Lopen wij in Nederland gevaar?

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door fred neerhoff »

Het ligt er maar net aan wat je onder 'gevaar' verstaat. De 1 verstaat er de mogelijkheid van een terroristische daad onder, en de ander dat zijn buurman mogelijkerwijs een Iraniër wordt.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Ik hoop het niet en verwacht het ook niet, maar zeker is anders.

Volgens Bart Schuurman, terrorismedeskundige van de Universiteit Leiden, is dit gedachtegoed niet een uniek Amerikaans probleem. "Voorheen was rechts-extremisme meer nationalistisch van aard; gericht op het geloof in de superioriteit van een specifiek land en diens inwoners", aldus Schuurman. "Nu overschrijdt rechts-extremisme de landsgrenzen en gaat het om het beschermen van 'de witte mens' of 'het Westen' tegen 'het vreemde'. Dat zijn moslims, immigranten en ook Joden."
Hagenaars mikt op de toename van het schier onbeteugelbare internationaal rechts-extremisme. Ja, wie tot 3 kan tellen zal die zorgen delen.
Ik antwoordde op zijn vraag over de gevaren in een veel bredere zin. Mij beperkend tot waar hij het vergrootglas van Schuurman op zette, is die ontwikkeling evident zeer zorgelijk. Maar er zijn op politiek gebied t.a.v. onze veiligheid n.m.m. actuelere zorgen, namelijk onze achterstand in onze cyber oorlog bestrijding/verdediging. De Russen of Iraniërs of de sympathieke Erdogan of Holle Bolle Gijs uit Noord Korea zouden nooit ons hele land lam mogen kunnen leggen en daardoor zomaar bij ons, zonder schot noch gebod, mogen binnen huppelen met hun culturele scepter in hun hand.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door hagenaars »

Ik ben van mening dat er veel bangmakerij bij deze irritante verschijnselen optreedt. Noch de machthebber in Noord Korea, noch die in Ankara wandelen ons kikkerlandje binnen. Ze moeten trouwens eerst dure rubber laarzen aanschaffen...
En Iran? Die Mollahs hebben hun handen vol in eigen land.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Ik ben van mening dat er veel bangmakerij bij deze irritante verschijnselen optreedt. Noch de machthebber in Noord Korea, noch die in Ankara wandelen ons kikkerlandje binnen. Ze moeten trouwens eerst dure rubber laarzen aanschaffen...
En Iran? Die Mollahs hebben hun handen vol in eigen land.
U hanteert ook dichterlijke vrijheden. Andere benaming voor uw gezwets in de ruimte!
Hier even nog zo'n te verwachte geestige hagenaars reactie:
"Bestaan er dan te dure rubber laarzen voor deze machthebbers?" :roll:
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door hagenaars »

u schrijft in raadsels.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:u schrijft in raadsels.
Poets uw IQ eens op voor zover dat nog mogelijk is!
Cryptogrammen oplossen helpt u mijn raadsels voor u te ontcijferen.
Is toch niet zo moeilijk.....
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door hagenaars »

Schrijf nou eens, liefst kort en duidelijk, wat u wilt betogen.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Schrijf nou eens, liefst kort en duidelijk, wat u wilt betogen.
:roll: :lol: :idea:

(Zo kort genoeg voor uw beschadigde bevattingsvermogen, meneer hagenaars?)
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door hagenaars »

U grossiert helaas in banaliteiten. Jammer is dat.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Lopen wij in Nederland gevaar?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U grossiert helaas in banaliteiten. Jammer is dat.
Niets anders dan reflectief op u aangepast. De fouten van ieders zelve komen extra storend over bij het waarnemen van die fouten bij anderen. Grappig he hagenaars? Dus niets jammer :!:
Plaats reactie