corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Jammer voor jouw ego, want Francis Boyle is wereld bekend niet om zulke dooddoeners als waar jij nu weer mee komt.
Begin je weer met op de persoon te spelen?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door wilfred degens »

Oh, ik dacht dat juist mij een overgevoelig zieltje vond. Sorry, ik was even meer met het onderwerp bezig waar jij je schoenen aan afgaf. Ik weerleg slechts beschaafd en zonder vuilspuiterij hetgeen jij als antwoord gaf op mijn prominente bevestiging dat mijn vermoeden toch niet zo Bull shit is als wat jij in je eerste reactie op dit topic meende te weten. Zou jij mij niet op mijn inhoudelijke woorden aanspreken wanneer jij vind dat ik ernaast zit te brabbelen? Who cares?
Laatst gewijzigd door wilfred degens op di 24 mar 2020, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Oh, ik dacht dat juist mij een overgevoelig zieltje vond. Sorry, ik was even meer met het onderwerp bezig waar jij je schoenen aan afgaf. Ik weer leg slechts beschaafd en zonder vuilspuiterij hetgeen jij als antwoord gaf op mijn prominente bevestiging dat mijn vermoeden toch niet zo Bull shit is als wat jij in je eerste reactie op dit topic meende te weten. Zou jij mij niet op mijn inhoudelijke woorden aanspreken wanneer jij vind dat ik ernaast zit te brabbelen? Who cares?
Okay Degens, ik ben nu wel klaar met je.
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

https://www.duurzaamnieuws.nl/de-laatst ... -covid-19/

Ook op deze site wordt een link gelegd naar China. Degens wat vindt u hiervan?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

Ik ben zo vrij er ook wat van te vinden. Het artikel concludeert met:

"Experts: biowapen niet waarschijnlijk als bron"

Zoals gebruikelijk : er zijn altijd wetenschappers te vinden die de consensus niet onderschrijven. Deze mensen hebben dan wel de verantwoordelijkheid om extra zware argumenten te presenteren die dwars tegen de consensus ingaan. En 1 ding is zeker: het is voor een een leek volstrekt onmogelijk een inhoudelijk, onafhankelijk oordeel te vellen over de kwestie ter zake.
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

Beste meneer Neerhoff, uw experts hebben het over 'waarschijnlijk'. En diegene die dit topic begon, had het over 'een vermoeden'. Een vermoeden betekent dat iets waarschijnschijk zo is (bron Encyclo.nl). Wat is volgens u het verschil tussen de starter van dit topic (Degens) en uw experts?
U vond zijn (Degens) zijn vermoeden (is hetzelfde als waarschijnlijk) dom en primitief gezwets ( di dag 17 maart 2020, 16.24 uur).
U zet mij, en enkele vriendinnen die dit forum ook graag bezoeken, aan het denken of, en zo ja, wat u heeft tegen de starter van dit topic. Uw reacties doen niet aan onbevooroordeeld vrijdenken denken. Vooral niet naast uw laatste reactie van 24 maart 21.39 uur jl. waarin u uw vijandige reacties tegen hem wilt duiden met uw experts die hun waarschijnlijk/vermoeden laten weten over zijn topic. U stelt zich vijandig op naar deze deelnemer, valt mij op. Ook als daar geen enkele aanleiding toe is.
Ik hoop maar dat deze deelnemer niet geveld is door corona of weer een gele kaart heeft want dat zou nu echt absurd zijn. Persoonlijk zou ik het nemen met een vette knipoog, zoals studenten van stevige allure met elkaar plegen om te gaan. Voorbeeld in de soos: Amstelbierreclame. In plaats van 'proost' schelden ze elkaar uit. Zelfs voor klootzak en arrogante bal (met knipoog). Zou een afgang zijn voor een vrijdenkersforum wanneer hij er door antipathie van 1 persoon geen zin meer in heeft. Degens, laat dus ook iets van je horen want je kleurrijke inbreng wordt erg op prijs gesteld. Net als je humor. U weet het niet, maar heeft veel fans.
En nog iets: nee, wetenschappers zijn het nooit me elkaar eens. Ab Osterhaus heeft op dit moment een andere mening dan de voorzitter van het RIVM (Van Dissel) over de bestrijding van corona. De eerste zou een totale lockdown willen, de tweede niet. Juist daarom moeten wij als burgers (en leken op veel gebied) altijd zelf blijven nadenken. En dat is toch wat wij voorzichtig proberen te doen? Maar dat kan niet met een zwarte bril op, hoor. Dus misschien toch maar eens nieuwe glazen?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

Monique schreef:Wat is volgens u het verschil tussen de starter van dit topic (Degens) en uw experts?
Het verschil is dat de initiatiefnemer van dit topic waarschijnlijk (of vermoedelijk, zo je wil) geen expert is.

Verder nog wat?
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door hagenaars »

Het z.g. 'biowapen' is onbruikbaar omdat het iedereen raakt. Maar bij het uitroeien van de Aborigines is wel gebruik gemaakt van besmette dekens. Met de Aborigines (vaak ook Aboriginals en vroeger in het Nederlands austraalnegers genoemd) worden de eerste menselijke bewoners van het Australische continent en hun afstammelingen aangeduid. Het woord Aborigines stamt van het Latijnse ab origine hetgeen vanaf de oorsprong betekent, dus de oorspronkelijke bewoners in Australië.

Geschiedenis. De Aboriginals wonen al zestigduizend jaar in Australië en daarmee zijn ze de oudste cultuur ter wereld. ... Pas in 1606 kwamen de eerste Europeanen naar Australië. De Nederlander Abel Tasman bracht in 1642 een groot deel van het land in kaart, waaronder het naar hem genoemde Tasmanië.
Wie hier meer over wil weten, leze van Robert Hughes 'The fatal Shore'. uit 2009.
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

@hagenaars,
U bent er weer! Nu Degens nog of heeft hij een vette ban gekregen?
Hoe kan dit via een topic waarin hij alleen een vaag vermoeden beschreef? Dat vermoeden deelden experts ook (lees zijn link).
Neerhoff mocht verwachten dat Degens op zijn assertieve manier zou reageren op:

@Neerhoff schreef:
Sorry hoor, van mij mag je denken wat je wilt – lekker vrij he? - maar ik geef er geen cent voor.
Dom en primitief gezwets, dat vind ik er van. En ga eens een boek lezen....


Hoe noemt u zo'n reactie zonder ook gericht op de man te spelen? Precies wat Neerhoff Degens verwijt!
Degens niet meer welkom op dit forum vanwege Neerhoff's verwijt dat Degens in dit en andere forums op de man speelt? Het spreekwoord van de Pot en de Ketel!
Wij lazen, wanneer op Degens normaal werd gereflecteerd, dan deed hij dat ook terug zolang zijn topic al niet doordrenkt was van giftige reacties op hem van 2 deelnemers.
Wij geloven nu zeker te zijn dat Degens op dit forum geroyeerd is, omdat hij assertief van zich stevig afbeet. En daar was Neerhoff niet tegen opgewassen.
Hij haalt dan heel vrijdenkend de trekker over.
Trieste ontwikkeling op het forum van de vrijdenkers.
......
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

Degens speelt voortdurend op de man, in plaats van op de bal. Schelden lijkt zijn handelsmerk. Niet alleen tegen mij, maar ook tegen Hagenaars. Lees zelf even terug, dan vind je een overvloed van citaten die mijn stelling onderschrijven. Ik gaf hem slechts (een heel klein) koekje van eigen de(e)g(ens).
Gesloten