Onthoofdingen

Plaats reactie
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Onthoofdingen

Bericht door David Bakker »

Er is terecht veel verontwaardiging over de recente onthoofding van de Franse docent Samuel Paty. Maar is de verontwaardiging niet een beetje selectief? Toen er in Syrië dagelijks onthoofdingen plaatsvonden door jihadisten die werden gesteund door het Westen hoorde je niemand klagen.

https://willyvandamme.wordpress.com/202 ... rtF-KcfLBA
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Onthoofdingen

Bericht door hagenaars »

Wie in het Westen steunde de jihadisten?
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Onthoofdingen

Bericht door David Bakker »

Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Onthoofdingen

Bericht door Gerard R. »

Ik (en wie niet?) wil mij hiertegen kunnen bewapenen. Waarom mag ik dat niet van overheden? Die beschermen je niet tegen dit soort extremistische idioten.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Onthoofdingen

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Er is terecht veel verontwaardiging over de recente onthoofding van de Franse docent Samuel Paty. Maar is de verontwaardiging niet een beetje selectief? Toen er in Syrië dagelijks onthoofdingen plaatsvonden door jihadisten die werden gesteund door het Westen hoorde je niemand klagen.
Het is heel natuurlijk om je meer betrokken te voelen met de groep waartoe je behoort, dan met de wereld daarbuiten. En die betrokkenheid reikt meestal niet verder dan het vermeende eigenbelang. Je kunt nu eenmaal niet het lot van de gehele mensheid op je nemen. Vandaar dat je je niet hoeft te verbazen dat verontwaardiging vaak 'selectief ' is, en dat is maar gelukkig ook. Het verbloemen van eigenbelang is een valse christelijke notie.
Plaats reactie