Politieke Unie gewenst

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Lees mijn tekst
Lees even terug hoe jij op mijn Pechthold cs verwijzing reageerde. Ik dacht, die Lex, die snapt het dan wel!
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

We zijn het eens!
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

De Grieken blijven in het Eurogebied, goed nieuws. Ik denk dat de franse president wel bij zal draaien, ik hoop het!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

Ieder mens kan snappen dat deze politieke unie op den duur failliet is. De economische slagkracht van de samenstellende landen is daar veel te verschillend voor.

De verantwoordelijke politici zouden er beter aan doen hun fout voor de invoering van een eenheidsmunt toe te geven en met voorrang een rationele exit stategie te ontwikkelen. Het is ronduit alarmerend hoe snel de koppen weer terug in het zand gestoken worden!
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Heb je wel eens je gedachten laten gaan over de verschillen tussen Alaska en Hawaii ? New Mexico en Massachusetts?

Nee, die verschillen doen er nauwelijks toe. Ik acht politieke eenheid tussen de Europese staten geen enkel punt. De munt is het waard, hij is sterk, stabiel en wordt overal geaccepteerd...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Heb je wel eens je gedachten laten gaan over de verschillen tussen Alaska en Hawaii ? New Mexico en Massachusetts?
En jij? Zie de dan echt geen verschil tussen de oude en de nieuwe wereld?
hagenaars schreef:Nee, die verschillen doen er nauwelijks toe
Je zit nog in de ontkenningsfase.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Om heel eerlijk te zijn: nee...De verschillen zijn in mondiaal perspectief minimaal, zonder gemeenschappelijke markt zouden we verarmen, sterk verarmen. Een land als Griekenland houdt verkiezingen en heel opvallend: het volk wil in de euro blijven. De drachme is echt kansloos.
Neem een land als Oekraïne, wat wil men daar? Meer Europa.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Neem een land als Oekraïne, wat wil men daar? Meer Europa.

Vind je het gek? It's the transfer money stupid!
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Uiteraard, maar bedenk eens wat een grote markt daar dan open ligt...(het kost geld, zeker maar het levert ook op, lang leve de economie. Zo simpel is dat.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Uiteraard, maar bedenk eens wat een grote markt daar dan open ligt...
Waarom annexeer je China ook niet?
Plaats reactie