Tekort aan onderwijzers ? Kom nou...

hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Tekort aan onderwijzers ? Kom nou...

Bericht door hagenaars »

Je hebt volkomen gelijk. Het jijen en jouwen is vaak ernstig doorgeschoten, een leerkracht dient met "u" aan gesproken en dat is dan een eerste stap op weg naar cultuurverandering.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Tekort aan onderwijzers ? Kom nou...

Bericht door wilfred degens »

En slijmballen onder de leraren die verschillend reageren op wat zij aan dezelfde info van verschillende ouders binnen krijgen. Luizenmoeders gedrag a. g. v. corrosie in het sociale gedrag, meneer hagenaars. Even linkjes leggen!

Te moeilijk meneer de hagenaars? :?: Heeft iets te maken met het vousvoyeren en hoe het niet zou moeten op scholen.
Wanneer u zich een humanist durft te noemen, redenen te over voor de hagenaars volgers, mits ze het overleefd hebben, om geen humanist te willen worden of zijn. De menslievende belofte van de rechtgeaarde humanist zit bij u in giftige snoepjes om kinderlijke onschuld mee te verdrijven. Benedictus de Spinoza draait zich dagelijks in zijn tombe om wanneer hij uw verderfelijk en spuug misselijk makende narcistische en verbeelde superieure oneliners leest van een zich humanist noemende dwaas anno 2020.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Tekort aan onderwijzers ? Kom nou...

Bericht door hagenaars »

Zeg alsjeblieft nu eens gewoon wat u van de zaak vindt. Zonder al die poespas rond mijn persoon. We lijken als ik het goed begrijp aardig eens te zijn. Om de situatie in het onderwijs te normaliseren is een flinke cultuuromslag noodzakelijk. De leraar als onderwijsgevende gaat dan weer een beetje meer gezag uitstralen en de ouders en opa's en oma's gedragen zich zoals het hoort, zowel volgens Spinoza als Amy Groskamp ten Have.
En er is gelukkig niets mis met humanisme, zoals ik elders op dit forum hopelijk heb aangetoond.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Tekort aan onderwijzers ? Kom nou...

Bericht door fred neerhoff »

Leraren hebben de shit over zichzelf afgeroepen door in een goed blaadje te willen komen bij hun leerlingen.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Tekort aan onderwijzers ? Kom nou...

Bericht door hagenaars »

Dat is nou weer te kort door de bocht. Er is natuurlijk veel meer aan de hand. De ouders die zich opstellen als consumenten bijvoorbeeld. De algemene maatschappelijke verruwing, uitvloeisel van de informalisering. Zie bijvoorbeeld hoofdstuk I. Civilisatie en informalisering pag. 33 ev. in Norbert Elias Studies over de Duitsers. Machtsstrijd en habitus-ontwikkeling in de negentiende en twintigste eeuw. Amsterdam. Boom 2003.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Tekort aan onderwijzers ? Kom nou...

Bericht door wilfred degens »

Probeer eens niet weer naar wat o.a. Norbert Elias Studies schrijft of ooit gezegd heeft over Duitsers, maar put uit je eigen ervaringen over dit onderwerp, "tekort aan onderwijzers ? Kom nou...". :( en :ugeek: :!:
Staaf zonder verwijzingen naar anderen je "Kom nou..."
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Tekort aan onderwijzers ? Kom nou...

Bericht door hagenaars »

Dat heb ik hierboven reeds gedaan. Ik blijf niet aan de gang.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Tekort aan onderwijzers ? Kom nou...

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Je hebt volkomen gelijk. Het jijen en jouwen is vaak ernstig doorgeschoten, een leerkracht dient met "u" aan gesproken en dat is dan een eerste stap op weg naar cultuurverandering.
Monique ook netjes met u aanspreken, meneer hagenaars. Want daar hebben we het indirect hier over. Goede voorbeeld mogen uw schoolkindertjes van u toch verwachten? Dan komt u geloofwaardiger over.
Plaats reactie