Politieke Unie gewenst

hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Het lijkt zo eenvoudig, gewoon zakelijk discussiëren over de Europese Unie. Jazeker, er bestond al vrij handelsverkeer, maar de Unie breidde dat sterk uit. Én dat zorgt voor sterk verbeterde handelsbetrekkingen, namelijk in een grote markt. Vraag niet hoe het kan maar profiteer er van.
U draait het feitelijk om, de ECB schept geen schuldenzeepbel. De overheidsschuld: deze mag maximaal 60% van het BBP bedragen, maar landen met een hogere schuld kunnen toch de euro invoeren als hun schuldenlast langzaam maar zeker daalt.
Laatst gewijzigd door hagenaars op za 21 sep 2019, 03:29, 1 keer totaal gewijzigd.
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door FleetwoodMacho »

Jazeker, er bestond al vrij handelsverkeer, maar de Unie breidde dat sterk uit. Én dat zorgt voor sterk verbeterde handelsbetrekkingen, namelijk in een grote markt. Vraag niet hoe het kan maar profiteer er van.
De export naar Rusland is gestopt, die in het EEG-tijdperk nog welig tierde. Was je dat niet bekend?

Overigens is er voor verruiming van de handelsbetrekkingen nog steeds geen politieke unie benodigd, dit had prima gekund onder een economisch verband zoals de EEG, en is exact waar deze voor opgericht is.
U draait het feitelijk om, de ECB schept geen schuldenzeepbel.
Zeker wel, de ECB creëert geld uit het niets, en koopt vrijwel waardeloze schuldpapieren van de lidstaten op.
De overheidsschuld: deze mag maximaal 60% van het BBP bedragen, maar landen met een hogere schuld kunnen toch de euro invoeren als hun schuldenlast langzaam maar zeker daalt.
En wat voor sancties worden er uitgevoerd als een lidstaat die limiet overschrijdt? Ik heb nog geen royement van een lidstaat waargenomen. Overigens schijnt Frankrijk voortdurend met de EU-richtlijnen te spotten, waarna Brussel de plooien gladstrijkt en genoegen neemt met wazige toezeggingen en beloften.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Nadat Rusland de Krim bezette en deze zelfs annexeerde, alsmede twee oostelijke provincies van Oekraïne binnenviel, zijn er sancties tegen Rusland ingesteld, bedoelt u die? Ik bedoel de Russische Federatie als ik Rusland schrijf.
We gebruiken Russisch gas en we exporteren als vanouds, maar wel binnen de afgesproken sancties, zoals het hoort.
Rusland zit slecht in de slappe was, zoals we weten.

De 28 staten die nu de E.U. vormen, kwamen tot een andere conclusie dan u, zoals we weten.
Ik meen dat dergelijke gezamenlijk genomen besluiten wel geldig zijn.
U bent te vaag om inhoudelijk te reageren, de Europese staten die de Unie vormen houden zich met enige moeite wel aan de regels die worden afgesproken, soms is men in Brussel mild voor een van de leden. Lijkt mij verstandig...
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door FleetwoodMacho »

Nadat Rusland de Krim bezette en deze zelfs annexeerde, alsmede twee oostelijke provincies van Oekraïne binnenviel, zijn er sancties tegen Rusland ingesteld, bedoelt u die?
Dat zal wel, want zover ik weet heeft er maar 1 export-sanctie plaatsgevonden. Maar Rusland is een enorm afzetgebied, en wordt die 'annexatie' betwist. Het blijkt dat de bewoners van de Krim zélf gekozen hebben om onder Russisch bestuur verder te willen, dus zou van een annexatie geen sprake zijn.

Voor de rest is er duidelijk geen sprake van democratische inspraak, maar hebben de leiders van de lidstaten de beslissing genomen tot deelname aan de EU.

Ik kan me dienaangaande nog wat referenda herinneren, Hagenaars, jij ook?
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Luister goed, ik herhaal het nog één keer, de deelnemende landen zijn zonder uitzondering democratieën. Zij hebben een parlement en daar wordt het besluit tot deelname geratificeerd. Is dat duidelijk?

Er is geen volkenrechtelijke deskundige, geen rechtbank o.i.d. die de annexatie van de Krim goedkeurde. Ook dat is duidelijk. Het is een eenvoudig gevalletje van landjepik.
Laatst gewijzigd door hagenaars op ma 23 sep 2019, 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door FleetwoodMacho »

Luister goed, ik herhaal het nog één keer, de deelnemende landen zijn zonder uitzondering democratieën. Zij hebben een parlement en daar wordt het besluit tot deelname geratificeerd. Is dat duidelijk?
Jij herkent nog geen democratie als het voor je neus op straat zou liggen.
Er is geen volkenrechtelijke deskundige, geen rechtbank o.i.d. die de annexatie van de Krim goedkeurde. Ook dat is duidelijk. Het is een eenvoudig gevalletje van landjepik.
En sinds wanneer denk jij dat grootmachten zoals Rusland eerst even bij jouw loketjes langsgaan als zij directe actie opportuun achten?

Evenwel was de 'annexatie ' wel democratisch, daar een meerderheid der bevolking hierachter stond. Annexatie is infantiele EU propaganda.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Hier kan ik kort over zijn, een democratie is een bestuursvorm waarbij de wil van het volk dat bestuurd wordt gevraagd wordt in eerlijke en zorgvuldige verkiezingen en dat zo tot stand komt. Met mijn opinie heeft dat niets van doen. Alle EU lidstaten hebben een dergelijke bestuursvorm, ik ben eigenlijk verbaasd dat u dat niet weet.
Het is niet zo dat een bezettende macht zoals de Russische Federatie een geldig referendum in een bezet gebied mag houden. Het zou een rare vertoning worden als de Bondsrepubliek in Zuid Limburg een referendum zou gaan organiseren. Begrijpt u?
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door FleetwoodMacho »

Natuurlijk is er democratie in de lidstaten, Hagenaars, althans als dat de bestuurders goed uitkomt. Zoals eerder gesteld, herinner ik me bepaalde referenda over de Europese Grondwet, maar mocht je reactie daarop uitblijven.

Dan de Krim. De bevolking, die onder meer bestaat uit Russen en Tartaren, gaven aan liever bij Rusland te horen dan bij het door strijd gemankeerde Oekraïne. De 'annexatie' droeg dus kennelijk de goedkeuring van de bevolking, althans een meerderheid. De democratie zegevierde dus, maar nu heb je plotseling bezwaren.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Nee, hoor ik heb vanaf het begin, de destabilisatie van Oekraïne en de inval in de Krim groot bezwaar tegen de Russische buitenlandse politiek. Als de bevolking van de Krim aansluiting bij de Russische Federatie zou willen, dan had dat besproken moeten worden binnen Oekraïens verband.
Van die wens is overigens toen weinig gebleken.
De inval en het referendum daarna voldoen niet aan de volkenrechtelijke wetten en regels. (Het heeft de Federatie o.l.v. Poetin tot een paria staat gemaakt.)
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

En dan nog dit, er is geen regering in de Europese Unie zonder legitimiteit. Referenda zijn raadgevend en doen na politieke besluitvorming in de geldige organen er niet meer toe.
Plaats reactie