De Paus is goochem.

hagenaars

De Paus is goochem.

Bericht door hagenaars »

Ik zag op de BBC in het vliegtuig terug uit Manilla, een opgewekte paus Franciscus. Hij heeft de gewoonten van Amerikaanse politieke leiders overgenomen, de pers te woord staan in het vliegtuig. Het wordt tijd voor een onderscheiding, bv. Vrijdenker van het Jaar? Of ga ik nu te ver?

Lees maar:

ROME -
Goede katholieken hoeven zich niet „als konijnen” voort te planten. Dat zei paus Franciscus, die gelovigen opriep in de eerste plaats verantwoordelijke ouders te zijn. Dat berichtte de BBC maandagavond.

Paus Franciscus




Franciscus deed zijn uitspraken na een bezoek aan de Filipijnen, waar hij sprak met voormalige straatkinderen die door hun ouders waren verlaten. „Sommige mensen denken dat om goede katholieken te zijn, we ons moeten gedragen als konijnen”, zei de paus. „Nee. Ouderschap draait om verantwoordelijkheid nemen. Dat is duidelijk”, concludeerde Franciscus.

De paus blijft tegen kunstmatige geboortebeperking, maar betoogde dat er voldoende door de kerk toegestane manieren zijn om de gezinsomvang te beperken. Volgens Franciscus adviseren experts gezinnen om drie kinderen te nemen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De Paus is goochem.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het wordt tijd voor een onderscheiding, bv. Vrijdenker van het Jaar? Of ga ik nu te ver?
Nee hoor, vanuit jouw perspectief ga je helemaal niet te ver. Ik vermoed zelfs dat elke goed bedoelende katholiek het met je eens is. Dus ja hoor, die Paus van jou is net als jij een heuse vrijdenker, hahah.

Dezelfde gedachtekronkel is er de oorzaak van dat de door-en-door katholieke Erasmus te boek staat als een humanist.
hagenaars

Re: De Paus is goochem.

Bericht door hagenaars »

Ach ja, ik maakte maar een grapje hoor. Vrijdenkers is hij niet, natuurlijk.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: De Paus is goochem.

Bericht door wilfred degens »

Dacht ik toch het eindelijk een keer met u eens te zijn, was het een grapje...
Ik vind wel degelijk dat een paus die zulke opzienbarende uitspraken binnen verbaal handbereik van de Romeinse curie met Vincenzo Paglia in zijn nek durft te doen, een vrijdenker genoemd mag worden. Niet alleen een vrijdenker maar ook een vrijdoener. Het hoeft mijn religie niet (meer) te zijn om groot respect voor deze revolutionaire theoloog als hoofd van deze conservatieve kerk te voelen.
Iemand die zo'n drastische nieuwe koers dwars door de gevestigde heilige huisjes durft te varen vind ik een vrijdenker. Deze paus laat de wereldbevolking zien dat er een begin moet komen met het overboord gooien van onhoudbare en onmenselijke Katholieke Moraal theologische principes, gebaseerd op het behouden van de macht van de Rooms katholieke kerk. Dit valt toch niet te ontkennen of af te zwakken tot een farce begeleid met veel hahaha's?
De verboden op kunstmatige geboortebeperking heeft deze man vast als volgende stap in zijn voorgenomen missie als man van de wereld en van de praktijk tussen het arme volk in zijn pastorale ervaringen met die mens.
Deze man is helaas eeuwen te laat geboren. Ik gun echte vrijdenkers hun eer een vrijdenker te zijn wanneer zij van de uitgeholde paden durven te gaan om de kudde wegen korter en leefbaarder te maken.
Jammer dat ik niet meer in een God geloof, anders was dit zeker ook mijn paus!
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: De Paus is goochem.

Bericht door wilfred degens »

