Dakloosheid een probleem?

FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door FleetwoodMacho »

Wie niet in zo'n grootstedelijke woonklimaat wil wonen en dat kan ik begrijpen, die heeft in onze regio ruim voldoende gelegenheid te verhuizen.
Een denkbeeldige gelegenheid, want zoals bekend is er een schrijnend tekort aan betaalbare huur- en koopwoningen in Nederland.
Ik heb hierboven al eens geschreven dat wie in Amsterdam 'dakloos' is en weer een dak boven zijn of haar hoofd begeert, die moet niet zeuren en de trein nemen naar een van onze krimpgebieden en daar een kamer huren.
Ga dat die inmiddels bijna 40.000 daklozen maar wijs maken, die hebben wel andere zorgen dan de trein naar Drenthe te nemen om daar een kamer in de dure vrije sector te krijgen. Mogelijk ben je dan ook niet bekend met het feit dat een daklozen-uitkering ver onder bijstandsniveau ligt.
Dakloosheid is een keuze, bedoel ik.
Natuurlijk, Hagenaars, die mensen dachten laat ik mijn leven eens goed overhoop gooien en eens kijken hoe het bevalt als dakloze, lijkt me wel leuk.
Veel mensen hebben er belang bij niet (juist) in de bevolkingsboekhouding te zijn opgenomen.
Dat zijn illegalen die bang zijn teruggezonden te worden. Maar wie weet, in dystopie Nederland kun je je er gewoon inkraken, zoals de kraaknegers van 'We are here' in Amsterdam. Veroorzaak vooral veel overlast, dan heb je kans op een verblijfsvergunning omdat men van het gedonder af wil zijn.
Als onze overheid woningen subsidieert ( woningcorporaties.) en deze instituten gaan vervolgens die woningen verhuren aan mensen die het best zelf kunnen betalen, dan spreekt men over scheef wonen
Een wat warrige tekst, Hagenaars. Maar mensen die zich een duurdere huurwoning kunnen permitteren blijven hangen in een goedkopere woning zodat anderen met een lager inkomen niet terecht kunnen, dat is het fenomeen scheefwonen. Maar bedenk ook dat de huursubsidie inkomens-afhankelijk is. Dus als het inkomen stijgt gaat de huursubsidie naar beneden en wordt er per saldo minder huur betaald.
Met hypotheken heeft dat weinig te maken, het is overigens logisch dat een geldverschaffer de garanties stelt van aflossing en rente.
Dat heeft zeer veel met hypotheken te maken omdat mensen die geen hypotheek kunnen krijgen aangewezen zijn op een huurwoning.
Er is natuurlijk wel een politiek probleem, het tekort aan voldoende huurwoningen voor middenklassers.


Een door de politiek veroorzaakt probleem.
Nogmaals, de wens een kind te hebben is normaal. Maar de kinderbijslag dekt de kosten van de vervulling van die wens niet.
Een kinderwens is normaal, maar het zelf zorgdragen en verantwoording nemen voor die kinderen is ook normaal en daar schort het juist aan. De Kinderbijslag is niet geheel kostendekkend, maar dat neemt niet weg dat het een financieel argument is om toch maar kinderen te nemen. Zoals ik al schreef komt het er in de praktijk op neer dat Jan en Christine opdraaien voor de {veelal tevergeefse} scholing van het nageslacht van Achmed en Fatimah.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door hagenaars »

Er is geen tekort aan woningen, u neemt de regio te krap. Er zijn geen 40.000 mensen zonder een dak boven hun hoofd.
Je moet in Oost Groningen natuurlijk niet in een 'vrije sector' wonen of huren, maar gewoon bij een 'kostjuffrouw' of hoe dat tegenwoordig heet. In deze kamer, waar ik nu zit, woonde vroeger kennelijk een meneer of mevrouw, ik krijg nog weleens post van ze.
Het voert een beetje ver om hier de complexe problematiek van de 'bijstandswet' te behandelen. Even 'googlen' .
Wat die mensen dachten, behandelen we hier niet...
Nee, ook illegalen staan nu niet op het menu. Niemand krijgt een verblijfsvergunning zonder veel gedoe. ' Kraken' is strafbaar.
Het voert ook te ver om hier de 'huursubsidie' te behandelen. 'Googlen' :arrow:
Ik hoop maar alles behandeld te hebben, anders 'hoor' ik het wel.
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door FleetwoodMacho »

https://www.ad.nl/amsterdam/aantal-dakl ... ~a58f02d8/

In 'The World according to Garp...ehh, Hagenaars' zijn er geen 40.000 daklozen, waarschijnlijk omdat ie alles door een roze bril ziet, voorzien van een montuur van 2 kg. vervaardigd uit gerecycled plastic-afval, opgevist uit het IJmeer, en voorzien van thermopane beglazing met een krachtig realiteitsfilter.

De rest van het betoog is dermate warrig dat het me teveel werk wordt om er puntsgewijs op in te gaan, maar wellicht kan Hagenaars zich toch nog nuttig maken met het verstrekken van pamfletten onder daklozen: misschien weet hij nog een kolonie 'kostjuffrouwen' te zitten die schreeuwen om inwoners en inlichtingen verstrekken over de onkundigheden betreffende de bijstandswet en de strafbaarheid van kraken. Ze zullen je eeuwig dankbaar zijn, Hagenaars... :D
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door hagenaars »

Lollig
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door FleetwoodMacho »

hagenaars schreef:Lollig
Hagenaars' verheven inzichten: hij vindt het door de bevolkingsdruk toenemend aantal daklozen 'lollig'...
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door hagenaars »

U moet niet overdrijven, er zijn maar heel weinig mensen die werkelijk zonder dak zitten, zoals ik aantoonde...
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door FleetwoodMacho »

Jij hebt slechts aangetoond dat je zeer selectief met de realiteit omspringt. Diverse media spreken van 40.000 daklozen, terwijl jij wat pruttelt over gastjuffers.

Lachwekkend, Hagenaars, lachwekkend.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door hagenaars »

@ Fleetwoodmacho. U zou ook eens een andere krant kunnen proberen? En zelf nadenken kan ook geen kwaad en is leuker voor de discussies...
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door FleetwoodMacho »

hagenaars schreef:@ Fleetwoodmacho. U zou ook eens een andere krant kunnen proberen? En zelf nadenken kan ook geen kwaad en is leuker voor de discussies...
Ergo: als ik iets in het AD lees wat niet strookt met jouw opvattingen moet ik maar een andere krant lezen? Bijzonder vreemde en infantiele conclusie, temeer daar ik schreef dat het probleem der dakloosheid in diverse media is terug te vinden. Maar je hebt - zoals eerder opgemerkt - last van cognitieve dissonantie, en je leest de bijdragen van je opponent op selectieve wijze. Hiermee is eveneens aangetoond wie hier zelf niet nadenkt, want als ik op jouw advies de Telegraaf ter hand neem kom ik hetzelfde bericht tegen.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Dakloosheid een probleem?

Bericht door hagenaars »

toe maar 'cognitieve dissonantie'. U moet natuurlijk zelf weten welke krant u pakt, maar ik zou als ik u was niet direct alles voor zoete koek aan nemen.
U bent natuurlijk op de hoogte van het verschijnsel 'journalistieke en politieke hype'...
Plaats reactie