de kloof tussen volk en politieke klasse

Samoht Epées

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door Samoht Epées »

Kajsa Ollongren en Dolle Mina Jorritsma als de verkenners, hoe die 2 eruit komen als prettige vrouwen onder elkaar, zonder elkaar de ogen uit te krabben, moet ik nog zien. Wat zullen we kunnen genieten van hoeveel vrouwen ons nu gaan besturen. Dit hysterisch, geforceerde en opgedrongen politiek correct denken is al ruimschoots door ons volk met huid en haar verslonden. Jorritsma, hoe geweldig vindt zijzelf niet dat ze is? We zullen het allemaal gaan zien.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

Wat een belachelijk seksistisch commentaar! Ik vind het primitief om mensen te diskwalificeren op basis van hun geslacht.
Monique

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door Monique »

Ik als vrouw ben het grotendeels met Samoth eens dat vrouwen alleen beoordeeld dienen te worden op hun vaardigheden. Niet dat ze een functie krijgen omdat ze vrouw zijn. Dat zou en is pas echt seksistisch! En deze 2 toppers kunnen vast wel tegen een stootje. Ik denk dat deze dames constructief te werk zullen gaan. Ik probeer vrij te denken en niet te snel veroordelend te reageren op andermans vrijdenken.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

Monique schreef: vr 19 mar 2021, 14:34Ik probeer vrij te denken en niet te snel veroordelend te reageren op andermans vrijdenken.
Blijven proberen! En probeer dan ook eens de vinger te leggen op heus seksisme.
Samoht Epées

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door Samoht Epées »

@Monique,
je opvatting over het al of juist niet vrijdenken deel ik voor 100%.
De aanvaller van mijn vrijdenken beseft hier niet hoe onvrij hij hierover vrijdenken van iedereen denkt. Ik deel natuurlijk je gedachten dat vrouwen alleen op hun vaardigheden in concurrentie met mannen moeten worden beoordeeld die op dezelfde functie gesolliciteerd hebben.
Gebeurd dat niet, ter wille van dat enge politiek correcte denken van deugnieten, dan zijn juist zij aan het ‘seksisten’. On-ge-loof-lijk dat zij dat niet begrijpen. Of spelen daar andere veroordelingen een miezerige rol? Ik weet het niet en wil dat ook verder niet weten. Laat hen maar lekker vrij denken, ook voor de anders denkenden dan jij en ik. Al is het maar uit respect voor de naam van dit forum. Ik beschouw Kaag als een aanwinst in de Nederlandse politiek. Daarmee komt mijn zgn seksisme in een hele andere hoek terecht dan wat die aanvaller bedoelt te zeggen. Ook niet zo erg, want niet iedereen is instaat goed uit zijn woorden te komen.
Samoht Epées

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door Samoht Epées »

Er is klaarblijkelijk geen significante kloof tussen het volk en de politieke "klasse"! Foute aanname!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

Samoht Epées schreef: vr 19 mar 2021, 11:30 Kajsa Ollongren en Dolle Mina Jorritsma als de verkenners, hoe die 2 eruit komen als prettige vrouwen onder elkaar, zonder elkaar de ogen uit te krabben, moet ik nog zien. Wat zullen we kunnen genieten van hoeveel vrouwen ons nu gaan besturen. Dit hysterisch, geforceerde en opgedrongen politiek correct denken is al ruimschoots door ons volk met huid en haar verslonden. Jorritsma, hoe geweldig vindt zijzelf niet dat ze is? We zullen het allemaal gaan zien.
Dacht jij nu echt dat mijn oordeel over jouw seksistische uitspraken over Jorritsma en Ollongren voortkomen uit een politiek correct vooroordeel?
Over foute vooroordelen gesproken!
Samoht Epées

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door Samoht Epées »

Prima joh,
jouw woorden zijn waard voor wat jijzelf daarin ziet. Zou dat niet voor iedere vrijdenker zo gezien mogen worden? Wen er maar aan! Jij mag van dit forum denken wat je wilt. Wij ook!

Jouw altijd zo kenmerkend stigmatiserende oordeel over mijn vrije gedachten laat mij stoïcijns.
Zo af en toe ben ik het met je beschouwende kijk eens.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

Samoht Epées schreef: vr 19 mar 2021, 18:13Jouw altijd zo kenmerkend stigmatiserende oordeel over mijn vrije gedachten laat mij stoïcijns.

Stigmatiserend? Omdat ik jouw tekst over Jorritsma en Ollangen als seksistisch betitel? Enfin, zoek het verder maar uit.
Samoht Epées

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door Samoht Epées »

Ik seksistisch omdat ik vrouwen op alleen hun vaardigheid voor een vacature wil afwegen of zij al of niet de geschikste sollicitant zijn?
Ik zocht het altijd al uit zonder jou, ik hoop intens dat je me dat niet kwalijk neemt.
Nee hoor, dat is 'helemaal niet' stigmatiserend op dit vrijdenkers forum. Enfin. Wat jij van mij vindt, vind je maar!
Plaats reactie