Massa Manipulatie

Cardo58
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 01 mar 2020, 23:09

Massa Manipulatie

Bericht door Cardo58 »

Na hier wat gesnuffeld te hebben zag ik niets over mijn huidige rode vlag, mijn overtuiging dat wij in Nederland massaal in een bepaald denkpatroon worden 'gestuurd', en wel door de Politiek, als ook door de media in haar totaliteit.

Ik loop hier zelf al een paar jaar tegenaan en vraag zo hier en daar wel eens iemand wat hij of zij er van denkt.
Helemaal niets dus !

Daarom kom ik nu bij jullie;
Mensen denken 'so wie so' bijna nergens meer over na. Misschien hun Pensioen of de 100 Km op de snelweg, .... maar verder? Rusland, 'ach dat zal wel' ..., Vluchtelingen ? 'oprotten', de politiek ? 'Zakkenvullers'..., Trump? 'Ik mag 'm ergens wel'...

Maar verder komen we niet. Iets opzoeken op internet? 'Over de hypotheek bubble' Even bij je broer langs, die al jaren alleen zit met zijn CVA ? ...
"Pfff... ik kom net uit m'n werk, heb het de hele dag druk gehad ! Ik wil nu effe niks aan mijn kop hebben hoor, effe lekker Beste Zangers kijken" .....

Wij interesseren ons echt nergens meer voor en het laatste restje Empathie is inmiddels ook uitgeblust !
Hoe komt dat toch ?

Ik denk zelf dat dat komt door de manier waarop onze TV programma's aan ons worden aangeboden.
Kort, Makkelijk te behappen, afgewisseld met muziek, wat lachen, een nieuwe gadget, een nieuwefilm of een 'Album' van Anouk..., tussen de regels door volgestouwd met kunstmatige teksten, voorzien van allerlei suggesties in NLP verpakt, zodat wij niet hoeven te denken, maar de emotie wel in ons brein wordt verankerd.
oiets als Wakker Nederland, daar druipt het zelfs vanaf.

Ik heb de afgelopen jaren veel studie gemaakt van de ontwikkelde media technieken.
Ik herken ze zo.
Mijn oude buurman was Journalist. Hij had het altijd over 'hoor en wederhoor' ... Iets wat tegenwoordig niet eens meer wordt onderwezen, zo lijkt het. Knippen en plakken. 'Sound bites' en 'One Liners' om de mensen net dát te laten horen, dat zij willen dat wij horen.

In Amerika zijn ze daar al veel verder mee. Wij hoeven daar maar te kijken om te weten hoe het hier over 5 jaar zal zijn ... En dan "The Council of Foreign Relations" aldaar. Nee geen ministerie van Buitenlandse Zaken hoor, het is de officiële 'Media Waakhond' die er op moet toezien dat alles mag worden verteld, zolang het maar niet de volle waarheid is !!! Wij zich daar niet aan houdt raakt zijn licentie kwijt ! Ieder media kantoor heeft er wel een agent tussen zitten van de CFR. Hun macht reikt tot buiten de VS !

En dan niet te vergeten de nieuwe psychologische en marketing technieken van massa manipulatie, "Nudging" genaamd. (het ongemerkt geven van een 'zetje' aan het publiek ... om 'de goede keuze' te bevorderen.
Tja, wie er bepaald wat goed is en wat slecht ...?

De Amerikaanse en Britse regering gebruiken het nu al ruim 11 jaar en nu heeft Nederland ook haar eigen 'Nudging' kantoor. In Den Haag. En wie is vaste klant? Ons Kabinet. Alle Ministeries hebben een vaste adviseur.
Het zal uiteraard worden tegengesproken of afgezwakt, weggelachen of wat ook, maar het valt wel op dat het 'Groninger Protest' is doodgebloed, dat de Boeren opeens werden geïdentificeerd als 'Criminele Oraganisatie en dat bijvoorbeeld de Franse Gele Hesjes bij ons in het nieuws geen aandacht kregen, de Brexit breeduit werd vertoont, nieuws of geen nieuws en dat de perikelen rond Trump bijna pijnlijk en te génant werden om nog te volgen ...

