Topvrouwen zijn niet top

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Want daarmee blokkeerde je stante pede een leerzame discussie waarin althans ik altijd openstond en -sta voor een betere mening dan hoe ik vanuit mijn verleden tegen sommige zaken aankijk.
Ook hier verschillen we fundamenteel van mening. Want wie verstierde nu een 'leerzame discussie', als je in het begin van het topic stante de pede begint te beweren "De vrouwenemancipatie en homo-emancipatie schieten voortdurend hun doel voorbij in hun pushing and forced campaigns." En "Laat de vrouw weer accepteren een vrouw te zijn, zoals zij van nature voor de hetero man bestemd waren." (Deze laatste zin en meer van dat moois heb je drie dagen later als een dief in de nacht verwijderd!) Waarop je na een prompt weerwoord mijnerzijds waar ik je reactionaire kijk op de maatschappij vaststelde, overgaat tot vuilspuiterij zoals (ik beperk mij hier tot een enkele uitbarsting; er zijn er nog veel meer) " Daar heb je niets meer aan want je zit in een dwangbuis en wordt afgevoerd naar het instituut voor analytisch hersenonderzoek. De MRI zal uitwijzen wat nu verder met je teiltjes en seksisten manie. Kerel, sterkte met je afgang. Moge de shocktherapie nog enige soelaas bieden in je heldere waarneming.!"


Belachelijk natuurlijk, met zulke vuilspuiterij demonstreer je juist je onmacht om met argumenten je abjecte opvatting te verdedigen.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:
wilfred degens schreef:Want daarmee blokkeerde je stante pede een leerzame discussie waarin althans ik altijd openstond en -sta voor een betere mening dan hoe ik vanuit mijn verleden tegen sommige zaken aankijk.
Ook hier verschillen we fundamenteel van mening. Want wie verstierde nu een 'leerzame discussie', als je in het begin van het topic stante de pede begint te beweren "De vrouwenemancipatie en homo-emancipatie schieten voortdurend hun doel voorbij in hun pushing and forced campaigns." En "Laat de vrouw weer accepteren een vrouw te zijn, zoals zij van nature voor de hetero man bestemd waren." (Deze laatste zin en meer van dat moois heb je drie dagen later als een dief in de nacht verwijderd!) Waarop je na een prompt weerwoord mijnerzijds waar ik je reactionaire kijk op de maatschappij vaststelde, overgaat tot vuilspuiterij zoals (ik beperk mij hier tot een enkele uitbarsting; er zijn er nog veel meer) " Daar heb je niets meer aan want je zit in een dwangbuis en wordt afgevoerd naar het instituut voor analytisch hersenonderzoek. De MRI zal uitwijzen wat nu verder met je teiltjes en seksisten manie. Kerel, sterkte met je afgang. Moge de shocktherapie nog enige soelaas bieden in je heldere waarneming.!"

Belachelijk natuurlijk, met zulke vuilspuiterij demonstreer je juist je onmacht om met argumenten je abjecte opvatting te verdedigen
.
Maar beste Neerhoff, wat schrijf je nu weer?
Een piep kleine Sherlock Homes zou in zijn prille begin speurneus carrière zijn opgevallen dat je slotbetoog een volstrekt onjuiste weergave van de chronologische feiten geeft.
Hij zou stellen:
Degens zijn debuut op het vrijdenkers forum werd al door Neerhoff op zijn eerste reactie met karaktermoord getracht van de kaart te vegen. Verbale fragmentatiebommen op de nieuwkomer Degens had Neerhoff kennelijk in zijn strategie. En ja, Degens vertaalde uitgemaakt te worden voor reactionair en onversneden seksist als een tegenstander die hem onmiddellijk de oorlog verklaarde. Vervolgens enkele uren opeenvolgende nietszeggende kleuterachtig heen en weer reacties van Neerhoff en Degens. 3 dagen later las Degens nog even zijn steen des aanstoots over en schrapte uit eigen inzicht en vrije wil en gedachte de frase: "Laat de vrouw weer accepteren een vrouw te zijn, zoals zij van nature voor de hetero man bestemd waren." Degens had al gelezen dat er soms heel traag gereageerd werd op aangeleverde commentaren. Hij wilde met die absurde uitspraak wat leven in de ouwe heren soos brengen, zo zei hij. En succes daarmee had hij.
Neerhoff's laatste reactie,
Belachelijk natuurlijk, met zulke vuilspuiterij demonstreer je juist je onmacht om met argumenten je abjecte opvatting te verdedigen

