het boek ASTRA van grondlegger humanisme socrates

hagenaars

Re: het boek ASTRA van grondlegger humanisme socrates

Bericht door hagenaars »

Ik ga het niet helemaal uitzoeken maar uit onderstaande objectieve feiten hoeft niet te worden opgemaakt dat hij verontschuldigingen moest maken, lijkt mij.

Wikipedia.

Joseph Ratzinger werd geboren als zoon van politieagent Joseph Ratzinger sr. en de uit Rimsting (bij Chiemsee) afkomstige kokkin Maria Peintner, als jongste in een gezin van drie kinderen: Maria (7 december 1921 - 2 november 1991), Georg (geboren op 15 januari 1924) en hijzelf. Hij bracht zijn jeugd door in Traunstein, een kleine stad nabij de Oostenrijkse grens. Zijn vader was een criticus van de nazi-regering, weigerde zelfs als agent lid te worden van de NSDAP en het gezin Ratzinger vluchtte sterk in het geloof tijdens de woelige jaren '30. Ratzinger werd in 1941, zoals sinds 1939 op straffe van internering vrijwel alle Duitse kinderen gedwongen werden te doen, lid van de Hitlerjugend, waar hij echter steeds weigerde deel te nemen aan de HJ-activiteiten.[bron?]

Vanwege zijn weigering tot deelname werd hij met financiële sancties bestraft.[1] In mei 2009 ontkende de persvoorlichter van het Vaticaan nog dat Joseph Ratzinger lid was geweest van de Hitlerjugend, zijnde een "beweging van fanatieke vrijwilligers".[2] Katholiek Nederland bericht echter dat het Vaticaan verklaard heeft dat de paus nooit aan ideologische activiteiten van de Hitlerjugend heeft deelgenomen, en dat beschuldigingen dat hij "nazi" zou zijn geweest "grove leugens" waren.[3] De Frankfurter Allgemeine Zeitung berichtte dat de seminaristen in de ogen van de nazi's makkelijke doelwitten waren en verdacht van antinazistische houding. In 1943 werd hij samen met de rest van zijn klas ingezet bij het luchtafweergeschut dat een BMW-fabriek verdedigde. In 1944 werd hij bij de Reichsarbeitsdienst in Burgenland en Hongarije ingezet bij de aanleg van pantserbarrières. Enkele dagen voor de definitieve Duitse overgave in 1945 deserteerde hij uit zijn bewapende eenheid van de Reichsarbeitsdienst en keerde terug naar Traunstein, waar hij door de Amerikanen krijgsgevangen werd gemaakt.[bron?]
Laatst gewijzigd door hagenaars op za 08 dec 2012, 05:48, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: het boek ASTRA van grondlegger humanisme socrates

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik ga het niet helemaal uitzoeken maar uit onderstaande objectieve feiten hoeft niet te worden opgemaakt dat hij verontschuldigingen moest maken, lijkt mij.

Wikipadia.

[bron?]

Objectief? Ik vind het een nogal zwakke verdediging van de huidige paus en de gewezen groot-inquisiteur Ratzinger.

Opmerkelijk trouwens dat je je geroepen voelt om deze fascistoïde klojo te verdedigen.
hagenaars

Re: het boek ASTRA van grondlegger humanisme socrates

Bericht door hagenaars »

Nee, hoor. Niks verdedigen, het blijven clojo´s, maar strijd met deze clojo´s moet gaan over de feiten, vind ik...

Ik houd niet zo van ongefundeerd afzetten.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: het boek ASTRA van grondlegger humanisme socrates

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik houd niet zo van ongefundeerd afzetten.
Fundeer je mening dan eens beter door lezing van Ratzinger's boek 'Jezus' (2008) en je zal spoedig ontdekken dat je met de huidige Paus Ratzinger een zwaar getroubleerde geest aan het verdedigen bent.
MS van Griethuijsen

Re: het boek ASTRA van grondlegger humanisme socrates

Bericht door MS van Griethuijsen »

De katholieke kerk is aan de bovenkant rechts fascistisch en aan de onderkant links progressief, dat komt door de VERDEEL EN HEERS PRAKTIJKEN van bisschoppen en pauzen iedereen die te dicht komt bij biswijsheid wordt geexcommuniceerd en daarmee van de WARE NATUUR VAN DE MENSHEID gepraat en geschopt en van de AS afgehouden
wat leidt tot psychotische toestanden in de rk kerk ik RAAD echter iedereen aan ASTRA Van SOCRATES te lezen dat gaat in de zin van SCHEPPINGSDRANG over de ware natuur van de MENS, de katholieke kerk probeert mensen daar van af te houden omdat dan de ARROGANTIE VAN DE MACHT van de rk kerk wordt ontnomen en de rk kerk er voor zorgt dat een ieder een te wijze ZIEL wordt ontnomen DOOR ONDERDRUKKING van zo"n ZIEL

echter nu :ALS ZIEL ZIJN BESTEMMING BEREIKT EN GOD BEZWIJKT van BISDOMHEID NAAR BISWIJSHEID met betrekking tot het ALLES van EXCOMMUNICATIE naar DIALOOG EN COMMUNICATIE met betrekking tot dit ALLES

van Humanist Martin Simon van Griethuijsen Lid D66
hagenaars

Re: het boek ASTRA van grondlegger humanisme socrates

Bericht door hagenaars »

Zoek het maar uit, ik pas...
Plaats reactie