Wie bepaalt wat wij op TV te zien krijgen, of in de Krant te lezen krijgen?
Waarom is er geen enkel geluid van kritiek op de Israelische moorden en verminkingen van honderden tieners?
Waarom wordt ons wel een paar armzalige vluchtelingen getoond, alsof zij al onze voorraden komen opvreten?
Waarom wel 2.500 Corona doden noemen, maar niet de 40.000 mensen die dagelijks van de honger sterven ?

Wie pepaald wat wij moeten horen en wat niet?
Is dit democratisch besloten of wordt het ons opgedrongen als in een Dictatuur?
Zijn wij een Dictatuur ?

"Nou, nu effe niet, zo meteen Sport op TV ..."
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Massa Manipulatie

Bericht door David Bakker »

I.v.m. tijdgebrek even een korte reactie. Wellicht vindt u iets van uw gading in dit boek: https://nl.wikipedia.org/wiki/Manufacturing_Consent
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Massa Manipulatie

Bericht door wilfred degens »

Cardo58
Zijn wij een Dictatuur ?
Jah, het politiek en ethisch correct denken is onze zoet gevooisde dictatuur.
Dwangmatig doch onbewust wordt ons zelfs onze smaak opgedrongen.
De dictatuur van onze geaccepteerde reclames die te pas en onpas onze comfortzone worden ingeslingerd.

(Bijna) ongemerkt worden we op ontelbaar veel gebieden gemanipuleerd. Niet in de laatste plaats via de nieuwsgaring.
Cardo58 schreef:Wij interesseren ons echt nergens meer voor en het laatste restje Empathie is inmiddels ook uitgeblust !
Hoe komt dat toch ?
Daarover kunnen we hier veel wijzer worden.
Geen vreedzame discussies mogelijk, maar onmiddellijk word je hier in het harnas gedreven door verbaal agressieve hooghartige narcisten die zich menen superieur op te stellen naar iedere vrije gedachte wanneer die hen niet aanstaat. Hier niet eens in staat wederzijds respect voor elkaars zienswijze op te brengen hetgeen de voedingsbodem in de wereldpolitiek uit onze geschiedenis was voor bloedige oorlogen en nog steeds moordpartijen.
Cardo58 je bent een idealist net als ik. Maakt het leven niet licht verteerbaarder, want de mens van alle rangen en standen is een onberekenbaar wezen wanneer ergens hun eigen belangetje in het geding is.
Het is helaas niet anders.
Cardo58
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 01 mar 2020, 23:09

Re: Massa Manipulatie

Bericht door Cardo58 »

Bedankt voor de reacties.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Massa Manipulatie

Bericht door wilfred degens »

Cardo58 schreef:Bedankt voor de reacties.
Ook nog een nette en beschaafde vent op dit forum.
Zou het tij dan toch nog eens keren?
Maar nu beste Cardo58 nog je reacties op de reacties.
Met jouw voorgeschiedenis lijk je mij wel in staat inhoudelijk interessant te kunnen reageren.
Cardo58
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 01 mar 2020, 23:09

Re: Massa Manipulatie

Bericht door Cardo58 »

wilfred degens schreef:
Cardo58 schreef:Bedankt voor de reacties.
Maar nu beste Cardo58 nog je reacties op de reacties.
Met jouw voorgeschiedenis lijk je mij wel in staat inhoudelijk interessant te kunnen reageren.
Beste Wilfred,
Ik wil het proberen, maar moet hierbij wel aantekenen dat ik hersenschade heb agv. een CVA, dus lange lappen tekst lezen gaat niet. (concentratie-rode draad)
Ik ga het zeker proberen, thema's genoeg waar ik wat van vind !
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Massa Manipulatie

Bericht door hagenaars »

Over Rusland onder Poetin c.s. schreef Laura Starink (1954) Zij studeerde Slavische taal- en letterkunde en werkte bijna dertig jaar als journalist voorNRC Handelsblad, onder meer als lid van de hoofdredactie en als correspondent in Moskou. Ze schreef twee boeken over...
Laura Starink
Post uit Rusland
1972-2020
Nederlandstalig Paperback 2020

