De veestapel inkrimpen, het Rli advies?

Plaats reactie
hagenaars

De veestapel inkrimpen, het Rli advies?

Bericht door hagenaars »

Er is een zekere tendens om minder vlees te eten. Raar maar waar, immers vlees is heerlijk en gezond, de veehouderij is een belangrijke pilaar onder onze zo succesvolle economie. De Raad voor de leefomgeving en infrastructuur speelde onlangs actief in op deze eet minder vlees tendens. En bepleitte extra belastingen en maatregelen om de veestapel te halveren. Dit alles met het oogmerk 'Parijs' te halen. Gelukkig voelt het kabinet helemaal niets voor het absurde plan.
Het CDA zelfs: "Het buitenland lacht zich krom om de voorgestelde maatregelen".
Nogal logisch, zij nemen immers de Nederlandse markten graag over.
De onderzoekers van de Rli hebben zich lelijk vergist, zij zijn volledig voorbij gegaan aan de innovatie die de sector kenmerkt.
Carola Schouten onze landbouw minister heeft weer twee jaar extra uitrij van dierlijk mest bedongen in Brussel. Maar zij moet de naleving van de maatregelen wel strenger gaan controleren. Bron: FD 5 april.
Tornado
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 17:36

Re: De veestapel inkrimpen, het Rli advies?

Bericht door Tornado »

Als je onderzoekt wat de veeteelt wereldwijd aan ellende voortbrengt dan is het misschien te begrijpen waarom sommigen veeteelt niet zien zitten.

Dit rapport is al 12 jaar oud : LIVESTOCK'S LONG SHADOW

En voor wie weten wil hoe het met de veeteelt zit kan verder genoeg andere bronnen vinden die laten zien dat veeteelt wereldwijd één van de grootste door mensen gecreëerde rampen is.

Het valt me van je tegen dat je daar totaal onwetend over lijkt te zijn.
hagenaars

Re: De veestapel inkrimpen, het Rli advies?

Bericht door hagenaars »

Ik ken die ideeën, maar ik ben het er niet mee eens. Natuurlijk moet veeteelt op zijn tijd begrensd worden. Maar een ramp is het zeker niet. En een lekker stukje vlees, daar is geen enkel bezwaar tegen. Je moet al die alarmisten niet geloven.
Plaats reactie