de kloof tussen volk en politieke klasse

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

Wilders (PVV): Een fijne Hemelvaartsdag gewenst. Mag ik even een teiltje?

Kaag (D’66) : Ik wens iedereen morgen een fijn en gezegend Suikerfeest. Mag ik even een teiltje?
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door hagenaars »

De Kaag is om op te zeilen, niet om op te stemmen. Wilders doet niet serieus mee: een dwaallicht.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

Nee, Wilders is geen dwaallicht maar de beste spreker in de Tweede kamer. Jammer van zijn kleinburgerlijke nationalisme.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

Het CDA van Wopke Hoekstra is door-en-door corrupt:

1. De integriteitscommissie CDA was wel degelijk op de hoogte van de Mega-winst op mondkapjes die Sywert van Linden maakte. Toen Van Lienden dit in Tv-programma Buitenhof wereldkundig maakte, ontkende CDA-top onmiddellijk.

2. Boekhandelaar Hans van der Wind vervulde in CDA-campagne van lijsttrekker Hoekstra vier rollen ineen: als Mega-donateur, adviseur, lobbyist en als fondsenwerver. Dit is dwars tegen de eigen integriteitsregels van het CDA.

3. Van der Wind had zeker wel materiele invloed op het partijprogramma van CDA-lijsttrekker Hoekstra. Dit feit werd ook al direct ontkend door de CDA-top.

Oud-CDA’er Pieter Omtzigt had wel degelijk een punt, en niet zo’n kleintje ook toen hij kritiek uitte op de mogelijke politieke invloed van fondsenwervers binnen het CDA.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/06/26/ee ... a-a4048866
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door David Bakker »

Het begint hier steeds meer op de Amerikaanse politiek te lijken. https://www.bbc.com/news/blogs-echochambers-27074746
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door hagenaars »

Klautert het CDA er weer bovenop, Ik weet het niet, nescio. ?
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door hagenaars »

Klautert het CDA er weer bovenop, Ik weet het niet, nescio. ?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

En opeens waren daar drie (ongekozen) gloednieuwe bewindslieden, allen geïnstalleerd in een ongekozen (‘niet-missionaire’) regering Rutte. https://nos.nl/artikel/2389251-nieuwe-m ... endgemaakt

De eerder zo hoog van de toren blazende Sigrid Kaag met haar ‘nieuw leiderschap’ is opeens zo stil als een muis, en het CDA van Hoekstra is zoals bekend beland in een vrije val.

Hun partijvoorzitter, de gladde Marnix van Rij kreeg nog recent de ‘Gouden Dolk’ uitgereikt als prijs voor zijn achterbakse stemmingmakerij jegens ex-partijlid Pieter Omtzigt. En ‘toevalligerwijs’ viel partijleider Wopke Hoekstra die ‘onderscheiding’ vorig jaar ook al ten deel. Dit, omdat hij ook al een dolk in de rug stak van zijn populaire partijgenoot Omtzight. https://www.nporadio1.nl/nieuws/politie ... ouden-dolk \ Nu nog die prijs voor CDA minister Hugo de Jong die ook niet vies is van het toebrengen van dolkstoten in de rug.

Seegers, die andere christen-politicus beweerde eerder dat zijn CHU nadrukkelijk nooit meer bereid zou zijn aan regeringsdeelname onder Rutte. Maar recentelijk draaide deze zichzelf bij voortduring ‘eerlijk’ noemende Bijbelvaste gelovige als een blad aan een boom om nu opeens ‘in naam van het landsbelang’ toch weer wel te willen overwegen om in een Rutte-regering deel te nemen, mits die regering voor een ‘dienstbare overheid’ (sic!) zou staan.

En praten met de op één na grootste partij van ons land, de PVV van Wilders? Nee daar wil de D’66 Van Kaag natuurlijk niet aan. Dat is immers beneden haar zelfbenoemde hoge moraal! In dat opzicht kan zij de hand schudden van die andere christen- ‘democraten’.

Het gaat overduidelijk niet best met het bananen koninkrijk der Nederlanden. Maar natuurlijk wèl met het vingertje wijzen naar Polen, Hongarije, Rusland en China!
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door hagenaars »

Ja, ja je bakt ze weer bruin. Meen je werkelijk dat de door en door populistische en bekrompen P.V.V. een geschikte kandidaat voor regeringsdeelname zou zijn? Ik krijg gelijk van Pieter Gerrit Kroeger, een historicus en kritisch CDA lid. (F.D. 23 juli pagina 25 ) Hij schrijft het rapport Spies de afgrond in . Onder de mooie kop "Rapport Spies bereidt de volgende nederlaag alvast voor."
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de kloof tussen volk en politieke klasse

Bericht door fred neerhoff »

Ik heb het niet over regeringsdeelname van de PVV, maar ik protesteer tegen Kaag cs. die PVV stemmers openlijk negeert. Ver beneden haar stand natuurlijk. En dan maar lullen over democratie!

Verder is Liesbeth Spies een typische christen-gluiper die zelfs het gore lef had om te suggereren dat Pieter Omtzight zijn excuses zou moeten aanbieden! Aan wie zei ze er niet bij.
Plaats reactie