Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaan?

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door wilfred degens »

......of wel, kennen wij onze grenzen wel en willen we die wel kennen? Hier kennelijk niet. Mogelijk een te confronterend onderwerp voor de vrije vrijdenkers van dit forum?

Onze maatschappij bestaat uit ons sociaal maatschappelijke verkeer.
In het verkeer is het toch ook belangrijk om de weten wat je auto maximaal aan kan en waar je voor moet uitkijken en uitwijken? Waarom dan wegkijken voor deze vraag aan vrije vrijdenkers? Zijn zij dan niet zo vrij als zij denken te zijn? Vrij van angsten en vrij van het menselijke opzicht? Vrij tegenover image building? Vrij van de angst voor ironie en neerbuigende waardeloze commentaren?
Ik tracht werkelijk een vrije vrijdenker te zijn, echter ik luister altijd op gepaste pijnafstand naar ieders commentaar op mij, waarbij ik mij altijd afvraag of ik iets zou kunnen gebruiken/leren van ieders commentaar op mij. Want ik leer heel graag van anderen. Maar de eventuele nieuwe funderingen moeten wel passen bij de bestaande bouw.
hagenaars

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door hagenaars »

U kunt uw grenzen hier op uw gemak verkennen. Niemand legt u een strobreed in de weg.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U kunt uw grenzen hier op uw gemak verkennen. Niemand legt u een strobreed in de weg.
Het toeval wil beste hagenaars, dat ik mijn grenzen maar al te goed weet. Hoe is dat bij u? Moeilijk he om samen even in uw spiegel te kijken en uw remmen los te laten bij de aanschouwing van uzelf in uw dagelijkse werkelijkheid?
Daar heb ik geen last van. Weet u waarom niet? Ik ben niets anders dan ik mezelf verbeeld. Dat bent u ook, alleen zou u dat zelfs niet aan uzelf willen erkennen. Denk wat we voorstellen met al onze strepen en sterren uit ons succesvolle levensroute wanneer we in onze airconditioner lijkkist liggen ter aanschouwing van onze bewonderaars en geliefden!
Dat beeld is mijn uitgangspunt wanneer ik in de herfst van mijn leven nog wat fladderend geniet van mijn laatste vlucht naar de aarde van mijn herkomst.
U daarentegen zal ooit een harde smak maken, mits u uzelf voortijdig weet te overtuigen van uw eigen nietigheid te midden van uw droomwereld van optimistische onwerkelijkheden waar u ons op dit forum getuigen van laat zijn.

Hoe dan ook, wie je ook bent of verbeeld te zijn, wees blij met jezelf, want ieder ander is dat hooguit kortstondig en nooit onvoorwaardelijk in de realiteit van ons hele aardse bestaan.
hagenaars

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door hagenaars »

poëtisch...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:poëtisch...
Inhoudsloze reacties van u komen iedere lezer de neus uit. Hoe komt u zo zeker van uzelf? Onwaarschijnlijk echt hier!
U heeft nog niet een keer op de inhoud van dit topic gereageerd. Maar dan wel mij en anderen bij de "les" slepen?
Je moet maar sociaal gestoord zijn.
Komt er weer een als "goed zo, of een van uw andere scherpzinnige nietszeggertjes?
Liever poëtisch... volgens uw schrijfsel normen dan het toppunt van leegte in andere onderwerpen dan uw oneindig veel beschreven en besproken actuele items. Simpelheid is uw handelsmerk op dit forum.
hagenaars

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door hagenaars »

Ik geef u een compliment en weer is het niet goed. Wat wilt u eigenlijk?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Ik geef u een compliment en weer is het niet goed. Wat wilt u eigenlijk?

...en u denkt dat ik nog enige waarde hecht aan uw soort compliment... :?: Ik mag dan wel IQ61 hebben, edoch dan ben ik nog net niet achterlijk, is mij geruststellend verzekerd. Behandelt u mij dan a.u.b. niet alsof ik wel achterlijk ben, mits u dat nog kan laten?
Uzelf weer overschattend in deze reactie is nu precies hoe ik u hier ben gaan zien.
Enige uzelf relativerende bescheidenheid in uw reacties is nergens te vinden in al uw op de man gespeelde reflexen die dan niets met het onderwerp te maken hebben. Secondair en defensief reagerend doe ik dat ook naar u ook. Stop a,u.b. met non-reacties. Tenzij u daarmee een haast niet mis te verstane strategie voert.
Doet u fatsoenlijk en respectvol humaan 'zelfs' tegen mij, dan doe ik dat vanzelfsprekend naar u.
hagenaars

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door hagenaars »

Blijft de vraag wat u eigenlijk wilt?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Blijft de vraag wat u eigenlijk wilt?
U met uzelf te confronteren en dat door u op vrijwillige basis van vrijdenken met ons te delen.
Zoals ik daarin op dit forum voor u een voorbeeld heb gegeven. Onmogelijk te begrijpen voor u ? !
Blijkbaar tot nu toe. U reageert over en op anderen maar nooit over uzelf. Dacht u dat u er toch niet toe doet?
Ieder mens die wat over zichzelf zegt vind ik heel interessant. Interessanter dan al het geanalyseerd gedrag over anderen die zich niet kunnen verdedigen waar ze aangevallen worden door de moraalrakkers met hun enige ware levensfilosofie.
Drijf eens de spot met uzelf en laat ons dan eens mee lachen of huilen. Emoties zijn geen overtredingen of om je voor te hoeven schamen! In je kwetsbaarheid voel je pas echt dat je LEEFT. Geschiedenis is al geschreven, de mens verandert niet door ons commentaar. Want de mensheid heeft meer dan duidelijk na de 2de wereldoorlog laten zien totaal niets van de geschiedenis te willen en hebben geleerd. Hoort u ook bij die categorie der mensheid die het leven niet als een levenslange ervaringsschool ziet. Dat soort mens wie zijn eigen (beperkte, maar onbewust daarvan) visie op en over anderen en de geschiedenis als een fait accompli zien? Het fatalistische "Ik ben nu eenmaal zo en zo wil ik blijven zonder verder nog iets te willen leren van het rijke leven vol nieuwe levenservaringen welken een bron van wijsheid kunnen opleveren?" In mijn ogen de simpele mens die zijn mens zijn niet waard is en niet begrepen heeft.
Hoe u reageert op dit topic is precies volgens het soort mens wat ik hier bedoel.
Reageer helemaal niet op dit topic of doe gewoon inhoudelijk mee.
hagenaars

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door hagenaars »

Het blijft onduidelijk wat u wilt. Probeer het nog eens uit te leggen...
Plaats reactie