De truttigheid rukt verder op.

Plaats reactie
hagenaars

De truttigheid rukt verder op.

Bericht door hagenaars »

Onder de kop 'Ringsteken' *) en met als voorbeeld het Bloemencorso bepleit een VVD backbencher in Het Parool**) de herinvoering van de begrippen hogere en lagere cultuur waar bij de Overheid beide gelijk zou moeten behandelen.

*) Weet er nog iemand wat dat is? Ringsteken? Ik zocht het even op: Ringsteken of ringrijden is een folkloristische traditie waarbij men, gezeten te paard of vanaf een aanspanning, een lans door een ring probeert te steken. Deze traditie, die in sommige streken als sport beoefend wordt, komt voor in delen van Nederland, Duitsland en Denemarken.

**) 16 november Het Parool. VVD wil meer geld investeren in volkscultuur. ANP bericht.
hagenaars

Re: De truttigheid rukt verder op.

Bericht door hagenaars »

Nog even dit, dan. Woody Allan ligt onder vuur, hij zou zijn hand in een verboden broekje hebben gestoken, decennia terug, wat daar van zij, film maken kan hij, zijn laatste is een comedy een vrolijke en geestige levensles, zoals de titel aangeeft 'Een regenachtige dag in New York". Vrolijke vrijheid, wat wil de moderne vrijdenker nog meer...?

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... RODlNrDDpg
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: De truttigheid rukt verder op.

Bericht door FleetwoodMacho »

Hagenaars steekt zijn lans in de ring, en attendeert ons op het laatste shownieuws: een bedaagde regisseur die zijn hand in een verkeerd broekje stak...

:lol:
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: De truttigheid rukt verder op.

Bericht door hagenaars »

Als we over schone kunsten nader de degens gaan kruisen dan moet u toch met iets meer 'voeding' komen, anders loop u het risico dat ik niet meer reageer.
Dus kom maar op FleetwoodMacho...In de USA worden de films van Woody Allan inmiddels niet meer vertoond, hier in Europa trekken ze volle zalen. Ik zou zeggen een boeiend onderwerp.
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: De truttigheid rukt verder op.

Bericht door FleetwoodMacho »

anders loopT u het risico dat ik niet meer reageer.
Tsjonge, Hagenaars, zou je dat nu wel doen, je trekt hier nog wel volle zalen.

Woody Allan, Hagenaars?
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
Plaats reactie