Deze paus heeft gekozen om heel veel tegenwind en stormen over zich heen te laten komen om, tegen o.a. onze tv en praatprogramma's liefhebbende held Antoine Bodar (hahaha) in, te breken met de oude imago's van hoe pausen zich dienen te manifesteren binnen haar Roomse macht en praal van al het geld welk zij van de domme hersenloze gelovigen in de loop der eeuwen hebben weten te vergaren. Jezus was een filosoof die pas op zijn 30ste naar buiten trad met de meest perfecte levenshouding om met ieder mens op aarde door een deur te kunnen en vooral blijven gaan. Die sleutel is kosteloos maar ook een onmogelijk gevecht tegen jezelf om ieder mens (ook je vermeende vijanden) lief te hebben. Daar is geen Vaticaan met al haar onbetaalbare kunstschatten voor nodig geweest wanneer zijn hoge priester volgelingen dat beter begrepen hadden.
Onbaatzuchtige liefde is het mooiste wat ons in ons leven vaak ondergewaardeerd overkomen is. Meestal van je ouders tot je daar genoeg van meent gehad te hebben en gedreven door passie op zoek gaat naar een spannendere liefde welke in bed bezegeld moet worden. Hier steekt de kop al weer op van liefde zonder onbaatzuchtigheid wanneer je de klemtonen verkeerd legt in je huwelijk.
Maar wat heb je hier allemaal aan om z'n moeilijke weg op te gaan wetende dat die weg een utopische weg is naar volmaakt geluk op aarde op weg naar ieders dood. Vroeg of laat, kan morgen al zijn. Gevolg is, geboren uit het besef slechts eenmaal te leven, daarin alles te pakken en voor te vechten om je doel te bereiken. Lijken waar je overheen moet stappen op weg naar dat doel doe je 'gewoon' of je die niet gezien hebt.
We zijn niets meer dan intelligente en creatieve apen met een schijnheilig geweten. Wat we missen aan spieren door onze zucht naar comfort hebben onze hersens tot de verwoesters van ons eigen nest gemaakt.
Doch onze gemiddelde intelligentie is niet toereikend om ons bewustzijn van onze verwoesting effectief aan te pakken. Wie zijn dus onze natuurlijke vijanden? Die paarse gemijterde volgevreten en aan Bacchus geofferde clowns in het Roomse Vaticaan die met list en volksbedrog de massa eeuwen en eeuwen geld hebben weten af te troggelen t.b.v. hun eigen aards paradijs wat van hen afdruipt, ten koste van zoveel stervenden van de honger en ellende en verkrachte onschuldige kinderen waar deze "heilige" mannen rustig en zelfvoldaan overheen stappen. Deze paus mag voor mij als een groot en wijs man na, hoop ik, nog lang de geschiedenis ingaan. Ik zie in hem geen hahaha. Ik mijn zien en mijn vertaling ben ik ook niet een helemaal vrijdenker zoals ik graag zou willen. Enfin, I can't please them all, not even myself. :(
En ik maar denken dat ik met mijn 61 IQ op het randje zat van het nog in staat zijn te kunnen communiceren en zelfstandig te kunnen denken. Waar moet ik dan al die fanatieke katholieke gelovigen in fata morgana's, zonder erbij te lopen als Antoine Bodar, duiden nog steeds lid van die RKK organisatie te zijn? Sluit ik mij liever aan bij de maffia als maximale tegenpool.
Jezus van Nazareth, u meende het onmogelijke voor ons hoe uw vader zijn beeld en gelijkenis in elkaar geknutseld heeft. Daarom is de duivel mogelijk een betere keus op onze doodlopende weg?!?
hagenaars

Re: De Paus is goochem.

Bericht door hagenaars »

De paus is goochem.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: De Paus is goochem.

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:De paus is goochem.
Fijne discussiemaat hagenaars laat weer even in zijn reactie zien hoe de tand des tijd zijn hersens de laatste tijd zwaar onder handen neemt. Hagenaars begrijpt het allemaal niet meer en weet zich geen raad met zijn eigen forum voor de vrijdenkers van ons land. U kunt toch ook nog de naam van dit forum veranderen in "rot toch op met je vrijdenken of denk hoe ik, hagenaars, het wil en nog kan begrijpen forum."
hagenaars

Re: De Paus is goochem.

Bericht door hagenaars »

Ach man, stel je niet aan.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: De Paus is goochem.

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Ach man, stel je niet aan.
Wat ben jij toch een grijs gedraaide grammofoonplaat van 78 toeren! Kom n's met enige diepgang dan je wetboek deuntjes gedachten en je enge burgerlijke menselijk opzicht fobieën!
Bang dat Neerhoff zou denken dat je toch nog naar wierrook stinkt?
Wat zou ik graag eens voor de gein een levenspartner van jou willen spreken in een openhartig gesprek over hun belevenissen met lex hagenaars. Mits die levenspartner ooit bestaan heeft. De mijnen zijn mij bijna allemaal visa versa nog heel trouw gebleven.
Oneliner uit de zeer oude doos betovergrootvadertje hagenaars heeft weer gereageerd.
hagenaars schreef:Ach man, stel je niet aan.
hagenaars

Re: De Paus is goochem.

Bericht door hagenaars »

Nee, maar... (Hoe vaak moet ik het nog zeggen, het gaat helemaal niet over mijn persoon, het gaat hier over de paus van Rome, een goocheme gozer.)
Plaats reactie