learning WORLD with humanistic WISE

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Dat Jezusboek kan ongelezen blijven.
Zou hierop het katholieke credo "gelukkig zijn de onwetenden" van toepassing zijn? Denk het wel he, anders zou een zelfbenoemde vrijdenker als jij toch zeker niet die middeleeuwse reactionair Ratzinger kunnen verdedigen?
hagenaars

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door hagenaars »

Hij is reactionair, zie bv. wat Hans Küng over hem schrijft deze week in NRC Handelsblad, maar binnen zijn gesloten systeem heeft hij toch een tweetal opmerkelijke dingen gedaan, ik hoorde Boris Dittrich*) van de week dat bevestigen. Hij maakte homosexualiteit in de kerk bespreekbaar en hij accepteerde condooms tot op zekere hoogte. Kleine stapjes voorwaarts, maar voor de kerk een grote sprong. Meer zou ik er eigenlijk niet over willen zeggen.

*) van Human Rights Watch.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door fred neerhoff »

Er kan natuurlijk geen sprake van zijn dat deze anti-seksuele klojo ook maar 1 extra vrijheid op het gebied van de seksuele moraal heeft toegevoegd.

Je moet natuurlijk niet alles geloven he? Trouwens, heb je zijn boek al gelezen? Dan zou je tenminste weten waarover je praat. Nu kom je niet verder dan wat reactionaire praatjes over je geliefde katholicisme.
hagenaars

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door hagenaars »

Nou vooruit dan, omdat jij het bent. Ik ben, geloof ik, een atheist. Vrijdenker, dus liefde voor 'de enig ware religie', nee, die heb ik niet. Ze kunnen wel mooi zingen ;) Het zal wel sublimatie zijn. Ik heb één boek van Benedictus gelezen, dat vond ik wel genoeg. Dus aan jouw wens kan niet worden voldaan. Tenzij je een redelijke vergoeding in het vooruitzicht stelt natuurlijk...

http://www.idee-pmc.nl/zijn/sublimeren.html
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het zal wel sublimatie zijn.
Ach ja, baggatelliseer je reactionaire mind set maar weer.


Laatst omhoog gehaald door anonymous op wo 02 okt 2013, 01:56.
Plaats reactie