Matthijs van Nieuwkerk.

Plaats reactie
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Matthijs van Nieuwkerk.

Bericht door hagenaars »

Kijk vooral even naar 'de Correspondent, waar Micha Wertheim Matthijs van Nieuwkerk ontluistert. Ik keek gelukkig bijna nooit naar zijn programma, wij eten meestal om een uurtje of zeven. Het kost je maar een kwartiertje, leuk en leerzaam.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Matthijs van Nieuwkerk.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:waar Micha Wertheim Matthijs van Nieuwkerk ontluistert
Die Wertheim komt bij mij over als een miskende cabaretier die achterklap niet schuwt. Het heeft geen pas om DWDD te beschuldigen van selectie op kijkcijfers, als hij daar zelf ook op uit is.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Matthijs van Nieuwkerk.

Bericht door hagenaars »

Ik heb het goed vertelde verhaal nog een keertje doorgelezen en van kinnesinne over kijkcijfers las ik niets. Wel over de nadelen van koersen op populariteit. In de sociëteit werd 'populair doen' streng gestraft. Terecht, lijkt mij.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Matthijs van Nieuwkerk.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik keek gelukkig bijna nooit naar zijn programma
Gelukkig keek je zelf bijna nooit naar het programma, logisch dus dat je er alles van weet en die miskende matennaaier Wertheim op zijn woord gelooft.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Matthijs van Nieuwkerk.

Bericht door hagenaars »

Haha. Nee, zo simpel is het ( gelukkig maar...) niet. Wat Micha Wertheim schrijft, is geen matennaaien, maar forse kritiek en ook nog met een scherp pennetje. Kritiek op populisme, mensen naar de mond praten. Lees vooral het artikel op 'de Correspondent.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Matthijs van Nieuwkerk.

Bericht door fred neerhoff »

Je zou zelf moeten kijken hoe Mathhijs van Nieuwskerk indertijd de gluiper Lodewijk Asscher tot op de grond afbrandde. http://blikopnosjournaal.blogspot.com/2 ... aanse.html Hoezo naar de mond praten?

Wertheim voelde zich als groentje gewoon miskend toen hij niet meteen werd uitgenodigd voor DWDD.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Matthijs van Nieuwkerk.

Bericht door hagenaars »

Soms lees ik de Story omdat het een veelgelezen blad is. De oplage is wel wat gedaald maar ligt toch rond de 60.000 ex.

Ter vergelijking NRC 200.000 ex. de Telegraaf 400.000 ex en Het Parool 40.000 ex.

In de Story een woest verhaal over onze Matthijs, hij zou wonen in een miljonairs bunker, waar ongure zaakjes met veel contant geld plaatsvinden. Nuttige kennis?
Ik kies voor Lodewijk Asscher...
Samoht Epées

Re: Matthijs van Nieuwkerk.

Bericht door Samoht Epées »

hagenaars schreef: zo 24 mei 2020, 08:57
Ik kies voor Lodewijk Asscher...
Ik ook!

De PvdA had Lodewijk Asscher nooit zo met een open deur moeten laten gaan. Hij is fundamenteel een betrouwbare politicus met veel debat ervaring. Doodzonde voor die partij zoals nu gebleken is.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Matthijs van Nieuwkerk.

Bericht door fred neerhoff »

Pijnlijk om te zien, dat kruiperige interview op 17 mei jl. van Maxima door Matthijs van Nieuwkerk. Jammer, dat Van Nieuwkerk zich liet lenen voor zo’n platte promotie van het koningshuis.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Matthijs van Nieuwkerk.

Bericht door hagenaars »

Hij is er vol ingegaan. En zonder fatsoen er uit gekropen...Een zielenpoot. (Het gaat trouwens niet zo goed met het Huis van Oranje.)
Plaats reactie