Mens en dier wegjagen met hoge piep?

janneke
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 18 aug 2014, 23:54

Re: Mens en dier wegjagen met hoge piep?

Bericht door janneke »

Het Meldpunt Schadelijk Geluid wil met een rechtszaak bereiken dat de Mosquito en soortgelijke apparaten zoals dierenverjagers, wordt verboden. Het Meldpunt Schadelijk Geluid probeert 700 euro in te zamelen voor de procedure.
Zie: http://www.rechtspraak.nu/dossiers/mosq ... en-worden/
Voor meer informatie over het meldpunt vind je op http://www.pieptonen.nl telefoon 06 -49137777
janneke
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 18 aug 2014, 23:54

Re: Mens en dier wegjagen met hoge piep?

Bericht door janneke »

Japans onderzoek naar dit geluid, ze zijn vrij zeldzaam....

http://mosquito.forum2go.nl/japans-onde ... -t483.html
Bijlagen
studentengekvanpieptoon.jpg
studentengekvanpieptoon.jpg (622.08 KiB) 6469 keer bekeken
hagenaars

Re: Mens en dier wegjagen met hoge piep?

Bericht door hagenaars »

Misschien een zaakje voor mr. Visser?

Frank Visser (rechter)

Frank Visser (Maartensdijk, 17 mei 1951) is een Nederlandse rechter, televisiepresentator en schrijver.
Biografie

Frank Visser is sinds 1989 kantonrechter in Zaandam. Voor 1989 was hij griffier bij de rechtbank, rechercheur bij de politie, reclasseringsambtenaar bij het Leger des Heils en officier van justitie. In 1983 werd hij aangesteld als een van de speciale officieren van justitie voor grote fraudezaken. In 2003 werd hij ook benoemd tot buitengewoon ambtenaar der Burgerlijke Stand in de toenmalige gemeente Loenen (aan de Vecht).

Visser is bekend als 'rechter' in het Nederlandse televisieprogramma De Rijdende Rechter van de NCRV. In het televisieprogramma, dat sinds 1995 wordt uitgezonden, kunnen mensen en organisaties geschillen voorleggen, waarna mr. Frank Visser een bindende uitspraak doet. Er wordt niet officieel recht gesproken: beide partijen tekenen een contract waarin zij aangeven akkoord te gaan met de uitspraak van mr. Visser in de functie van bindend adviseur (zij sluiten een vaststellingsovereenkomst). Sinds 2005 is hij ook bekend als De vakantierechter. Sinds 2009 maakt hij voor de NCRV ook Recht in de Regio.
Boeken

De verdachte zakenman (1987)
Mij pak je niet (1989)
In alle redelijkheid (1992)
Verhalen van een Televisierechter (2000)
Onze Buren (2008)
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Mens en dier wegjagen met hoge piep?

Bericht door wilfred degens »

Eventuele gehoorschade voor dieren is wél erg, omdat de dieren niet kunnen lezen waar ze niet mogen komen. :(
Schrikdraad kan ook tot een hartfalen leiden. :oops:
Wat gaan we hiermee weer lekker oeverloos polderen over niets nieuws onder de zon.
Nederland op z'n smalst in mijn ogen. Gewoon toepassen die piep, omdat het kennelijk helpt!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Mens en dier wegjagen met hoge piep?

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Schrikdraad kan ook tot een hartfalen leiden.
In tegenstelling tot een schadelijke pieptoon kan je schrikdraad vermijden.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Mens en dier wegjagen met hoge piep?

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:
wilfred degens schreef:Schrikdraad kan ook tot een hartfalen leiden.
In tegenstelling tot een schadelijke pieptoon kan je schrikdraad vermijden.
Hoe tegendraads kan iemand blijven denken?
De mens kan wel degelijk die piep vermijden door NIET dat gebied in te gaan, heer Neerhoff.
Om die pieptoon te vermijden kunnen wij toch bijna allemaal lezen? De plaatsen waar die pieptoon voor is, worden wel degelijk ruimschoots gemarkeerd met mededelingsborden, waarop de hondsbrutale mens die daar natuurlijk weer maling aan heeft, gewaarschuwd werd om daar niet te komen en wat dan de consequentie zou zijn bij het overtreden van dat verbod.
Het dier daarentegen, geachte neerhoff, kan meestal niet lezen, is dus met hun vele malen scherpere gehoor zwaar in paniek zodra het in zo'n trommelvlies verscheurende piep terecht gekomen is. Hopelijk begrijp je nu wat ik wil zeggen en al eerder zei.
De mens kan wel degelijk die piep vermijden door NIET dat gebied in te gaan, heer Neerhoff.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op zo 26 jul 2015, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Mens en dier wegjagen met hoge piep?

Bericht door fred neerhoff »

Wat een rare reactie.... Juist omdat ik hier http://www.vrijdenkersforum.nl/forum/vi ... =406#p5161 lees dat de klacht van janneke er juist op berust dat er geen ruchtbaarheid aan wordt gegeven waar de Mosquito's hangen!
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Mens en dier wegjagen met hoge piep?

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:Wat een rare reactie.... Juist omdat ik hier http://www.vrijdenkersforum.nl/forum/vi ... =406#p5161 lees dat de klacht van janneke er juist op berust dat er geen ruchtbaarheid aan wordt gegeven waar de Mosquito's hangen!
Sorry, je hebt hier gelijk. Ik was haar betoog even vergeten en draafde door op mijn aanname van het gezond verstand van die gebiedsbeleidsmakers.
Wanneer dat klopt zo ter plekke te zijn, dan heb ik niets gezegd. Dan ben ik het met jou eens dat dit niet mag en kan.
Zou dat werkelijk zo precies zijn? :shock: Ik weet dat de ambtenarij (?) onwaarschijnlijk veel fouten maken, echter zo'n fout zou hen (of een domme particuliere eigenaar) en indirect ons belastingbetalers veel geld gaan kosten wanneer een argeloze slachtoffer verhaal gaat halen wegens gehoorbeschadiging a.g.v. de nalatigheid van de beleidsmaker(s) in dat gebied.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Mens en dier wegjagen met hoge piep?

Bericht door wilfred degens »

janneke schreef:Een apparaat dat dieren uit je tuin haalt. Met een loeihard geluid van maar liefst 140 decibel (attack waves) gaan de dieren er als een haas vandoor. Zo kopt een advertentie. De toonhoogtes zijn identiek aan de Mosquito waarmee ook hangjongeren worden weggejaagt. De klachten die mensen hiervan krijgen zijn fors zoals oorsuizingen en oorpijn. Het druist in tegen de mensenrechten.

Wat vinden jullie dat mensen zulke apparaten inzetten?
Dat hangt er helemaal vanaf waar en hoe.
Maar zeker niet overal én zonder zeer dringende reden en waarschuwingen voor mensen om gehoorbeschadigingen voor onwetende onschuldigen te voorkomen.
Ik denk dat daar eerst een vergunning voor zou moeten worden aangevraagd. Dan ligt de WA bal mooi bij de vergunning verstrekkende instantie.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Mens en dier wegjagen met hoge piep?

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Ik was haar betoog even vergeten
Ik vermoed dat dit ook voor je bovenstaande suggestie geldt.
Plaats reactie