Rusland is een dilemma.

Plaats reactie
hagenaars

Rusland is een dilemma.

Bericht door hagenaars »

Het grote Rusland is helaas een pariastaat geworden en dat door eigen toedoen. Maar het is ook een grote markt, waar veel te verdienen valt, moeilijk...

Als ein Pariastaat wird, in Anlehnung an die Bezeichnung „Paria“ eine ausgestoßene Nation bezeichnet, die sich entweder nicht an internationale Gepflogenheiten der Zusammenarbeit im Sinne der internationalen Gemeinschaft (zum Beispiel Vereinte Nationen) hält oder von mindestens einer Großmacht als solche eingestuft wird. Einem solchen Staat drohen internationale Sanktionen, internationale Isolation oder sogar die militärische Invasion. Der Begriff steht im Zusammenhang zu dem von George W. Bush geprägten politischen Schlagwort Schurkenstaat.

Bovenstaande stelling vond ik ergens op Internet. Het is een juiste en dat in prachtig Duits.

Het land is naast een grote markt ook nog een leverancier van een schaars goed, namelijk energie. Hard nodig in West Europa. Moeilijk...
Laatst gewijzigd door hagenaars op zo 10 mar 2019, 04:32, 2 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Rusland is een dilemma.

Bericht door hagenaars »

Meer dilemma's.

Herman Philipse 1) zei een keertje dat als je een leuke discussie wil, dan moet je een dilemma 2) zoeken. Ik geef nog een paar voorbeelden van dilemma’s. Ben je voor een rechtstaat, zoals de meesten van ons, vermoed ik, dan ben je voor een eerlijk strafprocesrecht. Ik hoorde dat onlangs mr. Knoops nog eens nadrukkelijk bepleiten. Wij, de Staat der Nederlanden, hebben onze staatsburgers toegestaan oorlog te voeren in den vreemde en daarbij ook nog eens oorlogsmisdaden te begaan. Nu zouden volgens de theorie ( mr. Knoops is ook nog een gerespecteerd hoogleraar.)die daders naar ons kikkerlandje gehaald moeten worden om een eerlijk proces te krijgen. Dat noem ik nog eens “advocatenbrood”. Die daders zijn (Natuurlijk niet allemaal…) levensgevaarlijk. En dan komt het dilemma, De Staat de Nederlanden heeft ook nog een tweede taak, het beschermen van de veiligheid van zijn burgers.

1. God in the Age of Science? Oxford 2014.

2.De term dilemma duidt gewoonlijk een keuze aan uit twee of meer alternatieven, die even (on)aantrekkelijk zijn. De keuze kan daarom niet alleen op een logische basis gemaakt worden. De weg om uit een dilemma te geraken is dan ook vaak een zeer persoonlijke keuze.
Laatst gewijzigd door hagenaars op zo 10 mar 2019, 04:36, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Rusland is een dilemma.

Bericht door hagenaars »

Nog meer inzake dilemma's. Orban lozen is voor de EVP een logische stap, je wilt immers, zelfs als christenhonden, geen Jodenhaters in huis of aan boord. Maar een meerderheid in het Europarlement is ook niet te versmaden. Je zou dit <met enige fantasie> een Burgemeester in Oorlogstijd Dilemma (B.O.D.) kunnen noemen.

Zie voor dit dilemma Nora Krug, Heimat. Terug naar het land van herkomst. Rijk geïllustreerd. Balans Amsterdam 2018.


Het vrije marktdenken heeft ons (dit deel van de waereld. ;) ), zoals we weten,veel goeds gebracht. Ruim baan dus voor de vrije markt! Maar Het Nationaal Belang brengt <gelukkig> daarnaast ook een zekere beperking van de markt met zich mee (kort samengevat "blijf met je poten van onze spullen af")
Dus koopt Wopke Hoekstra, een nette jongen...aandelen AIRFRANCE- KLM, niet voor zichzelf, maar voor de Staat der Nederlanden.
Het zal duidelijk zijn dat Schiphol een nationaal belang vertegenwoordigt. Dat snapt een kind...
Plaats reactie