pedoseksuele recidivisten naar de neurochirurg of voorgoed

Plaats reactie
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

pedoseksuele recidivisten naar de neurochirurg of voorgoed

Bericht door wilfred degens »

Ik heb mij al vaak afgevraagd bij recidivisten van zeer zware delicten, of zij - en de samenleving - niet veel beter af zouden zijn met een hersenoperatie door een neurochirurg i.p.v. detentie zonder reëel zicht op herstel van hun hersenafwijking? Met de actuele landingsplannen om op Mars te gaan 'kijken of daar iets leeft of ooit geleefd heeft', zou geld voor dit aardse mega probleem geen probleem moeten zijn.
Geweld- en zedendelinquenten moeten volgens mij de keus krijgen,
óf hun leven laten bepalen door hun benauwende muren en hun bewakers voor afzienbare tijden buiten de samenleving óf die hersenen laten verwijderen of behandelen welken hun sociale misdragingen veroorzaken.
Ik mag, hoop ik, toch wel aannemen dat de neurologen, ondanks deze relatief gezien nog jonge wetenschap, precies weten welke gedeelten van de hersenen hier en daar voor verantwoordelijk zijn?
Of zie ik dit helemaal fout?
Ethisch probleem is opgelost wanneer de betrokkene voor zijn/haar instemming voor de risicovolle operatie getekend heeft en het OM getekend heeft voor daarna 'vrij van detentie en vervolging' voorwaardelijk!
Laatst gewijzigd door wilfred degens op wo 04 mar 2020, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: pedoseksuele recidivisten naar de neurochirurg of voorgo

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Ik heb mij al vaak afgevraagd bij recidivisten van zeer zware delicten, of zij - en de samenleving - niet veel beter af zouden zijn met een hersenoperatie door een neurochirurg i.p.v. detentie zonder reëel zicht op herstel van hun hersenafwijking?
Wat te doen als blijkt dat hun aanleg voornamelijk wordt bepaald door genen, in plaats van hersenen?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: pedoseksuele recidivisten naar de neurochirurg of voorgo

Bericht door wilfred degens »

Zonder de vrije wil wordt recht onmenselijk.
Staan we zelf niet aan de basis van onze eigen programmering? Hoe verwonderlijk. Een ‘zichzelf al denkend programmerende’ DNA. Het DNA als opslagplaats van onze realiteit! Is ons beeld van het DNA en de ontwikkeling ervan, nog wel juist en sluitend, als hoeksteen van de moderne biologie?
Vanuit gaande dat we onze DNA kunnen sturen door onze hersenen, lijkt mij dat daar met een medische ingreep, bekrachtigd door een wederzijds akkoord, heel wat te winnen valt. Een win win akkoord.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: pedoseksuele recidivisten naar de neurochirurg of voorgo

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:
wilfred degens schreef:Ik heb mij al vaak afgevraagd bij recidivisten van zeer zware delicten, of zij - en de samenleving - niet veel beter af zouden zijn met een hersenoperatie door een neurochirurg i.p.v. detentie zonder reëel zicht op herstel van hun hersenafwijking?
Wat te doen als blijkt dat hun aanleg voornamelijk wordt bepaald door genen, in plaats van hersenen?

.....dus die trammoordenaar uit Utrecht heeft vanuit zijn genen gemoord? Arme drommel om dan daarvoor voor ons gerecht gesleept te worden, want hij is toch niet verantwoordelijk voor wat zijn genen hem dwingen te doen?
Hoe treurig dat in zulke gevallen we niet meer in de middeleeuwen leven. Daar zou hij standrechtelijk gevierendeeld worden. Hier mag hij een overlevende nog even laten horen, dat het hem spijt dat zij zijn massamoordpartij overleefd heeft. Hij mag ook nog zijn middenvinger naar ons strafrecht opsteken.
Wat is het nou, zijn de genen de facto niet aansprakelijk te nemen voor de daden van zulk rapaille?
Westerse beschaving, quo vadis? Ojah, naar Mars, op verkenningsonderzoek :!:
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: pedoseksuele recidivisten naar de neurochirurg of voorgo

Bericht door hagenaars »

U slaat en dat is jammer want zinloos in uw cabaret tekst wild om u heen. Probeer nou eens te focussen...
Plaats reactie