Massa Manipulatie

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Massa Manipulatie

Bericht door wilfred degens »

Cardo58

Ik begrijp wat je graag zou willen.
Je moet begrijpen dat het begrip God voor mij door mijn ongewilde voortschrijdende inzicht verdwenen is. Geen prettige levenservaring, maar eenmaal zover zou alleen een tastbaar wonder mijn ongeloof mogelijk nog kunnen wegnemen.
Ik ben een agnost, gezien mijn besef dat we als mens mogelijk nog niet zover ontwikkeld zijn om een God op een menselijke wijze te zien. Wel denk ik dat mogelijk iedereen de God van Jezus is, zodra die in praktijk de naastenliefde uitstraalt. Liefde wordt door fysieke en intellectuele patsers als zwakte gezien. Ik zie de softheid van zulke lui in hun lafheid en ontstane zwakte wanneer zij zich nooit emotioneel durven of kunnen blootgeven aan een ander.
Ook vermoed ik dat onze doden op een voor ons onwaarneembare manier voortbestaan. Daar heb ik wel e.e.a. van ervaren, althans volgens mijn wishful thinking. Te subjectieve ervaringen om er absolute waarde aan te hechten.
Kortom, ik vrees dat ik niet met je zinvol over God kan communiceren, wegens mijn op logische gronden gebaseerde ontkenning van zijn bestaan. Maar ik lees wel graag wat jij daar allemaal over te schrijven hebt als je dat aankunt.
Je schrijft heldere taal die goed en soms inhoudelijk voor mij herkenbaar te lezen is.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Massa Manipulatie

Bericht door hagenaars »

Heren, heren,
Een beetje ongezellig maar helaas wonderen bestaan niet. Wat u God noemt is een abstractie. Een concept dat de studie alleen maar bemoeilijkt. Doden bestaan slechts in gedachten van de levenden. Tot zover...
Plaats reactie