status maakt status

ellie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 19:40

status maakt status

Bericht door ellie »

Op een zonnige woensdagmiddag in mei dwaalden mijn gedachten af en uit verveling startte ik mijn Facebook op. Er verscheen bovenaan meteen een heel bericht over het songfestival voor m'n neus. Over de 'vuilniszak' van Trijntje Oosterhuis en haar belachelijke optreden. Het bericht had een lange lijst met reacties en veel likes, iets wat me eigenlijk meteen opviel. Toen ik de berichtjes las zag ik nog meer rotopmerkingen, gevolgd door mensen die er een hele andere mening op na houden. Ik dacht bij mezelf hoe triest ik het vind; een enorme discussie, en dat over de jurk van een vrouw die daar namens ons land is gaan staan.

Steeds vaker zie ik dit soort dingen op social media voorbij komen en hoe mooi onze vrijheid van meningsuiting dan ook is, via social media gaat het volgens mij een beetje te ver. Ik zie mensen voorbij komen die voor eigen rechter spelen en hun mening geven zonder hier ook maar iets verstand van te hebben. Mensen worden gekwetst, vernederd, uitgescholden of negatief geëtiketteerd, en vaak op basis van vooroordelen. Een vooroordeel wat waarheid lijkt te worden door de overbelichting van vele volgelingen.
Dat frustraties soms geuit moeten worden kan ik me goed voorstellen, maar wat hebben deze eindeloze discussies onder zo'n status nou eigenlijk voor zin? Naast dat de intentie nogal nutteloos lijkt, gaat het ook over iemand moedwillig kwetsen of in een kwaad daglicht zetten. Iets wat in mijn ogen tegen normen en waarden indruist.
Er zou eens beter moeten worden nagedacht voor er een reactie wordt geplaatst, iets op Facebook wordt gedeeld of zelfs alleen maar wordt geliked. Wie wil er nou meedoen aan het verspreiden van deze negatieve onzin?

Toen ik verder las nam ik de waanzinnig interessante foto's en berichten over wat mijn 'vrienden' aan het doen zijn in me op. Met een hoog aantal aan likes en een lijst vol reacties was dit vast een goede boost voor hun ego. Verder in de lijst was het gras nog groener en ik vraag me af, is dit nou waar social media om draait ?
Laatst gewijzigd door ellie op zo 31 mei 2015, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: status maakt status

Bericht door fred neerhoff »

ellie schreef:Ik vraag me af, is dit nou waar social media om draait ?
Ach ja, mensen babbelen wat af. Altijd al zo geweest en zal altijd ook wel zo blijven. Dus ja, als je dat allemaal niet hoogstaand genoeg is, dan vraag ik mij af waar je dan eigenlijk zelf mee bezig bent?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: status maakt status

Bericht door wilfred degens »

Ik zie dat zo;
veel erger nog, sommige mensen laten hun frustraties zien door in groepsverband zomaar een passant in elkaar te trappen of rammen.
Op de sociale media kunnen weer heel veel mensen hun agressie kwijt door willekeurig op onderwerp of persoon verbaal te spugen, schoppen en slaan. Wie daar niet van houdt, mijdt de sociale media, want daar valt aan dat tijdsfenomeen niet te ontkomen. Bedroevende indruk achterlatend na het lezen hoe verrot veel mensen, mits zij onder een pseudoniem kunnen blijven reageren, onder hun status verwachtingspatroon oppervlakte echt van binnen blijken te zijn. En je zou je verbazen hoeveel mensen die je kent en waar je dat in hun burgerlijke maskerade parade dat soort gedrag nooit van zou verwachtten.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: status maakt status

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:En je zou je verbazen hoeveel mensen die je kent en waar je dat in hun burgerlijke maskerade parade dat soort gedrag nooit van zou verwachtten.
Jij kan het weten...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: status maakt status

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:
wilfred degens schreef:En je zou je verbazen hoeveel mensen die je kent en waar je dat in hun burgerlijke maskerade parade dat soort gedrag nooit van zou verwachtten.
Jij kan het weten...
U kent mij voor geen meter of is dit een aanzet van U om destructief te gaan doen of is dit uw heimelijke afreageren van uw frustraties op een willekeurige schrijver?
Valt onder zinloos verbaal geweld, zo'n opmerking! Bent u zo iemand?
En vindt de oprichter van deze site dat feit geen in 'wie zijn wij' belemmerende factor?

Jah fred neerhoff, U bent in mijn ogen niets, maar dan ook niets meer waard wanneer u in uw kist ligt te rotten, dan ieder ander op deze site dat is wie graag zijn vrije mening wil uiten zoals het, meende en hoopte ik, door de oprichter oorspronkelijk bedoeld is.
Uw reaguur stijl verraadt het andere forum 'geen stijl' hoe u niet graag bij die harde waarheid stil wilt staan.
Probeer niet van uw zelf gemaakt voetstuk te vallen, want dan wordt u minstens geconfronteerd met de breekbaarheid van uw vergankelijke omhulsel van uw blijkbaar zo ingebeelde hoogwaardigheid.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: status maakt status

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Jah fred neerhoff, U bent in mijn ogen niets, maar dan ook niets meer waard wanneer u in uw kist ligt te rotten.
Fraai vind ik het niet, maar van mij mag je hoor.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: status maakt status

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:
wilfred degens schreef:Jah fred neerhoff, U bent in mijn ogen niets, maar dan ook niets meer waard wanneer u in uw kist ligt te rotten.
Fraai vind ik het niet, maar van mij mag je hoor.
Nee, fraai zijn hier alleen jouw reacties, toch?
Maar een spijkertje in de muur slaan en je eeltige rug zelf wassen kan je nog helemaal alleen?
Van jou spettert de arrogantie en zelfingenomenheid over dit hele forum.
Lees jouw reacties naar anderen, en andere leden, wees daarna blij dat je zo'n man niet in je familie op verjaardagen hoeft tegen te komen.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op ma 01 jun 2015, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: status maakt status

Bericht door wilfred degens »

Een bevriende hoogleraar vertelde mij laatst, dat wanneer zijn vele collegae onder elkaar zijn het is alsof je in een slangenkuil beland bent vol vechtende slangen. Ik zal hem vragen, of hij jou ook heeft mogen meemaken.
Hij is overigens wel lid van de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen. Ben jij vast vele maatjes te klein voor in je sociale verbaal.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: status maakt status

Bericht door fred neerhoff »

Sorry hoor, maar mag ik even een teiltje?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: status maakt status

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:Sorry hoor, maar mag ik even een teiltje?
Sorry hoor, ik heb er maar een en die is vol nadat ik jouw reacties op dit forum een beetje ben gaan lezen.
Plaats reactie