Hallo, dictator.

hagenaars

Re: Hallo, dictator.

Bericht door hagenaars »

Je moet voor een goed historisch beeld naar alle feiten kijken. Kijk bv. uit welke traditie de beweging voortkomt.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Hallo, dictator.

Bericht door fred neerhoff »

De huidige populariteit dankt het Front National aan haar uitgesproken anti-immigratie standpunt. Dit feit is voor het stemgedrag kennelijk relevanter dan de traditie van die partij. M.i. zouden wegkijkers als jij Hagenaars zich dit moeten aantrekken!

Of misschien kiezen wegkijkers heel bewust voor de veiligheid van hun eigen vooroordelen? Zodat zij anderen hun sleetse lesjes kunnen blijven voorhouden?
hagenaars

Re: Hallo, dictator.

Bericht door hagenaars »

Ik vraag mij af wat je wilt betogen? Het Front National heeft niet voor niets en toevallig een antisemiet, en een gewelddadige racist, als ere voorzitter, hoor. Dat heeft een reden, een historische reden. Dat zijn geen sleetse lesjes, want die heb ik niet en ik begrijp ook wel dat er veel mensen dansen op de pijpen van dat racisme. Hun vrees voor de toekomst onderbrengen bij die extreemrechtse troep. Dat veel politiek naïeve mensen in Zuid Frankrijk, ik kom er al vele jaren, bang zijn voor de mondiale ontwikkelingen die ze om zich heen zien. Je hoeft je oor maar te luisteren te leggen.
Ik heb geen vooroordelen, maar ik ben ook niet naïef.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Hallo, dictator.

Bericht door fred neerhoff »

Misschien heb je een dikke plaat voor je kop, of kan dat ook al niet?
hagenaars

Re: Hallo, dictator.

Bericht door hagenaars »

Misschien is dat zo, maar dan nog kun je jouw antwoord toch geven? Het anti-immigratiestandpunt lijkt mij niet voldoende om een beweging met zo´n historie te verklaren. Te plaatsen of te beoordelen?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Hallo, dictator.

Bericht door fred neerhoff »

Zie het topic "Migratie, de mythen".
hagenaars

Re: Hallo, dictator.

Bericht door hagenaars »

Je bent politiek naïef, die "firma le Pen" vertegenwoordigt het zwartste wat Frankrijk te bieden heeft.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Hallo, dictator.

Bericht door fred neerhoff »

Wegzetten gaat je makkelijk af, begrijpen een stuk minder.

De huidige populariteit van het Front National is een reactie op wegkijkerij van een reëel bestaande immigratie-problematiek!
hagenaars

Re: Hallo, dictator.

Bericht door hagenaars »

Natuurlijk bestaat het door jou genoemde probleem, de vraag is echter wat kan de familie le Pen daar aan veranderen? Naar mijn mening niets. En dat is veel te weinig. Veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Hallo, dictator.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:de vraag is echter wat kan de familie le Pen daar aan veranderen? Naar mijn mening niets.
Wegkijken dan maar weer? Opmerkelijk dat je niet door lijkt te hebben wat je daarmee oproept!

Het National Front zal sterker worden en het scenario dat Michel Houellebecq in zijn nieuwste roman "Onderworpen" (2015) beschrijft wordt een stuk realistischer!
Plaats reactie