de kloof tussen volk en politieke klasse

Samoht Epées

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door Samoht Epées »

Rutte is verbaal als een aal in een overlopende emmer snot tot nog toe weten te ontsnappen aan de grip van ons vaak kokende parlement. De vraag blijft daardoor voortdurend op de achtergrond in hoeverre gladde Rutte zo onontkoombaar waardig is om weer te mogen blijven. Onverbloemd zijn echter ook zijn verdiensten. Maar of die doorslaggevend genoeg zijn voor zijn MP continuïteit is een vraag van andere orde. Met name het volk loopt niet zo weg met zijn geleverde prestaties t.g.v. het eigen volk.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

Een stem op de VVD van Rutte is de legitimatie van een bestendige kloof tussen volk en politieke klasse.
Samoht Epées

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door Samoht Epées »

Hoe kan Rutte met zijn toch voor iedereen waarneembare gladde babbels en zijn typische Ruttelach over heikele kwesties zo gedragen worden? Wonderlijk hoe politiek sluw en geslepen zijn kan werken?
Kaag zet de beste campagne neer, echter zonder mij mee te trekken.
Haar campagne loont zich kennelijk niet eens zo'n klein beetje.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door hagenaars »

Morgen weten we meer, ik sluit verrassingen niet uit. Het electoraat is in beweging, flink in beweging...(Kan iemand mij uitleggen wat "de politieke klasse" is? )
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: di 16 mar 2021, 10:41Kan iemand mij uitleggen wat "de politieke klasse" is?
Politieke klasse = politieke establishment

“Politieke klasse moet burgers leren vertrouwen.” https://www.tni.org/my/node/3311

“Er is wel degelijk klassenstrijd gaande, maar het is mijn klasse, de rijken, die de strijd voeren, en we zijn aan de winnende hand. ” Warren Buffet https://nl.wikipedia.org/wiki/Klassenstrijd

Warren Buffet is één van rijkste mensen ter wereld met in 2020 een geschat vermogen van 73 miljard dollar.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

D’66 minister van binnenlandse zaken Kajsa Ollongren bewijst met haar onduidelijke en inconsistente schriftelijke stemprocedure per post voor de Tweede Kamer verkiezingen compleet losgezongen te zijn van het volk.

Dat bewees ze ook al toen ze volslagen ongeloofwaardig het raadgevende referendum opblies.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

Gisterenavond in het laatste verkiezingsdebat op de NOS Tv antwoorde Rutte op de vraag of hij niet moe was van het campagne voeren, dat dat hem juist nog veel te kort had geduurd, dat hij er ontzettend veel plezier aan beleefde, en dat hij genoot van elke minuut.

Je moet het maar durven binnen de context van de aardgas- en kindertoeslag- schandalen waarvoor Rutte hoofdverantwoordelijk is. In dit verband kwam hij gedurende de hele campagne niet verder dan sorry te zeggen, zonder er verder ook maar enig woord van betekenis aan te wijden. En dat voor onvergeeflijke fouten gedurende vele jaren van een misdadig staatsapparaat onder zijn verantwoordelijkheid!

Een grotere kloof tussen politieke klasse en volk is nauwelijks denkbaar.

En in plaats van afgestraft te worden bij de Tweede Kamer verkiezingen voor zijn moreel failliete leiderschap, wordt Rutte beloond met winst voor zijn VVD!
Samoht Epées

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door Samoht Epées »

Het volk is op weg naar elitair kiezen. Opvallend hierbij is dat we ons eerder zorgen zouden moeten maken over de kloof tussen het volk en diegenen die nu Rutte willen afrekenen op zijn grote missers in de verkiezingsuitslag. Wij zijn op weg zombies te worden.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

fred neerhoff schreef: wo 17 mar 2021, 11:08En in plaats van afgestraft te worden bij de Tweede Kamer verkiezingen voor zijn moreel failliete leiderschap, wordt Rutte beloond met winst voor zijn VVD!
Zolang mensen niet persoonlijk betrokken zijn bij het kindertoeslag-, aardgas-schandaal of de krappe huizenmarkt, dan wordt er kennelijk meer gelet op wat en hoe politici iets zeggen, in plaats van wat ze doen.

Zie een lachende Rutte op winst, wiens regering ten val werd gebracht door Omzigt die overspannen thuis zit. Nul komma nul solidariteit. De samenleving hangt als los zand aan elkaar. Doorgeslagen individualisering. Vorm wint het van inhoud.
Samoht Epées

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door Samoht Epées »

Mijn vader gaf onze vertegenwoordigers altijd top verkoop les. Als zijn gedoodverfde opvolger, die ikzelf nooit wilde worden, moest ik tijdens mijn schoolvakanties enkele dagen met de verkoopmanager in België en Luxemburg meelopen. Dus o.a. ook naar mijn vader zijn zaterdagse hotelTerminus in Utrecht verkooplessen luisteren. Geen wekelijkse les vergat mijn vader de verkopers op hun hart te drukken dat het zeker niet zomaar de goede naam van de tent was, maar dat de kopers hun orders tekenden vanwege de vent! Gunfactor! Slordige verschijning, ongewassen handen, vieze nagels, zwaar accent, domme stopwoordjes, spreken zonder aan te kijken en gebrek aan overtuigingskracht en oprecht enthousiasme voor het aangeprezen product waren de meest voorkomende afknappers voor de aspirant kopers. Bij verkiezingscampagnes worden principiële ideeën verkocht. Kaag ziet er tip top uit, spreekt als en is ogenschijnlijk een zeer beschaafde verschijning. Rutte met zijn eeuwige relativerende lach ook. Wie daar allemaal doorheen kijkt is gedoemd een zombie tussen het volk te worden. Deert mij gelukkig niet.
Die kloof van dit topic vind je n.m.m. voornamelijk in de achterstandwijken, bij de laag geletterden in ons land en onder de zombies.
Plaats reactie