de partijen die betrokken zijn, kijken er een tikkeltje anders tegen aan.) Ik vond Ari Shavit in My promised land de onderhavige zaak goed uiteenzetten.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Gaza en Iran.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:We zijn het eens, saai hè?
Leg uit.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Weblog Harry van Bommel

Bericht door David Bakker »

http://harryvanbommel.sp.nl/weblog/2014 ... /#comments :


57.Het is jammer dat Anja Meulenbelt uit zichzelf de partij is uitgestapt. De SP had deze antisemiet al lang uit de partij moeten gooien.

Reactie door David Bakker — maandag 4 augustus 2014 @ 12:00


58.Reactie op David Bakker — maandag 4 augustus 2014 @ 12:00.

En jou zouden ze hier een spreekverbod moeten geven.
Dat kan makkelijk door je IP adres te traceren en je zo buiten te sluiten.
Heeft de PVV geen site waar je israel kunt ophemelen?.
Wilders is groot aanhanger van dit land en laat zich financieren door de kliek uit dat land.

En waarom is men antisemiet als men het met hun politiek niet eens is?.
Wat mij betreft staan geloof en staat los van elkaar en ik veroordeel niet op geloof, maar op de politiek die men voert.

Reactie door Kees van Meel — maandag 4 augustus 2014 @ 13:35


61.Ook Harry Scheltema vertrekt bij SP. Mijn nette reactie op de uitspraak van David Bakker is verwijderd. Hij mag Anja Meulenbelt wegzetten als een antisemiet en ik mag daar geen commentaar op leveren. Jullie van de SP zijn het niet waard om mee op te trekken.

Reactie door Harry Scheltema — maandag 4 augustus 2014 @ 19:18


62.Kees van Meel,

David Bakker heeft alle gelijk van de wereld ,dat Anja M. een voorbeeld is van iemand,die de grens van kritiek (en haat) t.o.v. Israel heeft overschreden en een duidelijke antisemitische rol is gaan vervullen .
Er loopt nu ook een aanklacht tegen haar – niet voor de eerste keer- bij het meldpunt racisme en antisemitisme.
De aanleiding daarvoor is een artikel,waarin
op een negatieve wijze wordt gesproken ovr de joodse volksaard,geformuleerd als “Joods DNA”.
Dit is een schoolvoorbeeld van antisemitisme,dat niets te maken heeft met kritiek op Israel .
Ook een Gretta D. heeft zich hier voor een miljoenenpubliek op de TV aan schuldig gemaakt.

Reactie door wimvandijk — maandag 4 augustus 2014 @ 20:42


63.@Kees van Meel

citaat van Anja: zie http://www.anjameulenbelt.nl/weblog/201 ... n-vrede-3/
“Maar de nederzettingen zijn maar de bovenlaag van Israëls bedoelingen. De afwijzing van vrede zit veel dieper, in de DNA, in het bloed, de werkelijke reden is geworteld in een oeroud geloof. Daar, diep verborgen, vinden we de overtuiging dat dit land alleen de joden toekomt. Op die oeroude laag in het diepste van de ziel bevindt zich dat geloof in ‘am sgula’ – Gods uitverkoren volk. God heeft ons uitverkoren.”

Stellen dat iets in het DNA van Joden zit vind ik al tamelijk dubieus.

Voorts herken in het citaat ook een oud antisemitisch thema: De jaloezie van God-gelovige niet-Joden (Anja is een gristin zie: http://www.anjameulenbelt.nl/weblog/201 ... in-alweer/ ). Ik citeer uit Gojse nijd & joods Narcisme van Evelien Gans, Platina Paperbacks Amsterdam 1994, blz. 15/16:

“De ambivalente gevoelens ten aanzien van joden en jodendom deden hun definitieve intrede met de geboorte van het christendom. Met enige ironie zou men kunnen stellen dat het christendom een ongewenst kind, was dat schreeuwde om erkenning maar deze niet zou krijgen. Althans niet van degene uit wie het voorgekomen was: het jodendom weigerde zijn christelijke spruit als rechtmatig opvolger te aanvaarden en beschouwde Jezus als een charlatan. Toch had (en heeft) het christendom die erkenning nodig, want het kon moeilijk zijn eigen joodse wortels – het Oude Testament, de profeten, Jezus zelf – verloochenen. Het christendoms was, met andere woorden, tot het jodendom ‘veroordeeld. Het joodse volk bleef het volk aan wie God zijn Weg gegeven had en daarmee had het iets in handen wat het christendom moest ontberen: authenticiteit. De Kerk wachtte intussen op een bekering en het wachten viel zwaar.” Bij de moslims gelden vergelijkbare sentimenten.

Zie verder: http://www.de-stek.info/hvv/index086908 ... pagina=196

Reactie door David Bakker — maandag 4 augustus 2014 @ 20:58


64.Beste Harry Scheltema,

Ik heb drie inhoudelijke reacties van u niet geplaatst omdat daarin wordt gescholden. Ik probeer zulke berichten steevast niet door te laten. Volgens mij is dergelijk woordgebruik nergens voor nodig.

Mvg,

De weblogbeheerder

Reactie door alexander — maandag 4 augustus 2014 @ 21:25
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Weblog Harry van Bommel

Bericht door David Bakker »

Echt komisch dit:

68.Alexander doe maar geen moeite, want ik heb inmiddels bedankt als lid. Gescholden heb ik niet terwijl David Bakker enkele zeer betrokken partijgenoten heeft mogen uitmaken voor antisemiet. Alsof dat geen schelden is. En Olav ook na een nachtje slapen blijf ik bij mijn standpunt. Na een lidmaatschap van meer dan twintig jaar pruim ik het optreden van een mij onbekende Alexander niet.

Reactie door Harry Scheltema — dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:53
hagenaars

Re: Gaza en Iran.

Bericht door hagenaars »

Beste Fred,
Wat moet ik verder uitleggen, ik ben het met je eens, de natuurwetten gelden ook in Palestina...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Gaza en Iran.

Bericht door fred neerhoff »

Kom op zeg, doe nou niet net alsof je neus bloedt.
hagenaars

Re: Gaza en Iran.

Bericht door hagenaars »

Sorry, wat wil je weten? Ik snap het niet...
Plaats reactie