lijkt mij verre van een slimme conclusie, omdat Degens de ook door hemzelf idiote reactie al 5 jaar geleden had weggehaald en volgens hem niet als een dief in de nacht t.w. 06 jun 2015, 20:25u !
Doordat Degens uit eigen inzicht die reactie al had weggehaald, maakte hij duidelijk dat ook hij die frase absurd vond. Wat had Degens daarna dan nog moeten bevechten? Hij liet in zijn eerste reactie staan,
"De vrouwenemancipatie en homo-emancipatie schieten voortdurend hun doel voorbij in hun pushing and forced campaigns."
Hij bleef achter die bewering staan. Mijn slotconclusie is dat de poging van Neerhoff om verbale karaktermoord op Degens te plegen op de door Neerhoff aangevoerde punten hiermee overduidelijk gebleken is m.b.t. dit topic.

Zo zie je, not the words, but the meaning behind the words should be written and read on the end!
En mijn dwangbuis onzin was in mijn antwoord bedoeld om enige humor in je opgewonden reacties te brengen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

Kennelijk vat jij termen als 'sekstist' en 'reactionair' op als scheldwoorden ('karaktermoord'), terwijl ik de woordenboek betekenis aanhoud.

Of wil je soms ontkennen dat jouw opvattingen omtrent de man-vrouw verhouding niet seksistisch en niet reactionair is?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:
Of wil je soms ontkennen dat jouw opvattingen omtrent de man-vrouw verhouding niet seksistisch en niet reactionair is?
Hoe iemand denkt, hoeft n.m.m. bij de eerste reactie op het veelbelovende forum voor vrije - dus ongebonden -geesten niet bekogeld te worden met zulke juist onvrij-denkende etiketten. Onze kijk op dit forum blijkt steeds ons struikelblok te zijn. Ik lees wat iemand schrijft wanneer hij/zij zijn/haar vrije gedachten kenbaar maakt, welke niet overal door diegene zonder deining geloosd kunnen worden, zoals we een Salomon van Ruysdael of een Jeroen Bosch bekijken en bestuderen. Ik probeer alvorens een min of meer eindoordeel van de schilders of schrijvers te vormen, veel meer details te verzamelen, dan meteen iemand te stigmatiseren op enkele details waar ik mogelijk in stilte kritiek op zou hebben. Jij torpedeerde mij onmiddellijk midscheeps en vond daar een medeoprichter in mee. Had mij wat meer ruimte gegund om je eindoordeel te vormen, want ik denk dat die nog wel meevalt over wie ik nog meer ben dan een mens die niet zo graag met alle publieke hypes meegaat. Ik heb al vrij, onbevangen en openhartig aangegeven dat mijn liefdesleven geen groot succes geworden is. Ik baal enorm van de trend om mensen onmiddellijk te fixeren op een vooroordeel. Daarmee beperk ik mijn eigen kijk op mensen, als wel ik vind dat ik daar de ander veel te kort mee doe.
Ben ik een reactionair? Vaak wel maar even vaak ook niet. En ik kan het echt weten.
Ben ik een seksist? Daar herken ik mezelf niet in. Natuurlijk ook even aan enkele van mijn vlammen uit m'n verleden gevraagd of zij mij tijdens onze relatie een seksist vonden. Geen enkele reactie van instemming gehoord. Eerder het tegendeel.
Bij het vrijdenkers forum komt bij mij - en ik denk bij velen - niet de gedachten op dat dit een verbaal vechtforum blijkt te zijn. Waar slaat dat vrijdenkers forum dan precies op? Bij je eerste reactie al zwaar gestigmatiseerd te worden lijkt mij op dit forum niets met het kunnen vrijdenken te maken te hebben.
Mij is duidelijk wat jullie vanaf 2012 bedoelden met dit forum. Het feit echter dat er zoveel lezers zijn, die nagenoeg nooit reageren moet jullie toch ook aan het denken zetten?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

Een persoon (Degens) die vindt dat "De vrouwenemancipatie en homo-emancipatie schieten voortdurend hun doel voorbij in hun pushing and forced campaigns", en "Laat de vrouw weer accepteren een vrouw te zijn, zoals zij van nature voor de hetero man bestemd waren" , noem ik een reactionair en een seksist.