In Post uit Rusland beschrijft Laura Starink wat ze heeft zien veranderen in het land, maar wijst ze ook op de echoLaura Starink
Laura Starink (1954) studeerde Slavische taal- en letterkunde en werkte bijna dertig jaar als journalist voorNRC Handelsblad, onder meer als lid van de hoofdredactie en als correspondent in Moskou. Ze schreef twee boeken over Rusland: Een land van horen zeggenen De Russische kater. Duitse wortels, over de lotgevallen van haar moeder en tantes tijdens en na de Tweede Wereldoorlog, werd genomineerd voor de Bob den Uylprijs 2014 en is inmiddels zes keer herdrukt.Laura Starink reist regelmatig naar Oost-Europa. Ze schrijft hierover op haar blog:laurastarink.wordpress.com Op bol.com vind je alle boeken van Laura Starink, waaronder het nieuwste boek van Laura Starink.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Massa Manipulatie

Bericht door wilfred degens »

Hagenaars weet weer niet inhoudelijk in te haken op het Topic.
Om zijn schijn van zijn grote kennis hier op te houden, slaat hij willekeurig Wikipedia open en kwakt een kant nog wal slaande tekst neer. Beste David Bakker, hopelijk zie jij ook deze forum verziekende mentaliteit van deze schoolmeester in verval. Dit zou zonder destructieve individuen een veel interessanter forum worden.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Massa Manipulatie

Bericht door wilfred degens »

Cardo58 schreef:
wilfred degens schreef:
Cardo58 schreef:Bedankt voor de reacties.
Maar nu beste Cardo58 nog je reacties op de reacties.
Met jouw voorgeschiedenis lijk je mij wel in staat inhoudelijk interessant te kunnen reageren.
Beste Wilfred,
Ik wil het proberen, maar moet hierbij wel aantekenen dat ik hersenschade heb agv. een CVA, dus lange lappen tekst lezen gaat niet. (concentratie-rode draad)
Ik ga het zeker proberen, thema's genoeg waar ik wat van vind !
Wat een rot situatie voor je wanneer je wel wilt lezen, maar vastloopt op je concentratie.
CVA is zo ernstig, waardoor ik mij afvraag of dit forum je op den duur geen kwaad zal doen.
Want lachen of een respectvolle discussie is hier nauwelijks mogelijk.
Jouw intens beleefde achtergrond interesseert mij zeer. M.n. je religie ervaringen vind ik boeiend.
Take care!
Cardo58
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 01 mar 2020, 23:09

Re: Massa Manipulatie

Bericht door Cardo58 »

Beste Wilfred,
geen zorgen om mijn uithoudingsvermogen hoor. "De kruik gaat net zo lang ....."
Ik denk dat ik eerder afhaak om de bejegening van elkaar.
Als ik nu lees dat ik wel bij Baudet en FvD thuis hoor, vind ik dat van zo'n verschrikkelijk laag niveau !
Dat is wat mij in de huidige samenleving ook juist zo tegen de borst stuit !

Mensen roepen iets, in dit geval zonder mij te kennen, en koppelen daar een (ver)oordeel(ing) aan vast omdat de genoemde opvatting niet in hun straatje past, zonder te willen weten wat er wordt bedoeld.
Het had van intelligentie getuigd als mij was gevraag "wat bedoel je daarmee? Leg eens uit?" .... Dan ontstaat er een gesprek en kun je elkaar leren begrijpen.
Maar op deze manier .... Nee. Op Facebook heb ik zo menigeen geblokkeerd, maar dat zal hier wel niet gaan denk ik.

Dit soort reacties ontlokte mij ook mijn vandaag geplaatste vraag over "Waarom ben ik denk ik een Vrijdenker"?
Want ik heb zo de indruk dat veel mensen 'vrijdenken' zien net zoals zij hun 'recht op vrije meningsuiting' invullen.
Zij kennen het verschil niet tussen een 'mening' en een na-ge-pappagaaide uitroep van een populist.

Dat je na veel nadenken een mening vormt is iets anders als het met de foute ideeën van een ander eens zijn om daarmee anderen om de oren te slaan !
Maar echte 'denkers' weten dat natuurlijk wel ;)

wil je praten over religie ? Stuur dan een pb, of pm, of hoe dat ook heet of werkt ...
Plaats reactie