DE CORONAVIRUS CRISIS

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: DE CORONAVIRUS CRISIS

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef: za 12 feb 2022, 17:32Interessant in dit verband is de recente rechterlijke uitspraak inzake het vrijgeven van "documents related to the licensing of Pfizer’s Comirnaty COVID vaccine": https://childrenshealthdefense.org/defe ... fety-data/
Ik vind zoveel dingen interessant, maar wat wil je hiermee zeggen?
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: DE CORONAVIRUS CRISIS

Bericht door David Bakker »

"Based on passive surveillance reporting in the US, the risk of myocarditis after receiving mRNA-based COVID-19 vaccines was increased across multiple age and sex strata and was highest after the second vaccination dose in adolescent males and young men. This risk should be considered in the context of the benefits of COVID-19 vaccination." Bron: https://jamanetwork.com/journals/jama/f ... 2021.24110
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: DE CORONAVIRUS CRISIS

Bericht door fred neerhoff »

Er zijn zoveel 'bronnen" over alles en nog wat. Maar wat is jouw eigen mening?
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: DE CORONAVIRUS CRISIS

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef: zo 13 feb 2022, 14:42 Er zijn zoveel 'bronnen" over alles en nog wat. Maar wat is jouw eigen mening?
Ik schaar me volledig achter Clive Dix, voormalig hoofd van de Engelse vaccine taskforce, die stelt dat we alleen nog de risicogroepen moeten vaccineren. Bron: https://www.express.co.uk/news/uk/15472 ... updates-vn

Verder ben ik voorstander van afschaffing van de corona-toegangspas omdat het niet werkt.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: DE CORONAVIRUS CRISIS

Bericht door fred neerhoff »

Hoe kan je zeker weten of iemand tot een risicogroep behoort? Er zijn immers ook gezonde, niets vermoedende jonge mensen die besmet kunnen raken met 'long' covid als mogelijk gevolg.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: DE CORONAVIRUS CRISIS

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef: ma 14 feb 2022, 13:02Verder ben ik voorstander van afschaffing van de corona-toegangspas omdat het niet werkt.
Tja, dat zeggen de FvD, de PVV en de 850.000 ondertekenaars van het manifest van Mona Keijzer ook. Maar hebben zij gelijk? Volgens de onderzoekers van de TU-Delft en het UMC-Utrecht - waarop deze partijen hun mening mede zeggen te baseren – is dat niet het geval. https://www.nrc.nl/nieuws/2022/02/14/de ... t-a4089388

Volgens deze laatsten kan een klein effect wel degelijk belangrijk zijn: 5% effect met 3,5 dag voor een nieuwe generatie besmettingen kan in 1 maand 30% reductie opleveren. In plaats van dat er 100.000 mensen tegelijkertijd besmettelijk zijn, worden dat er 70.000. Dit kan juist het verschil maken tussen ziekenhuizen die wel of niet voldoende personeel hebben.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: DE CORONAVIRUS CRISIS

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef: ma 14 feb 2022, 13:02Ik schaar me volledig achter Clive Dix, voormalig hoofd van de Engelse vaccine taskforce, die stelt dat we alleen nog de risicogroepen moeten vaccineren.
Hoe je het ook wendt of keert: behoudens enkele uitzonderingen die gedurende de afgelopen tijd vrijwillig in quarantaine zijn gegaan, spelen de anti-vaxers wel degelijk met de gezondheid van anderen. Tevens hebben zij hun vrijheid grotendeels te danken aan de 85% mensen die zich wèl hebben laten vaccineren. Kennelijk wegen hun zogenaamde principes zwaarder dan de gezondheid van anderen.

Het beroep dat drama-queen Mona Keijzer c.s. doet op de grondwet leidt in werkelijkheid tot een dictatuur van anti-vaxers. Het is immers niet te verdedigen dat een besmet persoon (iemand die een gevaar is voor zijn of haar omgeving), even veel recht op bewegingsvrijheid heeft als elk ander. In de overwegingen van Keijzer c.s. wordt consequent voorbij gegaan aan de besmettelijkheid van een corona infectie. Deze omissie is ook van toepassing op de grenzen van de lichamelijke integriteit.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: DE CORONAVIRUS CRISIS

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef: ma 14 feb 2022, 13:25 Hoe kan je zeker weten of iemand tot een risicogroep behoort? Er zijn immers ook gezonde, niets vermoedende jonge mensen die besmet kunnen raken met 'long' covid als mogelijk gevolg.
Ik vraag me af of het risico op long covid voor jongeren groter is dan het risico op myocarditis door vaccinatie.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: DE CORONAVIRUS CRISIS

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef: do 17 feb 2022, 09:49
David Bakker schreef: ma 14 feb 2022, 13:02Ik schaar me volledig achter Clive Dix, voormalig hoofd van de Engelse vaccine taskforce, die stelt dat we alleen nog de risicogroepen moeten vaccineren.
Hoe je het ook wendt of keert: behoudens enkele uitzonderingen die gedurende de afgelopen tijd vrijwillig in quarantaine zijn gegaan, spelen de anti-vaxers wel degelijk met de gezondheid van anderen. Tevens hebben zij hun vrijheid grotendeels te danken aan de 85% mensen die zich wèl hebben laten vaccineren. Kennelijk wegen hun zogenaamde principes zwaarder dan de gezondheid van anderen.

Het beroep dat drama-queen Mona Keijzer c.s. doet op de grondwet leidt in werkelijkheid tot een dictatuur van anti-vaxers. Het is immers niet te verdedigen dat een besmet persoon (iemand die een gevaar is voor zijn of haar omgeving), even veel recht op bewegingsvrijheid heeft als elk ander. In de overwegingen van Keijzer c.s. wordt consequent voorbij gegaan aan de besmettelijkheid van een corona infectie. Deze omissie is ook van toepassing op de grenzen van de lichamelijke integriteit.
Een en ander hangt af van de ernst van het virus. Jouw stellingen lijken niet op te gaan in geval van de milde Omnikron-variant.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: DE CORONAVIRUS CRISIS

Bericht door David Bakker »

"The European Medicines Agency's safety committee said on Friday it was reviewing reports of heavy menstrual bleeding and absence of menstruation from women who had received COVID vaccines from Pfizer (PFE.N)/BioNTech (22UAy.DE)and Moderna (MRNA.O)." Bron: https://www.reuters.com/business/health ... 022-02-11/
Plaats reactie