Een reactionair is immers per definitie iemand die een situatie uit het verleden wil herstellen (hier: als reactie op de emancipatiebeweging), terwijl een seksist iemand is die per definitie discrimineert (achter stelt) op basis van geslacht (hier: vrouw is van nature bestemd voor de man, hoe bizar).

In plaats dat je je aan de feiten houdt, kies jij voor het roeren in een emotionele modderpoel ('stigmatiseren', enz.).

Verder schijnt het niet tot je door te dringen dat jouw vrijblijvende 'vrije denken' iets geheel anders is dan 'vrijdenken'.
Laatst gewijzigd door fred neerhoff op zo 01 mar 2020, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

Neerhoff, het moge voor iedere lezer duidelijk zijn dat jij mij niet kan pruimen en (mogelijk daardoor) niet wilt of kunt begrijpen. Wat jij verder van mij vindt zal mij niet inspireren, om je met gelijke munt terug te betalen. Mijn mening over jou is iig niet gebaseerd op je eerste reacties op mij en nog geen enkele keer op de inhoud van het topic.
Dat feit alleen al zegt voor een kritische lezer genoeg over jouw 'vrij'denkers niveau en hoe open jij bent in een discussie ook maar vrijwillig iets van jezelf te tonen. Want dat is wat dit topic van de deelnemer vraagt. Me dunkt, dat heb ik wel getoond, ondanks mijn besef hoe jij daar onmiddellijk (mis)gebruik van zou maken om mij als een minderwaardige in jouw ogen neer te zetten.
Waarin zijn jij en hagenaars volgens jouw normen vrijdenkers?
Laatst gewijzigd door wilfred degens op zo 01 mar 2020, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Neerhoff, het moge voor iedere lezer duidelijk zijn dat jij mij niet kan pruimen


Omdat ik je tegenspreek?
wilfred degens schreef: Mijn mening over jou is iig niet gebaseerd op je eerste reacties op mij en nog geen enkele keer op de inhoud van het topic.
Kennelijk vind je mijn kwalificatie van jou als een reactionair en een seksist niet inhoudelijk. Volgens jezelf ben jij de enige die inhoudelijk is. Daarom permitteer je het om vrijelijk met modder te gooien. Bizar.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

Ach jongen toch, heb ik je met modder gegooid? :lol: Neem een douche en je mag zo weer het ventje zijn.
Ja, ik ben tot dusver de enige op dit topic die inhoudelijk op het onderwerp is ingegaan. Alleen op wat ik uitgebrald heb met mijn opmerking over het over de top gaande feminisme en de homo propaganda na, heeft jouw reactie daarop helemaal niets te maken met waarom jij topvrouwen al of niet uit eigen ervaring top vindt. Je IQ en EQ moeten toch minstens toereikend zijn om dat te begrijpen? :roll:
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

Okay Degens, je schijnt er nogal lol in te hebben, ofschoon je bijdragen eerder spreken van zware frustraties. Frustraties die om een goeie therapeut vragen, en die niet opgelost zullen worden via de weg van jouw vrijblijvend gebabbel. Reactionair en seksistisch gebabbel bovendien, dat op straffe van modder gooien geen tegenspraak duldt.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

Oké, ik smijt volgens jou "altijd" met modder,
jij doet naar mij en anderen niet anders dan stigmatiseren wanneer je meent de enige waarheid in pacht te hebben.
Laat je leven een leerschool zijn, en blijven om jouw soort roestige reacties te voorkomen.

Wie het wereldnieuws van uur tot uur leest, wordt daar óók niet van gefrustreerd?
Maar beste psycholoog van de bevroren aarde, dit jongetje eet als een opgevoede leeuw, slaapt als een blok en heb bij de dames genoeg om je niet in details te vertellen. Waar ben je nu verder nog op uit? Heb je geen goeie boeken meer of heb ik jou zoveel gefrustreerd, dat je mij in het topic waarin jij hebt laten zien hoe beperkt je bent, niet kan loslaten? Vecht je verbaal om je theekransjes gelijk? Dat soort gelijk hebben heb ik al na mijn pubertijd losgelaten. Iedereen heeft namelijk gelijk vanuit zijn eigen positie en binnen zijn eigen bevattingsvermogen.
Nou joh, doe je best en bedenk nog een stigma voor mij waar je niet bij door hebt hoe je daarmee toch aardig jezelf blootgeeft. Dag Fred !
Plaats reactie