Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Ik ben gelukkig dol op bewijzen. Dat het Koninklijk Huis achter de zaak Poch zit en dat de toenmalige minister van Justitie meineed pleegde. Maar waar zijn die bewijzen? Het gaat trouwens niet om een strafrecht zaak maar om een schadevergoeding.
Monique

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door Monique »

Mijn bedoelde bewijzen zijn te lezen in de links van Neerhoff.
Nu al is 100% bewezen, dat de hele toedracht van het drama rond de 8 jaar voorarrest in hechtenis in Argentinië
een zeer schimmige zaak is geweest, waarin, God behoedde ons, die ‘details’ welke voor de betrokkenen coûte que coûte buiten de publieke aandacht moe(s)ten blijven, achteloos de doofpot in verdwijnen. De ethisch kritische doordenkers hebben immers nog vele essentiële onbeantwoorde vragen welke tot de kern van deze zaak doordringen. Het voortschrijdend onderzoek is daar naar op zoek. Alles moet glashelder worden wat iedere Nederlandse burger mogelijk zou kunnen overkomen met spelers, die in hun dominante rol het podium schuwen.
Ongecensureerde openheid zou alle heimelijke verdenkingen voorgoed wegnemen.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

U geeft een preekje over het vrije woord. Mooi is dat, maar dat weten we al. Wat is nu de conclusie? De Argentijnen wilden de verdachte graag hebben, Nederland wilde hem kwijt. Dus werd hij in voorlopige hechtenis genomen en naar Argentinië gebracht.
Daar werd hij wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken, nu wil hij een schadevergoeding. We zullen zien hoe dat afloopt.
Monique

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door Monique »

Waar het hier omgaat is; Hoe betrouwbaar is onze overheid wanneer zij iets gedaan willen hebben wat perse uit de ogen/media van van het volk moet blijven. Wat mij betreft, niets met een simpele, bijna ordinaire, schadevergoeding te maken! 'Mooie' afleidingspoging om mijn ongenoegen (tevergeefs) daar op te gooien.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

U weet toch dat het nu louter om schadevergoeding gaat?
Monique

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door Monique »

Ja, dat geldt voor familie Poch. Maar u weet donders goed dat wij in heel iets anders geinteresseerd zijn. U kunt toch begrijpend lezen? Wij willen iets heel zeker weten en u weet wel wat precies. Want wij zijn koningsgezind en dat willen we blijven! Einde discussie van mijn kant!
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Ik weet niet waarin u geïnteresseerd bent. Hoe zou ik dat moeten weten? Misschien hoopt u wel dat de Koninklijke familie te schande komt te staan en dat de minister van justitie een jokkebrok blijkt?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

Vandaag: uit Rapport Commissie-Machielse: https://nos.nl/artikel/2366914-mogelijk ... ewijs.html

“In het onderzoek wordt geconcludeerd dat de overheid juist heeft gehandeld in de zaak-Poch. "In ons rapport laten wij zien dat er op basis van de toepasselijke regelgeving correct en zorgvuldig is opgetreden", schrijft de commissie.”

Maar ook:

“De commissie is gestuit op een (vruchteloze) poging om te interveniëren in het onderzoek. Dit zou zijn gedaan beweerdelijk vanuit kringen rond het Koninklijk Huis.”

En verder:

Uit onderzoek van Nieuwsuur bleek afgelopen voorjaar dat Hirsch Ballin van tevoren volledig op de hoogte was van de verkapte uitlevering van Poch, en dat hij er ook persoonlijk toestemming voor had gegeven na een gedetailleerde politieke risico-afweging.

Zie ook https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236686 ... -poch.html

Julio Poch zat 8 jaar onschuldig in het gevang! Maar ja hoor, de overheid heeft zorgvuldig opgetreden! Over wiens overheid gaat het hier eigenlijk? Die van de koning, of die van het volk?
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Hij werd wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken en de staat der Nederlanden treft geen blaam. That's all folks.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

1. Poch's advocaat Knoops zegt over bewijs te beschikken dat pleit voor 'bewezen onschuldig'. Dat is iets anders dan gebrek aan bewijs. Hoe dan ook, zijn onschuld staat vast. Drie Argentijnse rechters hebben dat gezamenlijk verklaard.
2. De rechter is de enige instantie die een wettelijk oordeel ter zake kan vellen. De bevindingen van de Commissie-Machielse zijn niet rechtsgeldig.
Laatst gewijzigd door fred neerhoff op wo 03 feb 2021, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie